  • 41. Data: 2009-05-23 17:18:21
    Temat: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gv8pe8$gna$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > Ale to jest prawdą dla każdego z komputerów. Jak ja sobie wybierałem to
    > sobie wypisałem wszelkie duperele jakie chce mieć. W top ten był
    > trackpoint

    Ale mi już nie chodzi o drobnostki. Problem w tym, że chcąc laptopa
    małego przy Thinkpadzie otrzymam słaby procesor (ULV, 1.2GHz), małą
    rozdzielczość matrycy i brak DVI. Zaś mi zależy na tym, żeby laptop
    miał poniżej 2kg. A T500 z WXGA traktuję jako smutny dowcip.

    > Jedyna wada to jednak serwis - rok to stanowczo za mało, w biznesowych
    > modelach jest 3 lata i byłoby to już ok.

    Teraz wszędzie dają dwa lata - starczy spokojnie żeby przeżyć złe
    momenty w krzywej wannowej. Tylko nie wiem czy nie zdziałali Sony
    timera...

    > Ostatnio dobre opinie ma zarówno Asus

    Nawet w miarę to wygląda. Ale już widzę klawiaturę nietegez i lustrzane
    matryce.

    > jak i Acer.

    Uchowaj Panie Boże.

    > Z lepszych komputerów to właśnie vaio, thinkpad (t lub w) lub jeszcze
    > jabcoki.

    Widziałeś jak ogromne i ciężkie są makówki unibody już 13.3"? :/

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 42. Data: 2009-05-23 18:13:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Szczęśliwie nie często zdarza się konieczność korzystania z niego. A mam
    > niezłe stadko sprzętu do obserwacji awaryjności.

    A jeśli się zdarza... nawet dysku zdaje się nie można wyciągnąć.
    Kolega przerabiał serwis trzy razy z swoim makiem i się nasłuchałem.
    Jedyna osoba którą znam z takim komputerem :)

    > Hę?

    Tzn. idę do sklepu i widzę pięć do dotknięcia. Bo że wysyłkowo to wiem że
    można, ale kończy się to szlaczkami na ekranie.

    > Tak było od zawsze. Zresztą jak porównasz z Sony czy Dellami w tej samej
    > specyfikacji, to nie ma aż takiego dramatu.

    Owszem, ale w takim dellu to dostaniesz trochę gwarancji i serwisu za to,
    bo wykanane lepiej to nie są z pewnością.

    > A to nie wiem, gdyż ponieważ modę i lans zawsze miałem w głębokim
    > poważaniu.

    I prawidłowo.

    > No właśnie kluczowa jest kwestia stosunku wad do zalet, a pod tym
    > względem OS X wypada IMHO rewelacyjnie.

    Jak by na to nie patrzeć popularność apple nie jest taka jak reszty, a w
    Polsce wręcz żadna. Gdy akurat musisz mieć konkretną aplikację to zaczyna
    się ból i niezbyt wygodne wirtualizowanie. To jest ta zasadnicza wada.

    > Mi totalne zwałki systemu przytrafiają się średnio raz na rok.

    Mi się przytrafiały rzadziej nawet bo przez dwa lata nie widziałem ani
    jednego zwisu, poza tym co było spowodowane ewidentnym uszkodzeniem sprzętu.

    > No to Maku dużo sobie nie powyłączasz bez ostrego grzebania. Zresztą nie
    > ma po co, wszystko śmiga, nie czuć ociążałości - to nie Winda.

    Mylisz się jak myślisz, że w windzie jest gorzej. Jest tak samo, tylko
    efekty inne.
    To o czym pisałem w maku ma tylko zmienioną animację - tak samo zabiera
    ona czas. Jakkolwiek bajerancko to wygląda to jednak daje pewne opóźnienie.

    > Heu?

    Tak jak pisałem wyżej - pojawienie się okna w viście to pewna animacja,
    śliczna, choć zamiast wyświetlić od razu okna musisz to zobaczyć jak si,ę
    pojawia. Jak chcesz przełączać się szybko pomiędzy oknami to szlag Cię
    trafia.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 43. Data: 2009-05-23 19:35:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    dominik pisze:

    > Jakiego rzeczoznawcy? Mam porządny log napraw, wszędzie figuruje dana
    > część i według specyfikacji z strony producenta jest to matryca TN.
    > Rzeczoznawca nie ma tu czegokolwiek do roboty.

    No to tylko zostaje kwestia udowodnienia co kupowałeś, tzn że sprzedawca
    wprowadził Cię w błąd.

    > Znaczy dokładnie jak?

    Spojrzyj na matrycę pod dużym kątem od dołu. Obraz zamieni się zapewne w
    negatyw tego co powinno być, w najlepszym przypadku na błyszczącej
    matrycy będzie kompletnie wyprany z kolorów. Matryce PVA/SIPS mają kąty
    dużo lepsze i w pionie nie będzie negatywu, również zmiany odcieni
    kolorów będą dużo mniejsze.

  • 44. Data: 2009-05-23 21:56:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-23 20:13:14 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A jeśli się zdarza... nawet dysku zdaje się nie można wyciągnąć.

    Bzdura. Dyski i RAM są wymienne na poziomie juzka.

    > Kolega przerabiał serwis trzy razy z swoim makiem i się nasłuchałem.
    > Jedyna osoba którą znam z takim komputerem :)

    Znaczy straszny pechowiec.

    > Tzn. idę do sklepu i widzę pięć do dotknięcia.

    W wielu MediaMarktach są do obmacania.

    > Bo że wysyłkowo to wiem że można, ale kończy się to szlaczkami na ekranie.

    Że co?

    > Jak by na to nie patrzeć popularność apple nie jest taka jak reszty, a
    > w Polsce wręcz żadna.

    A co to ma do rzeczy w czasach internetu?

    > Gdy akurat musisz mieć konkretną aplikację to zaczyna się ból i niezbyt
    > wygodne wirtualizowanie. To jest ta zasadnicza

    Po pierwsze wirtualizowanie obecnie wcale nie jest aż tak niewygodne,
    po drugie ile masz tych "konkretnych aplikacji" i czy aby na pewno nie
    da się ich zastąpić?

    > Mylisz się jak myślisz, że w windzie jest gorzej. Jest tak samo, tylko
    > efekty inne.

    A to sorry, widać miałem do czynienia z jakąś zepsutą Wiśtą.

    > To o czym pisałem w maku ma tylko zmienioną animację - tak samo zabiera
    > ona czas. Jakkolwiek bajerancko to wygląda to jednak daje pewne
    > opóźnienie.

    Kurde, dalej nie mam pojęcia o co Ci chodzi. Jedyne animacje są przy
    otwieraniu okien z desktopu i przy zrzucaniu do/z docka. Obie zajmują
    nie wiem, z pół skundy?

> [...]
    > śliczna, choć zamiast wyświetlić od razu okna musisz to zobaczyć jak
    > si,ę pojawia. Jak chcesz przełączać się szybko pomiędzy oknami to szlag

    Oj, weź Ty się jeszcze pobaw Jabolem i to niedłubanym, bo wygadujesz
    jakieś głupoty.

    de Fresz

  • 45. Data: 2009-05-23 22:56:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
> [...]
    > rozdzielczość matrycy i brak DVI. Zaś mi zależy na tym, żeby laptop
    > miał poniżej 2kg. A T500 z WXGA traktuję jako smutny dowcip.

    O DVI to zapomnij od razu - to jest standard, który ma uzasadnienie
    jedynie w wypadku stacjonarnego komputera i niczego więcej. Nowsze
    monitory mają i tak choćby małe głośniczki, więc już DVI odpada, bo i po
    co mieć dwa kable jak można jeden od razu z dźwiękiem?
    Tak że podstawowa zasada - HDMI albo DisplayPort. A z obu zrobisz sobie
    DVI jak masz monitor pod to.

    Co do małego laptopa to poszukaj może coś na atomie - chodzi to całkiem
    nieźle, właśnie siedzę na eee 901, który ma 1,6GHz, ale się daje kopnąć
    nawet na 1,8GHz. Czas pracy na akumulatorze jest bardzo rozsądny :) Brak
    mu wyjścia cyfrowego na monitor, ale dla mnie przy tym komputerze nie było
    to ważne. To analogowe za to do prezentacji jest świetne.

    Jak chcesz jednak laptop do wszystkiego to taki maluch jest raczej
    niewystarczający. Skoro jednak mniejsze laptopy zmieniły się właśnie w
    takie pokroju eee, a większe dobrały masy i kologramów to trudno coś chyba
    znaleźć.

    > Teraz wszędzie dają dwa lata - starczy spokojnie żeby przeżyć złe
    > momenty w krzywej wannowej. Tylko nie wiem czy nie zdziałali Sony
    > timera...

    Nieee.. koleżanka ma vaio od kilku lat i jedyne co popsuła to wyjście
    słuchawkowe, które nie wytrzymało upadku wraz z kawałkiem obudowy.
    Co do dwóch lat to właśnie nie. Poczytaj o problemach z nvidia, większości
    siadło zaraz po tym dwuletnim okresie.

    > Nawet w miarę to wygląda. Ale już widzę klawiaturę nietegez i lustrzane
    > matryce.

    Niestety wszędzie znajdzie się coś.. co nie będzie świetnie pasować. Po
    chwili idzie się przyzwyczaić. Szczególne jaja są w okolicach strzałek i
    shifta, co komputer to głupsze rozwiązanie. W poprzednim miałem uciętego
    shifta z lewej strony, teraz mam z prawej. Niektóre komputery za to mają
    np pomniejszone strzałki góra dół. Z kolei wyjątkowo niemiła sprawa to
    zamienione z modelu na model pgdw/pgup z ins/del ;)

    > Uchowaj Panie Boże.

    Śmiej się - owszem mają modele tanie i badziewne, ale też i lepsze. Wiesz
    że jako nieliczni dają gwarancję międzynarodową i nie robią z tym
    problemów? Ja się sam do nich przekonać nie mogę, ale w USA bardzo wiele
    osób bardzo ich teraz chwali i mnie namawiali do kupna właśnie acera.

    > Widziałeś jak ogromne i ciężkie są makówki unibody już 13.3"? :/

    Bo jak widzisz komputery przenośne obrały konkretne kierunki rozwoju. W
    jasny sposób wydzieliły się multimedialne desktop replacement -
    najczęściej 17 cali i sporo opcji oraz jakieś 4kg wagi, potem masz średnie
    komputery, a na samym dole małe i z procesorami ULV czy też Atomem. Powód
    jest prosty - nie włożysz do małego akumulatora takiego, żeby działał
    długo na zwykłym procesorze.
    Sam musisz zdecydować na czym Ci najbardziej zależy. Jak na wadze i
    rozmiarach to kupuj coś ok. 10 cali z ekranem led, ale wtedy nie
    spodziewaj się bajerów i masy opcji.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 46. Data: 2009-05-23 22:57:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > A jaki to model ?

    Podam jak się wystarczająco wkurzę w poniedziałek gdy przyjdzie mi dalej z
    matrycą w paski.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 47. Data: 2009-05-23 23:04:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > No to tylko zostaje kwestia udowodnienia co kupowałeś, tzn że sprzedawca
    > wprowadził Cię w błąd.

    Tu nie ma najmniejszych wątpliwości - ekran jest typu TN zdecydowanie, a
    sprzedawca zaręczał że jest na PVA i chwalił to jako jeden z głównych
    punktów przy sprzedaży (twierdząc jeszcze że to najlepszy ekran w
    laptopach 17 calowych). Rozdzielczość owszem jest fajne, ale poza tym
    niestety jest bardzo źle jeśli chodzi o te paski. Kolory, kontrast i cały
    banding jestem nawet w stanie przeżyć i rozsądnie wyregulować, ale nie jak
    mam co drugą linię paseczki.

> [...]
    > matrycy będzie kompletnie wyprany z kolorów. Matryce PVA/SIPS mają kąty
    > dużo lepsze i w pionie nie będzie negatywu, również zmiany odcieni

    To nie musi być prawdą akurat, TN stacjonarne też są z lepszymi kątami, a
    mnie w ogóle to mało obchodzi tak samo jak i czas reakcji czy kontrast.
    Liczą się kolory, odwzorowanie ich, na nierównomierne podświetlenie
    niestety trzeba się zgodzić bo to wada technologii. Nie mogę się tylko
    pogodzić z paskami które mam, do tego przez 3/4 ekranu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 48. Data: 2009-05-24 00:31:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Podam jak się wystarczająco wkurzę w poniedziałek gdy przyjdzie mi dalej z
    > matrycą w paski.

    To trochę bez sensu bo to co już opisałeś to jakiś koszmar, który nie
    powinien się zdarzyć normalnej firmie. Warto by było już teraz wiedzieć jaki
    konkretnie model należy szczególnie pieczołowicie obejrzeć.
    Pytam bo w planach mam Latitude serii e5500 e5400 e6400 e6500 i nieco mnie
    Twoje boje zmroziły ponieważ myślałem, że zafunduję sobie spokój.
    Ja nie pytam kto Cię tak dotąd kołuje, tu istotnie pośpiech przed
    załatwieniem sprawy może nie być wskazany.

    adam

  • 49. Data: 2009-05-24 06:59:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 24 May 2009 01:04:17 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > banding jestem nawet w stanie przeżyć i rozsądnie wyregulować, ale nie jak

    Pasków nie powinno być, czy to TN czy nie. Chociaż nie śledzę od początku
    wątku i nie bardzo w ogóle wiem o co chodzi z tymi paskami?

> [...]
    > niestety trzeba się zgodzić bo to wada technologii. Nie mogę się tylko
    > pogodzić z paskami które mam, do tego przez 3/4 ekranu.

    Lecz efekt negatywu i zanikanie kolorów pod dużym kątem występuje również w
    monitorach stacjonarnych, nawet z najlepszymi TN.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 50. Data: 2009-05-24 10:21:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > To trochę bez sensu bo to co już opisałeś to jakiś koszmar, który nie
    > powinien się zdarzyć normalnej firmie. Warto by było już teraz wiedzieć
    > jaki konkretnie model należy szczególnie pieczołowicie obejrzeć.

    Wiesz co... ale z drugiej strony nie chciałem robić nieuzasadnionej
    nagonki na sklep/firmę. Nieładnych szczegółów jest jednak więcej, znacznie
    więcej i jak dostanę komputer (to już jutro, bo się śle kurierem) to
    opiszę sprawę dokładniej i z szczegółami.

    > Pytam bo w planach mam Latitude serii e5500 e5400 e6400 e6500 i nieco
    > mnie Twoje boje zmroziły ponieważ myślałem, że zafunduję sobie spokój.

    Ja dokładnie tak samo myślałem, że jak wydam 6 tysięcy na komputer który
    powinien mieć absolutnie wszystko i w specyfikacji ma naprawdę porządny
    ekrnan... to będę miał spokój na cztery lata (tyle było gwarancji).
    Niestety.

    Kolega z którym pracuje ma e6400 albo e6500. Klnie na czym świat stoi z
    jego powodu, jak chcesz mogę dopytać o szczegóły. Tak różnorodnej i fajnej
    historii serwisowej nie miał, ale z tego co mówił to by tego nie polecił.

    > Ja nie pytam kto Cię tak dotąd kołuje, tu istotnie pośpiech przed
    > załatwieniem sprawy może nie być wskazany.

    Jutro się okaże czy ponad dwu-miesięczne bujanie się w wszelkie naprawy
    coś dało. W końcu w serwisie wymienili po raz kolejny kilka części. Jak
    rozmawiałem z nimi to powiedzieli mniej więcej "tak widać, ale to jest
    normalne, zresztą normalna osoba tego nie zobaczy...". No poniżej
    wszelkiej krytyki.
    Jutro będą detale w tej sprawie.

    --
    ,~