eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF ciąg dalszyRe: DPF ciąg dalszy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <556d677d$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: DPF ciąg dalszy
    Date: Tue, 2 Jun 2015 12:41:21 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150602-0, 02.06.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 94
    Message-ID: <556d87f4$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1433241588 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8388 89.72.242.154:3887
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563528
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:556d677d$0$8386$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > uwaga, znów będzie długie :)
    >
    > Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125 tys.
    > Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników (ogólnie
    > niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników diagnoza -
    > wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie zastanawiać,
    > tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod wtryskami. Wymieniał
    > mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez zmian.
    >
    > Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
    > się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
    > Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne wartości
    > % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na poziomie 4%, jak
    > wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada potem do 4%, 2%, 0%,
    > po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach wchodzi znowu na 4%.
    >
    > Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w zaworze
    > egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już nie bawić
    > się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej smoły) i bez
    > najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety błąd pojawia się
    > nadal.
    >
    > Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
    > powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
    > wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
    > wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma, przedmuchy
    > jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza, była jakaś
    > spuchnięta.
    >
    > Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.

    Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił?
    Nie zauważyłeś, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinę?
    Co połamało łopatki w turbinie?

    >
    > Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
    > parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
    > przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd zniknąć.
    > Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma żadnych
    > zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...

    Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?

    >
    > Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
    > kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.
    >
    > Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby usuwa
    > 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr (nie
    > można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.
    >
    > Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
    > wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
    > Wypalili filtr. Poniżej skan:
    >
    > http://pokazywarka.pl/srn7g1/
    >
    > Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2 km
    > 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
    > warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od początku
    > do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja już jestem
    > siwy...
    >
    > Wymienione:
    > - czujnik ciśnienia filtra DPF
    > - zawór egr
    > - podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
    > - turbina
    > - sprawdzone wtryski
    > - zregenerowany dpf
    >
    > Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
    > pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie taki
    > zły pomysł :)
    >
    > Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie jakie
    > elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują rozpoczęcie
    > procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z tym zbyt
    > częstym wypalaniem?
    >

    Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?
    Czy rurki do czujnika ciśnienia filtra DPF były jakoś sprawdzane?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: