-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh204.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
Date: Tue, 17 Sep 2024 10:47:34 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <7mcwy3ldfcfp$.he6lgepd0kaf.dlg@40tude.net>
References: <vbsh0h$abi$2@news.chmurka.net>
<4...@4...net> <x24pfpy8h06w$.dlg@myjk.org>
<ah09rawgsbfr.p2lgyz3xzgdd$.dlg@40tude.net> <w...@m...org>
<1jpfbitij6xd5.16qoe9xaqlgi9$.dlg@40tude.net> <9...@m...org>
<zlexoof6nkqf$.18lgsswhhf3f1.dlg@40tude.net>
<11w7xd04av4hr$.dlg@myjk.org>
<1...@4...net> <1...@m...org>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabh204.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.204";
logging-data="25940";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:2zyDZHiAAzRjW5TwotH3tbTUd9I=
sha256:4lljaDetop5xr0NS4e5Pzf1QLILDmPprEORU4yPBwdI=
sha1:gdOXkq0c5zVEX1qeIPPmki7RDIQ=
sha256:fk3rK/pbTbiu64f1/X+n2VZDvYps9w3EYX7tTzpAJM4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724495
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 16 Sep 2024 21:49:59 +0200, Myjk wrote:
> Mon, 16 Sep 2024 21:31:51 +0200, J.F
>> On Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200, Myjk wrote:
>>> Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F
>>>> On Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200, Myjk wrote:
>>>>> Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F
>>>>>> On Fri, 13 Sep 2024 17:27:57 +0200, Myjk wrote:
>>>>>>> Fri, 13 Sep 2024 12:23:17 +0200, J.F
>>>>>>>
>>>>>>>> Wiatrem generowanym przez ruch tych elektryków?
>>>>>>>> Na pewno nie :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Gdyż ponieważ dlaczego nie?
>>>>>> Bo perpetum mobile by z tego wyszło.
>>>>>
>>>>> Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
>>>>> co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
>>>>> jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko
>>>>
>>>> Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość,
>>>> tylko drobny odzysk co najwyzej.
>>>
>>> Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
>>> dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
>>> że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
>>> a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
>>> "zwykłego" wiatru akurat nie ma?
>>
>> Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.
>> tu na dole, to prawie nie wieje.
>
> Nie no, wcale.
Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.
>>>>>>>>>> Ciekawe o ile podnoszą opory powietrza samochodów.
>>>>>>>>> ROTFL
>>>>>>>> A co tym smiesznego?
>>>>>>>
>>>>>>> Kupa śmiesznego.
>>>>>>> O ile podnoszą opory powietrza ekrany dźwiękochłonne?
>>>>>> Ekrany energii nie produkują.
>>>>>
>>>>> ROTFL
>>>>
>>>> Tu się chłopie nie ma co śmiać.
>>>> Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
>>>> dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
>>>> Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
>>>> drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
>>>> Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?
>>>>
>>>> Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
>>>> Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.
>>>
>>>> Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
>>>> lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.
>>>
>>> Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
>>> też są bezsensu i lepiej palić wungiel.
>>
>> A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
>> turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.
>
> Nic nie pytałeś, tylko jak zwykle od progu
> odpaliłeś (absurdalną) tezę o perpetUm mobile
> jakby to była jedyna słuszna opcja.
Absurdalne, to było marzenie Mastera, ze przydrożne turbinki starczą
do napędu samochodów elektrycznych.
Bo chyba to mu się marzyło, taki rozentuzjazmowany był :-)
>> Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
>> rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
>> Powinny spowolnić wiatry przyziemne ...
>
> Może to i lepiej, nie bedzie ci beretu zrywać.
Może i lepiej, ale pytanie jakie będą dalsze skutki klimatyczne.
>> i jakie będą tego skutki?
> Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
> będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
> jądrową i odpalili piec.
Jeziora wyschną, pola wyschną, lasy spłoną, golfstorm się odwróci ...
>>>>>> Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie
>>>>>> podobne, a nawet większe, więc może i podnoszą straty.
>>>>> Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
>>>>> zamontowaną NA samochodzie.
>>>> Wcale nie.
>>> Wcale tak.
>> Wcale nie.
>
> Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
> niż są w stanie odzyskać.
A im wiecej mocy będziesz chciał z drogi wycisnąc - IMO - tym większe
ryzyko, ze samochody będą miały większe opory.
Jedna turbinka gdzies dalej od jezdni, może nie zwiększy oporów.
> Bo że tak jest z wiatrakiem na
> samochodzie to oczywiste i nawet nie trzeba tego liczyć,
Eee tam.
Znane są pojazdy z wiatrakiem, napędzane wiatrem,
które poruszając się w kierunku "z wiatrem" osiągają prędkość większą
niż wiatr !
>>>>>> Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
>>>>>> dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
>>>>>> nieistotne.
>>>>>>
>>>>>> IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
>>>>>> rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi,
>>>>>
>>>>> Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
>>>>> i barierki, i drzewa.
>>>>
>>>> Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
>>>> bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)
>>>
>>> I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.
>>
>> Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)
>>
>> Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.
>>
>> Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.
>
> To badaj.
przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.
>> W końcu te elektryki przecież takie ciche,
>> to po co jakies ekrany :-P
>
> Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
> co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
> są zbyteczne.
Czyli są nieznacznie cichsze od spalinowych ? :-P
Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
kół i wiatru :-P
>>>>>>>> wyciągasz energię z ruchu samochodów, to samochody
>>>>>>>> przekazują część energii z paliwa lub baterii.
>>>>>>>
>>>>>>> No właśnie, czyli można zasilić samochody elektryczne.
>>>>>>
>>>>>> O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
>>>>>> nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?
>>>>>
>>>>> Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
>>>>> "inny wiatr" generuje niż spaliniak?
>>>>
>>>> A myslałem, że juz zrozumiałeś.
>>>
>>> Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
>>> do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.
>>
>> Ja?
>> A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
>> turbinom ?
>
> Przecież zasilą, w przeciwieństwie do smrodów spalinowych.
Tobie też się perpetuum marzy?
Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)
>>>> Elektryki same siebie nie zasilą.
>>>> co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która
>>>> dzisiaj się marnuje.
>>>
>>> Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.
>>
>> To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P
>
> Jak nie zauważyłeś, to on to rozwiązanie piętnował,
> bo jemu się marzy żeby dalej kasę za paliwa i gaz
> ruskim (albo turbanom) pompować.
A to przepraszam, bo mnie się wydawało, ze się podzielił rewelacyjną
nowiną :-)
Czyli Mastera zostawiamy w spokoju ... a Ty co myślisz, rewelacyjny
wynalazek, po co stawiać jakies 200m wiatraki ? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.24 11:30 Cyklista
- 17.09.24 19:12 Myjk
- 18.09.24 10:51 Cavallino
- 18.09.24 10:32 J.F
- 18.09.24 14:20 J.F
- 18.09.24 15:54 J.F
- 18.09.24 18:54 Myjk
- 18.09.24 19:49 Cavallino
- 15.09.24 18:01 Shrek
- 19.09.24 10:16 J.F
- 18.09.24 15:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa