eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz
    A1 oraz B1?
    Date: Sun, 1 Nov 2009 01:22:45 +0100

    Kryhu wrote:

    > Chyba jednak nie masz pojęcia jak kosztowny jest to proces w drukarni
    > :) Oprofilowanie maszyny na różnych podłożach to dopiero wstęp.
    > Wyobraź sobie że musisz utrzymać stabilne warunki klimatyczne w takiej
    > hali, kupować dobry, trzymający normy papier, farby. Nie możesz
    > oszczędzać na remontach bo maszyna traci parametry.

    widzisz - a gościu to wszystko miał - przynajmniej mówił, że ma
    stała temperatura, wilgotność...

    po kiego grzyba?
    no chyba, że zagrał idiotę...

    niemniej jednak w tych warunkach, nakładach, ochach i achach i posługiwanie
    się generycznym profilem jest jednak śmieszne...
    spektofotometry nie są aż tak drogie?
    więc co - brak czasu?

    > Mało kogo stać na jakość. Na rynku w 99% liczy się najniższa cena.
    > Taką cenę można dać kupując najtańszy papier nie trzymający żadnych
    > norm, drukując na zajeżdżonej maszynie i stosując najtańszą chemię do
    > maszyn. Nie ma zmiłuj, liczy się kasa, zwłaszcza w ostatnim czasie
    > kiedy kilka okolicznych drukarni upadło.
    >
    > Oczywiście znajdzie się kilka dobrych drukarni w których to wszystko
    > się robi ale są to wyjątki.
    >
    > Wierz mi, siedzę w tym biznesie po uszy od lat, podobnie jak i de
    > Fresz :)

    ok - przyjąłem do wiadomości
    g. wiem...

    argument o tym, że B1 jest dupny też do mnie trafia
    dla mnie B1 był raczej na plakat za szybą w galerii handlowej
    jednak argument o tym by owe B1 oglądać z 20 cm - dla mnie totalna sieczka
    IMHO 50 cm jest dość rozsądne - a jest to i tak o 30 cm mniej niż monitor na
    który teraz patrze...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk