eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-01 11:04:13
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-31 20:48:05 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > miałem w tym roku "wycieczkę" do właściciela dużej drukarni
    > ach i och - 3 proste pytania i leżał i kwiczał
    > a na pytanie o profil do tej "drukarki" dał mi generyczny
    > luz...

    I być może bardzo dobrze zrobił. Pewnie nie wiesz, ale od pewnego czasu
    jest zadomowiony w Europie standard o takiej śmiesznej nawie "ISO".
    Standad jest generalnie bardzo dobry, nie jest zbyt ściągnięty w dół,
    wręcz wiele słabszych drukarni ma problemy, żeby do niego dorównać. Z
    paru powodów, na roztrząsanie których to nie jest miejsce, profile ISO
    są lepsze od profli generowanych przez drukarnie. Tak więc jest bardzo
    możliwe (bo nie wiem dokładnie, jak było w tym konkretnym przypadku),
    że Twoje oburzenie jest bezpodstawne.

    > zapewne szkoda kasy na przygotowanie profilu za 150 zł

    Dopisz jedno zero i przelicz z euro na złotówki.

    > gammut - "noo duży" - ten duży gammut zajmował 1/3 gammutu mojej
    > drukarki domowej...

    Witamy w świecie CMYKa.

    > aaa... tak odchodząc od Ciebie
    > w wątku o cenach ślubnych wszyscy przekonywali mnie do bylejakości za 1000 zł
    > ja do tego że poniżej 2k się nie da
    > a od 4k mówimy o jakości a nie nijakości...

    Wiesz, przy jakości fotografi ślubnej jest wiele zmiennych, gdzie
    sprzęt to tylko jedna z nich - jak Ci Janko napisał i Zenitem da się
    zrobić dobre zdjęcie ze ślubu. Tutaj wymogi technologicne narzucają
    obiektywnie wysokie wymagania sprzętowe. Ale poziom akceptowalnej
    jakości dla klientów też jest różny i znajdą się tacy, dla których 6
    MPx na B1 będzie wystarczająco ładne.

    > więc jak to jest - raz jakoś może być, a za drugim razem liniatura
    > najlepiej 200, a dpi 400
    > nawet ostatnio laby 600 dpi ludzie kupują - wpatrują się pod lupą w
    > różnice w detalach...

    To dpi labowe do drukarskiego ma się nijak. Na Epsonach Pro, gdzie
    najczęściej drukuje się w 720 dpi, bardzo ciężko zauważyć różnicę
    pomiędzy 200 a 400 dpi zdjęcia. Na offsecie da się dostrzec bez trudu.

    de Fresz