    Date: Sun, 04 Sep 2011 12:20:06 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy taki sposób "suszenia" jest poprawny?

    W dniu 2011-09-04 10:04, mm pisze:

    > Nie neguję samego przekroczenia, trudno, stało się, ie ma się co oszukiwać,
    > mając do przejechania cały kraj w naszych realiach nikt nie jest w stanie i
    > nikt ściśle nie przestrzega ograniczeń do 50.

    To raczej będziesz musiał zweryfikować - bo w obecnym czasie ilość
    kontroli prędkości wzrasta w bardzo dużym tempie i z takim podejściem
    już teraz przy odrobinie pecha jak przejedziesz cały kraj nie
    przestrzegając ściśle ograniczeń prędkości, to stracisz PJ.

    A obecnie system fotoradarów administrowany przez ITD dopiero chyba
    zaczyna raczkować, ale niedługo będzie pewnie działał pełną parą.
    Drogówka zrobiła duże zakupy, włącznie z videoradarami robiącymi zdjęcia
    z pomiarem prędkości samochodów mijających radiowozy.
    Do tego jeszcze straże gminne.

    > Ale z tego co zauważyłem, kontrola nie miała nic wspólnego z poprawą
    > bezpieczeństwa, była nastawiona wyłącznie na łapanie nie znających specyfiki
    > tego miejsca zamiejscowych wracających z wakacji, a więc wystawiania jak
    > największej ilości mandatów minimalnym nakładem pracy.
    >

    > Neguję sposób samej kontroli, irytujące jest to, że służba powołana do
    > pilnowania bezpieczeństwa na drogach sama, jak uważam, w tym przypadku,
    > powoduje zagrożenie.

    W sumie bez przesady - tam normalny, niewymuszony skręt w lewo jest
    dozwolony.
    Policjant zatrzymuje, wrzucasz lewy kierunek i czekasz aż będzie pusto.

    > Proste pytanie, czy są podstawy do pisania skargi na ten patrol?

    Może nie tyle skarga na patrol, bo taka pewnie będzie bezzasadna, bo
    raczej do złamania żadnego prawa nie doszło.

    Ja kiedyś napisałem maila do KWP ogólnie - w sprawie nieoznakowanych
    radiowozów które regularnie zatrzymywały łapanych na trójmiejskiej
    obwodnicy kierowców na pasie awaryjnym - co pewnie jest zgodne z prawem,
    ale po prostu powodowało korki, bo kierowcy widząc migające koguty na
    poboczu bardzo zwalniali i tamowali ruch.

    Dostałem odpowiedź że mój mail przekazano gdzieś tam i w sumie od tamtej
    pory nie widziałem radiowozu zatrzymującego na jezdni obwodnicy, a
    wszystkich grzecznie dowożą do najbliższego zjazdu i tam dopiero
    kontrolują dokumenty i piszą mandaty.