  • 1. Data: 2009-05-19 11:18:54
    Temat: tania lampa na slub
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    Nie robie zdjec z lampami blyskowymi, ale kiedy przyjaciel poprosil
    mni o zdjecia na swoim slubie, rowniez w kosciele to msuze sie w cos
    zaopatrzyc, nie mam pojecia o lampach, potrzebuje czegos jak
    najtanszego, kiedys na innym slubi ewidzialem ze koles mial lampe
    sierowana na sufit i odbijalo z gory, albo inny mial pod ukosem na
    sufit i nad lampa jakas biala kartka, wygadalo jak reczna robota, to
    odbijalo swiatlo by nie bylo za mocne.

    Mam Canon 40D, obiektywy ciemne (canon 75-300 3,5-5, Canon 10-22
    3,5-5, KIT 18-55 3,5-5, do tego pare jasnych M-52 od zenita:50mm i
    135mm, tyle ze tymi zanim wyostrze to juz bedzie 2 minuty po zalozeniu
    obraczek, wiec jestem zdany na ciemne obiektywy i lame).

    Polecicie cos ? Najlepiej jak najtaniej bo to raczej jednorazowy
    zakup, nie mam od kogo pozyczyc :) Moze takie:

    - Nissin Speedlite Di466 - 400 PLN:
    http://allegro.pl/item634841567_lampa_blyskowa_nissi
    n_di_466_500d_50d_40d.html

    - SUNPAK PF30X - 380 PLN:

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 2. Data: 2009-05-19 11:24:27
    Temat: Re: tania lampa na slub
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

> [...]
    > sierowana na sufit i odbijalo z gory, albo inny mial pod ukosem na
    > sufit i nad lampa jakas biala kartka, wygadalo jak reczna robota, to

    Jeżeli masz zgodę Pana Księdza na blyskanie w kościele to najlepiej użyć
    najmocniejszej lampy w systemie, która ma możliwość zmiany kierunku
    błysku a do tego asystenta z parasolką ;) Jeśli nie to tylko i wyłącznie
    bardzo jasny obiektyw, statyw i aparat, który malo szumi ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 3. Data: 2009-05-19 11:30:36
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 19 Maj, 13:18, "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>
    wrote:
    > Witam!

    > zakup, nie mam od kogo pozyczyc :) Moze takie:

> [...]
    issin_di_466_500d_50d...
    Uzywam tego Nissina z Fuji s5. Bardzo przyjmna lampka, dosyc lekka,
    swiatla az za duzo. Prosta regulacja mocy jednym przyciskiem. Jastem
    zadowolony. Wygodniejsza w obsludze od Metza.
    StaM

  • 4. Data: 2009-05-19 11:32:51
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1786999413.20090519131854@_spam_gazeta.pl...

    > Polecicie cos ? Najlepiej jak najtaniej bo to raczej jednorazowy
    > zakup, nie mam od kogo pozyczyc :) Moze takie:

    Idealnie byłoby pożyczyć od kogoś 17-55 / 2.8 IS, albo Tamrona 18-50 / 2.8
    jeśli nie masz takiej możliwości to zamiast kupować lampę kup 50mm f/1.8
    ustaw na f/2.8 i pstrykaj na ISO 1600

    Pomęczysz się trochęmając tylko stałkę, ale efekty będą zdecydowanie lepsze
    niż z lampą.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2009-05-19 11:33:06
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 19 Maj, 13:30, "q...@g...com" <q...@g...com>
    wrote:

> [...]

    > swiatla az za duzo. Prosta regulacja mocy jednym przyciskiem. Jastem
    > zadowolony. Wygodniejsza w obsludze od Metza.
    Poprawka moj Nissin ma symbol Di622

  • 6. Data: 2009-05-19 11:48:18
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    > Poprawka moj Nissin ma symbol Di622

    Dzieki za opinie, to Di466 tez powinna byc ok.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 7. Data: 2009-05-19 11:53:52
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 19 maja 2009 (13:32:51) napisano:

    > Idealnie byłoby pożyczyć od kogoœ 17-55 / 2.8 IS, albo Tamrona 18-50 / 2.8
    > jeœli nie masz takiej możliwoœci

    No wlasnie nie mam :/ Sami nikonowcy i w dodatku Kitowcy ;)

    > to zamiast kupować lampę kup 50mm f/1.8
    > ustaw na f/2.8 i pstrykaj na ISO 1600

    Na 40D przy ISO 1600 juz dosc mocno szumi, kurcze niechcialbym kupowac
    50mm tak na jedna okazje bo wlasnie odkladam na 50mm f1.4, tylko to
    jeszcze kwestia jakiegos pol roku, a slub w czerwcu, nie chcieli
    odkladac slubu ze wzgledu na lepsze szklo osoby fotografujacej ;)
    Dlatego pomyslalem ze chociaz ta lampa, za pol roku bedzie tez stalka
    50mm 1.4 to wtedy na slubach z tania lampa i piecdziesiatka bede mogl
    juz pokozaczyc ;)

    > Pomęczysz się trochęmajšc tylko stałkę, ale efekty będš zdecydowanie lepsze
    > niż z lampš.

    No na pewno, thx za rade !

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 8. Data: 2009-05-19 11:56:32
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    > Jeżeli masz zgodę Pana Księdza

    No wlasnie nie placilem za taka zgode i nie zamierzam, najwyzej bede
    niegrzeczny, bede blyskac z uporem maniaka, przeciez mnie nie wyrzuca
    a przyjaciel i jego zadowolenie ze zdjec wazniejsze mi niz opinia
    ksiedza.

    > zmiany kierunku błysku a do tego asystenta z parasolką ;)

    No wlasnie te co wmienilem naja mozliwosc obracanaia, osoby z
    parasolem nie bedzie ale wsadze kawalek kartki bloku technicznego, tak
    jak widzialem kiedys tego kolesia w kosciele, chyba uda mi sie cos
    takiego przykleic na tasme :D A moze macie jakies tutoriale ? :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 9. Data: 2009-05-19 12:00:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > niegrzeczny, bede blyskac z uporem maniaka, przeciez mnie nie wyrzuca
    > a przyjaciel i jego zadowolenie ze zdjec wazniejsze mi niz opinia

    Jak uważasz, w każdym razie daj już po tym ślubie znać jak było ;P

    j.

  • 10. Data: 2009-05-19 12:06:32
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    [...]
    > Pomęczysz się trochęmajšc tylko stałkę, ale efekty będš zdecydowanie lepsze
    > niż z lampš.

    Zapomniales uscislic; "moga byc lepsze niz z nieumiejetnym uzyciem lampy".

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat