  • Data: 2015-06-02 13:45:26
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-02 o 13:30, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Jun 2015 13:12:05 +0200, yabba

    > Ale jeśli podkładki "dmuchały", to już niekoniecznie.

    > Ale to i tak nie tłumaczy uruchomienia procedury przy 4-6%
    > "udokumentowanego" przez kompuer zapełnienia. Tu pytanie
    > powstaje, ile ten proces wypalania trwa, twist?

    Ja nie jestem w stanie powiedzieć, czy i na ile te liczby mają wymiar
    diagnostyczny w tym sensie, że książkowo powinien się zacząć wypalać
    przy nasyceniu 80% i wypalić się ponoć coś do 10%-12%.

    Pierwszy raz z tymi % spotkałem się jak podjechałem do warsztatu i filtr
    się wypalał. Mech podłączył pod komp delphi i stało jak wół %
    zapełnienia filtra 6%.

    Mam teraz ten wydruk z Boscha i tam też 0%, w tej aplikacji DPF info
    także było wtedy 0%.

    Pisałem do autora DPF info i nie potrafił odpowiedzieć na pytanie czy ta
    aplikacja rzeczywiście działa u mnie nie do końca poprawnie, czy to jest
    problem mojego ECU, gdyż oryginalnie jest to program napisany dla Vectry
    i nie ma możliwości przetestowania go na Antarze/Captivie.

    Tak jak pisałem występują tam 4 fazy. Zapełnienie filtra 0%, 2%, 4% i
    6%. Przy 6% włącza się wypalanie, trwa ok 15-20 min. wypala się do 0% i
    potem przechodzi bardzo szybko przez 2 do 4, która to faza trwa
    najdłużej. Nawet jak paliła mi się kontrolka dpf (z instrukcji: Wskaźnik
    zapala się, gdy ilość cząstek sadzy zgromadzonych na DPF osiągnie pewien
    próg. Sadza powinna zostać wypalona podczas procesu nazywanego
    regeneracją, co chroni filtr przed zatkaniem się.) to aplikacja
    pokazywała wtedy 6%, ale rzeczywiście dość długo.