  • Data: 2011-01-12 21:47:16
    Temat: Re: DSG
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:grgpi6tmd468q0nsj3cru80k6959j2qi19@4ax.com...
    > a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ?

    no takie coś mialem na mysli

    > To by mialo sens i to duzy,
    > tylko kolejna komplikacja do ukladu.
    > Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go
    > biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone.

    bo ja wiem. Ja mysle, ze to przy sprzęgłach, a nie w samej skrzyni. Pierwsze
    sprzęgło wystarczy rozbudować o kształt podobny do wentylatora. Skoro całość
    zanurzona w oleju ... to nic więcej nie trzeba. Co do strat - to przy
    załączonym sprzęgle cierny, przestałoby przenosić moment, bo cały bylby
    'oparty' o sprzęgło cierne, a podczas rozłączenia przenosiłby jakiś
    szczątkowy moment.
    Wg mnie nic wiecej nie trzeba.

    ps. ale dalej se filozofujemy ;)

    > A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej "lagodnosci" nie daloby
    > sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca.

    no pewnie by sie dało .. tylko wg mnie, jesli coś sie ociera i przenosi
    moment, to musi sie zużywać ... a w miescie w duzych korkach zużycie mogloby
    być nie małe.
    Co nie zmienia faktu, ze pewnie pełzanie własnie w ten sposob jest
    realizowane.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl