    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym sklejać / naprawiać / montować plastik?
    Date: Wed, 8 Aug 2018 08:53:34 +0200

    news:5b682b2e$0$621$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > Drozsza ?
    > To jaki Super-glue kupujesz ... oryginalny powinien byc drogi :-)

    Ja zauważyłem problem super-glue w nieco innej materii...

    > IMO - przy tych wszystkich kropelkach problemem jest wielkosc opakowania.

    I nie tylko...

    > Potrzebuje naprawde kropelki, tubka ma np 5ml, i przy nastepnej potrzebie
    > jest do wyrzucenia, bo sie zawartosc zestalila :-(

    Oo, to jest ten problem - i już rozjaśniam.
    Zdarzyło mi się, na Allegro, nabyć blister, chyba 12 sztuk, jakoś tak, za
    naprawdę psie pieniądze. Coś koło 3 PLN chyba, nie pamiętam.
    I kleiło świetnie, naprawdę znakomicie. Ale Tu właśnie jeden problem, który
    pod znakiem zapytania stawia taniość - właśnie, to zestalanie się, zawartość
    po otwarciu, trzeba było od razu zużyć, już na drugi dzień, wiadomo co, a w
    najlepszym razie już gęsty syrop i nie bardzo chciało brać, jakieś "mniej
    poważne" klejenia jeszcze przechodziły, dawało się jeszcze "laminować", ale
    i długo twardniały... Ale do celów, gdzie prócz tego, ze ma naprawde
    solidnie chwycić, to jeszcze trzeba zalac coś, zalaminować, nadawało sie
    perfekcyjnie, tanie, to nie szkoda nieco za dużo zużyć. Podróba pewnie, ale
    dobrze, naprawde dobrze klejąca. I błyskawicznie po otwarciu, twardniejąca
    cała. Może do końca dnia wytrzymywało, nie pamietam. Będę zamawiać, jak
    będzie coś do zalania, a ilość zwykłego supergluta, nie podróby, czy też
    ilość kropelki tym bardziej, będzie za duza, na przyjazną cenę.

    > Pasco-Fix robil kiedys specjalny klej do PE/PP.

    Ach, nie mówię nie, tylko trzeba wiedzieć jak.
    Tzw. koperty bezpieczne, do m.in. przechowywania utargów pieniężnych w
    sklepach, są przecież z PE. Mają pasek z klejem, zabezpieczonym małą foliową
    przekładką. Przekładka schodzi b. łatwo, a klej jak chwyci, to bez
    rozerwania torebki się nie da. Spróbuję zwrócić uwagę, czy jest jakiś symbol
    mogący świadczyć, kto robi klej na te koperty.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.