eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-01 10:15:24
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-31 20:52:36 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > pewnie tak - na rynku niektórzy więcej marchewki sprzedają i niż ja w
    > ciągu życia zjem
    > co nie znaczy, że nie mogę mówić o jej smaku

    Mówić oczywiście możesz, pytanie tylko czy masz porównanie z tymi
    bardziej smakowitymi odmianami? Bo wiesz, jak się nie wie że można
    lepiej, to beleco może się wydawać znośne.

    > no i ?
    > a jak oddam 72 dpi to co mi zrobią?

    Mogą nie przyjąć, mogą wzruszyć ramionami (w przypadku reklamy) i
    stwierdzić, że skoro lubisz wywalać w błoto niemałe pieniądze, to oni
    Ci w tym nie będą przeszkadzać.

    > zapewne sobie przeskalują na 300 dpi coby ładnie w exifie wyglądało... ;]

    W poligrafii nie używa się exifów.

    > być może
    > nie twierdze że nie
    > tylko po kiego grzyba grząc płyte na taką liniaturę - nie wiem
    > z 20 cm będziesz oglądać ten plakat?

    Zdarza się. Plakat B1 to takie niewdzięczne stworzenie, że nierzadko
    ogląda się go również z bliska. Nikt w komplecie do egzemplarza nie
    dokłada słupków z taśmą, żeby ludziska nie podchodzili za blisko.

    > plakat B1 projektuje sie na 2-10 metrów
    > może wyjdźmy od tego założenia to wtedy reszta będzie rozsądniejsza

    To zupełnie mylne założenie niestety.

    de Fresz