  • 31. Data: 2009-05-23 11:46:37
    Temat: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 23 May 2009 13:22:21 +0200, dominik <n...@d...kei.pl>
    wrote:

    >Skoro mam dwa lata to mogę być wyjątkowo wredny - tzn. Wziąć ten komputer
    >i używać sobie podpinając pod zewnętrzny ekran prawie że do końca tego
    >terminu. Potem wystosować np za rok pismo o tym, że towar jest niezgodny z
    >umową
    Jeżeli korzystasz z uprawnienia o niezgodności - przez pierwsze pół
    roku na sprzedawcy ciąży ciężar udowodnienia że towar *jest*
    zgodny/sprawny, potem to na tobie ciąży obowiązek, że towar *jest*
    niezgodny/niesprawny.

    Na Twoim miejscu odwiedziłbym rzecznika konsumentów - może ci wiele
    pomóc.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 32. Data: 2009-05-23 12:16:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > A no właśnie pogooglałem i też to stwierdziłem. Użytkownicy masowo
    > płaczą o update biosu, a Sony ma ich w tyłku. Bleh, nie kupię tak
    > paskudnie drogiego sprzętu, jak nie będzie mi działać VT. A poza
    > tym Vaio Z naprawdę zachęca...

    Z VT było bardzo dużo problemów i wynikały one raczej z chipsetu. W moim
    poprzednim komputerze zrobili tę opcję, a potem dopisywali wielkie
    ostrzeżenia, że lepiej wyłączyć bo dużo problemów jak np strasznie duże
    wydzielanie ciepła, problemy z ACPI itd. W końcu choć używałem virtualek
    opcje wyłączyłem. Chyba dzisiejsze chipsety sobie radzą świetnie już z tym.

    > A co teraz jest sens brać? Thinkpady to już nie to co kiedyś, każdemu
    > czegoś brakuje.

    Ale to jest prawdą dla każdego z komputerów. Jak ja sobie wybierałem to
    sobie wypisałem wszelkie duperele jakie chce mieć. W top ten był
    trackpoint i gdybym się uparł na to to to bym miał bardzo poważnie
    ograniczoną liczbę modeli do wyboru. Zawsze jest więc tylko mniejsze zło
    do wyboru. Na szczęście tak źle nie jest.

    > W HP widziałem takie niedoróbki, że bałbym się brać
    > cokolwiek z tym logo.

    Wiesz, niby tak - miałem dwa lata w miarę rozsądnego HP i owszem -
    trzeszczał jak nieszczęście przy LCD, plastiki nie były świetnie
    spasowane. Ale jak na 17 cali to pod nadgarstkami miał świetnie dopasowane
    części, a ekran naprawdę świetny. HP też całkiem niezłe oprogramowanie
    robi - wszystko się samo.
    Jedyna wada to jednak serwis - rok to stanowczo za mało, w biznesowych
    modelach jest 3 lata i byłoby to już ok.

    > Dell?

    No właśnie nie - della zdecydowanie unikaj. Ten wątek jest o tej marce
    właśnie.

    > Bo Toshiba uparcie nie daje normalnej
    > klawiatury :/

    Ostatnio dobre opinie ma zarówno Asus jak i Acer. Oczywiście mowa o co
    lepszych modelach niż te najbardziej ekonomiczne. Za namową JK kupiłem
    sobie dodatkowego eee i w sumie chwalę. Acer to ma nawet w ofercie quada
    za 6kzł ale takiego co to wyglądem straszy (fuj panel dotykowy).
    Podsumowując warte rozważenia są i tak konkretne modele, ale trzeba przede
    wszystkim zwracać uwagę na serwis. Czytając komentarze w sieci i tak
    trafisz na traumatyczne przeżycia kogoś, ale warto wiedzieć ile to trwa i
    co oferuje dana firma.
    Z lepszych komputerów to właśnie vaio, thinkpad (t lub w) lub jeszcze
    jabcoki.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2009-05-23 12:30:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Jeśli tylko "zdarzają się", to IMHO walcz do końca. Niech Ci przedstawią
    > stosowną normę (a raczej jej nie znajdą), bądź ogólnie dostępną
    > specyfikację, gdzie jest coś takiego stwierdzone. Jak nie, to albo iech
    > wymieniają dopóki nie trafią na poprawnie działający egzemparz, albo
    > odstąpienie od umowy ze względu na niezgodność towaru.

    Narazie to nie mogę zrobić czegokolwiek bo komputer gdzieś utknął, a muszę
    mieć go, żeby cokolwiek wskórać. W końcu wymienili jeszcze kilka rzeczy.
    Dzisiaj rozmawiałem z sklepem i mają go mi odesłać i będę załatwiał sprawę
    w centrali, gdzie mają deko inne podejście do klienta.

    > Tzn?

    Serwisem, dostępnością i cenami za samo logo. Teraz jabcokolnia to takie
    lansowanie się i zbyt wiele w tym mody, a zbyt mało realnie
    przekładających się na życie korzyści.

    > Jak się bardzo upierasz, to przecież bez najmniejszego problemu stawiasz
    > na takim Jabolu Windę czy innego Linucha. Tylko po co się tak męczyć?
    > ;-) No chyba że jesteś mocno uwiązany do różnych specyficznych
    > aplikacji, które działają na jedynym słusznym systemie (którykolwiek by
    > to nie był), ale i to można obejść różnymi wirtualami.

    Każdy system ma swoje wady i zalety, jak tylko soft odpowiedni jest to
    mało mnie interesuje jakie logo ma system. Oby tylko się nie wywalał bez
    powodu i będzie ok. Wszelkie bajery z wyglądu i tak u mnie są wyłączane,
    poza ślicznie pojawiającymi się okienkami szlag mnie trafia, że zajmuje to
    ułamek sekundy, gdy wolałbym widzieć je od razu,

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 34. Data: 2009-05-23 12:40:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > roku na sprzedawcy ciąży ciężar udowodnienia że towar *jest*
    > zgodny/sprawny, potem to na tobie ciąży obowiązek, że towar *jest*

    Mam dokładnie oznaczenie części, która wedle specyfikacji nie jest tego
    typu, jakiego sprzedawca deklarował. Wystarczający dowód?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 35. Data: 2009-05-23 12:51:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 23 May 2009 14:40:26 +0200, dominik <n...@d...kei.pl>
    wrote:

    >Mam dokładnie oznaczenie części, która wedle specyfikacji nie jest tego
    >typu, jakiego sprzedawca deklarował. Wystarczający dowód?

    A masz w jakikolwiek sposób uwiecznione to, co sprzedawca obiecywał -
    napisał ci to na kartce, strona WWW, katalog? I ja ci dobrze radzę -
    idź do rzecznika (powienien w dużym mieście być taki) konsumentów i
    przedstaw swoją sytuację - myślę, że dostaniesz bardziej fachową
    poradę niż tu.

  • 36. Data: 2009-05-23 13:12:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    dominik pisze:

    > To nie jest prawdą - mam na to dwa lata by domagać się zodności towaru z
    > umową. Dodatkowo ekran nie jest rzeczą przy której patrząc ot tak możesz
    > ustalić typ jego - o innym typie to ja się dowiedziałęm przy którejś
    > wymianie jak już znałem na pamięć s/n części i szukałem informacji o
    > niej. Wtedy jasne zrobiło się to, że kupiłem nie to co było specyfikowane.

    Przy czym po pół roku ciężar udowodnienia że rzecz jest niezgodna
    spoczywa na tobie, więc opinię rzeczoznawcy dajmy na to robisz na swój
    koszt.

    Po drugie, akurat rozpoznanie czy matryca w LCD jest TN czy raczej
    (S)PVA jest trywialne i do zrobienia w ciągu 5 sekund. Patrząc ot tak.

  • 37. Data: 2009-05-23 14:33:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-23 14:30:00 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Serwisem,

    Szczęśliwie nie często zdarza się konieczność korzystania z niego. A
    mam niezłe stadko sprzętu do obserwacji awaryjności.

    > dostępnością

    Hę?

    > i cenami za samo logo.

    Tak było od zawsze. Zresztą jak porównasz z Sony czy Dellami w tej
    samej specyfikacji, to nie ma aż takiego dramatu.

    > Teraz jabcokolnia to takie lansowanie się i zbyt wiele w tym mody, a
    > zbyt mało realnie przekładających się na życie korzyści.

    A to nie wiem, gdyż ponieważ modę i lans zawsze miałem w głębokim poważaniu.

    > Każdy system ma swoje wady i zalety, jak tylko soft odpowiedni jest to
    > mało mnie interesuje jakie logo ma system.

    No właśnie kluczowa jest kwestia stosunku wad do zalet, a pod tym
    względem OS X wypada IMHO rewelacyjnie.

    > Oby tylko się nie wywalał bez powodu i będzie ok.

    Mi totalne zwałki systemu przytrafiają się średnio raz na rok.

    > Wszelkie bajery z wyglądu i tak u mnie są wyłączane,

    No to Maku dużo sobie nie powyłączasz bez ostrego grzebania. Zresztą
    nie ma po co, wszystko śmiga, nie czuć ociążałości - to nie Winda.

    > poza ślicznie pojawiającymi się okienkami szlag mnie trafia, że zajmuje
    > to ułamek sekundy, gdy wolałbym widzieć je od razu,

    Heu?

    de Fresz

  • 38. Data: 2009-05-23 15:35:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Przy czym po pół roku ciężar udowodnienia że rzecz jest niezgodna
    > spoczywa na tobie, więc opinię rzeczoznawcy dajmy na to robisz na swój
    > koszt.

    Jakiego rzeczoznawcy? Mam porządny log napraw, wszędzie figuruje dana
    część i według specyfikacji z strony producenta jest to matryca TN.
    Rzeczoznawca nie ma tu czegokolwiek do roboty.

    > Po drugie, akurat rozpoznanie czy matryca w LCD jest TN czy raczej
    > (S)PVA jest trywialne i do zrobienia w ciągu 5 sekund. Patrząc ot tak.

    Znaczy dokładnie jak?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 39. Data: 2009-05-23 15:43:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > A masz w jakikolwiek sposób uwiecznione to, co sprzedawca obiecywał -
    > napisał ci to na kartce, strona WWW, katalog?

    Oczywiście, że mam.
    Mają ofertę na stronie www (mam zapisaną) i są do znalezienia przez
    allegro z dokładnie tą samą treścią.

    > I ja ci dobrze radzę -
    > idź do rzecznika (powienien w dużym mieście być taki) konsumentów i
    > przedstaw swoją sytuację - myślę, że dostaniesz bardziej fachową
    > poradę niż tu.

    Najpierw jak przyjdzie mi komputer i będę rozmawiał z serwisem w USA, bo
    Ci mają jasno przedstawione normy na swojej stronie i nie dopuszczają
    takiego efektu w jakimkolwiek przypadku.
    Jak będą za to mi wciskać dalej, że to normalne w takiej matrycy to będę
    walczył z sklepem.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 40. Data: 2009-05-23 16:01:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dominik" napisał
    > Najpierw jak przyjdzie mi komputer i będę rozmawiał z serwisem w USA, bo
    > Ci mają jasno przedstawione normy na swojej stronie i nie dopuszczają
    > takiego efektu w jakimkolwiek przypadku.

    A jaki to model ?

    adam