    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: Sun, 24 May 2009 00:56:49 +0200

    l...@l...localdomain wrote:
    > Ale mi już nie chodzi o drobnostki. Problem w tym, że chcąc laptopa
    > małego przy Thinkpadzie otrzymam słaby procesor (ULV, 1.2GHz), małą
    > rozdzielczość matrycy i brak DVI. Zaś mi zależy na tym, żeby laptop
    > miał poniżej 2kg. A T500 z WXGA traktuję jako smutny dowcip.

    O DVI to zapomnij od razu - to jest standard, który ma uzasadnienie
    jedynie w wypadku stacjonarnego komputera i niczego więcej. Nowsze
    monitory mają i tak choćby małe głośniczki, więc już DVI odpada, bo i po
    co mieć dwa kable jak można jeden od razu z dźwiękiem?
    Tak że podstawowa zasada - HDMI albo DisplayPort. A z obu zrobisz sobie
    DVI jak masz monitor pod to.

    Co do małego laptopa to poszukaj może coś na atomie - chodzi to całkiem
    nieźle, właśnie siedzę na eee 901, który ma 1,6GHz, ale się daje kopnąć
    nawet na 1,8GHz. Czas pracy na akumulatorze jest bardzo rozsądny :) Brak
    mu wyjścia cyfrowego na monitor, ale dla mnie przy tym komputerze nie było
    to ważne. To analogowe za to do prezentacji jest świetne.

    Jak chcesz jednak laptop do wszystkiego to taki maluch jest raczej
    niewystarczający. Skoro jednak mniejsze laptopy zmieniły się właśnie w
    takie pokroju eee, a większe dobrały masy i kologramów to trudno coś chyba
    znaleźć.

    > Teraz wszędzie dają dwa lata - starczy spokojnie żeby przeżyć złe
    > momenty w krzywej wannowej. Tylko nie wiem czy nie zdziałali Sony
    > timera...

    Nieee.. koleżanka ma vaio od kilku lat i jedyne co popsuła to wyjście
    słuchawkowe, które nie wytrzymało upadku wraz z kawałkiem obudowy.
    Co do dwóch lat to właśnie nie. Poczytaj o problemach z nvidia, większości
    siadło zaraz po tym dwuletnim okresie.

    > Nawet w miarę to wygląda. Ale już widzę klawiaturę nietegez i lustrzane
    > matryce.

    Niestety wszędzie znajdzie się coś.. co nie będzie świetnie pasować. Po
    chwili idzie się przyzwyczaić. Szczególne jaja są w okolicach strzałek i
    shifta, co komputer to głupsze rozwiązanie. W poprzednim miałem uciętego
    shifta z lewej strony, teraz mam z prawej. Niektóre komputery za to mają
    np pomniejszone strzałki góra dół. Z kolei wyjątkowo niemiła sprawa to
    zamienione z modelu na model pgdw/pgup z ins/del ;)

    > Uchowaj Panie Boże.

    Śmiej się - owszem mają modele tanie i badziewne, ale też i lepsze. Wiesz
    że jako nieliczni dają gwarancję międzynarodową i nie robią z tym
    problemów? Ja się sam do nich przekonać nie mogę, ale w USA bardzo wiele
    osób bardzo ich teraz chwali i mnie namawiali do kupna właśnie acera.

    > Widziałeś jak ogromne i ciężkie są makówki unibody już 13.3"? :/

    Bo jak widzisz komputery przenośne obrały konkretne kierunki rozwoju. W
    jasny sposób wydzieliły się multimedialne desktop replacement -
    najczęściej 17 cali i sporo opcji oraz jakieś 4kg wagi, potem masz średnie
    komputery, a na samym dole małe i z procesorami ULV czy też Atomem. Powód
    jest prosty - nie włożysz do małego akumulatora takiego, żeby działał
    długo na zwykłym procesorze.
    Sam musisz zdecydować na czym Ci najbardziej zależy. Jak na wadze i
    rozmiarach to kupuj coś ok. 10 cali z ekranem led, ale wtedy nie
    spodziewaj się bajerów i masy opcji.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564