  • 51. Data: 2009-05-24 10:31:13
    Temat: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Pasków nie powinno być, czy to TN czy nie. Chociaż nie śledzę od początku
    > wątku i nie bardzo w ogóle wiem o co chodzi z tymi paskami?

    Przyjrzyj się dwóm zdjęciom w pierwszej wiadomości to zobaczysz jak to
    wygląda. Paski są przez jakieś 3/4 ekranu startując od lewej strony.
    Dodatkowo na czarnym tle widać jakieś rozjaśniające się fale - wszystko od
    tego lewego dolnego rogu.

    > Lecz efekt negatywu i zanikanie kolorów pod dużym kątem występuje również w
    > monitorach stacjonarnych, nawet z najlepszymi TN.

    Masz rację, sprawdziłem właśnie swój ekran PVA i rzeczywiście nie
    negatywieje. Ten zdecydowanie był podatny na taki efekt. Znawcą jednak nie
    jestem i nie mogłem ocenić tego od razu. Za to paski rzucały się w oczy od
    samego startu, tylko, że liczyłem na jakąś kalibrację tego, kilka ustawień
    w sterowniku dotyczących jakichś faz było, ale to akurat nic nie
    zmieniało. Dopiero jak byłem pewny że coś jest nie tak i pozbierałem swoje
    dane to zgłosiłem do serwisu problem.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 52. Data: 2009-05-24 10:41:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > wygląda. Paski są przez jakieś 3/4 ekranu startując od lewej strony.
    > Dodatkowo na czarnym tle widać jakieś rozjaśniające się fale - wszystko

    Cóż, ewidentne uszkodzenie. Mam monitor z matrycą TN i takich efektów na
    nim nie ma i być nie powinno.

> [...]
    > nic nie zmieniało. Dopiero jak byłem pewny że coś jest nie tak i
    > pozbierałem swoje dane to zgłosiłem do serwisu problem.

    Nie dziwi mnie to, że nie dało się wykalibrować. Problem leży w sprzęcie
    nie w oprogramowaniu czy w dostrojeniu do sygnału.

  • 53. Data: 2009-05-24 11:27:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Cóż, ewidentne uszkodzenie. Mam monitor z matrycą TN i takich efektów na
    > nim nie ma i być nie powinno.

    No właśnie - serwis robi wszystko, żeby się od tego wymigać, bo że tak ma
    być i to normalne. Żenada.

    > Nie dziwi mnie to, że nie dało się wykalibrować. Problem leży w sprzęcie
    > nie w oprogramowaniu czy w dostrojeniu do sygnału.

    Pewnie te części nie są do siebie dopasowane dobrze, w każdym razie nie
    mam zamiaru oglądać takiego obrazu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 54. Data: 2009-05-24 11:40:03
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gv9uva$neg$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Co do małego laptopa to poszukaj może coś na atomie - chodzi to całkiem
    > nieźle, właśnie siedzę na eee 901, który ma 1,6GHz, ale się daje kopnąć
    > nawet na 1,8GHz. Czas pracy na akumulatorze jest bardzo rozsądny :) Brak
    > mu wyjścia cyfrowego na monitor, ale dla mnie przy tym komputerze nie było
    > to ważne. To analogowe za to do prezentacji jest świetne.

    Mam MSI U100 i doskonale wiem, czemu Atom 1.6GHz to za mało.

    > Jak chcesz jednak laptop do wszystkiego to taki maluch jest raczej
    > niewystarczający. Skoro jednak mniejsze laptopy zmieniły się właśnie w
    > takie pokroju eee, a większe dobrały masy i kologramów to trudno coś chyba
    > znaleźć.

    No właśnie jest choćby to Vaio Z, 1.5 kg wydestylowanej mocy. Tylko
    cena bardzo poważna i niepoważnie wycięte VT.

    > Nieee.. koleżanka ma vaio od kilku lat i jedyne co popsuła to wyjście
    > słuchawkowe, które nie wytrzymało upadku wraz z kawałkiem obudowy.
    > Co do dwóch lat to właśnie nie. Poczytaj o problemach z nvidia, większości
    > siadło zaraz po tym dwuletnim okresie.

    Czyli jednak jest Sony timer...

    > Bo jak widzisz komputery przenośne obrały konkretne kierunki rozwoju. W
    > jasny sposób wydzieliły się multimedialne desktop replacement -
    > najczęściej 17 cali i sporo opcji oraz jakieś 4kg wagi, potem masz średnie
    > komputery, a na samym dole małe i z procesorami ULV czy też Atomem. Powód
    > jest prosty - nie włożysz do małego akumulatora takiego, żeby działał
    > długo na zwykłym procesorze.
    > Sam musisz zdecydować na czym Ci najbardziej zależy. Jak na wadze i
    > rozmiarach to kupuj coś ok. 10 cali z ekranem led, ale wtedy nie
    > spodziewaj się bajerów i masy opcji.

    Fajna teoria, na szczęście nie jest ona prawdziwa. Kontrprzykład
    ma Core2 Duo P9600 (2.66GHz), GeForce 9300, matrycę 1600x900,
    port HDMI, porządną obudowę, 5.5h na baterii i waży 1.5kg.

    Da się.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 55. Data: 2009-05-24 13:01:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dominik" napisał

    > Wiesz co... ale z drugiej strony nie chciałem robić nieuzasadnionej
    > nagonki na sklep/firmę. Nieładnych szczegółów jest jednak więcej, znacznie
    > więcej i jak dostanę komputer (to już jutro, bo się śle kurierem) to
    > opiszę sprawę dokładniej i z szczegółami.

    OK, rozumiem.

    > Ja dokładnie tak samo myślałem, że jak wydam 6 tysięcy na komputer który
    > powinien mieć absolutnie wszystko i w specyfikacji ma naprawdę porządny
    > ekrnan... to będę miał spokój na cztery lata (tyle było gwarancji).
    > Niestety.
    >
    > Kolega z którym pracuje ma e6400 albo e6500. Klnie na czym świat stoi z
    > jego powodu, jak chcesz mogę dopytać o szczegóły. Tak różnorodnej i fajnej
    > historii serwisowej nie miał, ale z tego co mówił to by tego nie polecił.

    Osz, *wamać : (
    Jakby to nie stanowiło problemu to spytaj i skrobnij parę słów.
    W życiu bym nie kombinował ale T41p, którego mam zaczął wymiękać przy paru
    aplikacjach i nieco irytuje mnie brak 1394 bez PCMCIA. Jednak nie chciałbym
    przesiąść się na coś co nie będzie tak bezproblemowe jak IBM.
    Zwróciłem uwagę na Delle z tych serii, których ostatnio jakoś wysyp się
    pojawił, w dosć dobrych cenach, na gwarancji.

    OK, dzięki.

    adam

  • 56. Data: 2009-05-24 13:43:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Mam MSI U100 i doskonale wiem, czemu Atom 1.6GHz to za mało.

    Za mało jak na komputer podstawowy. Całkiem nieźle jak na mini komputerek
    do najważniejszych spraw i nawet awaryjnego fotoszopowania.
    Co do MSI to wydawał mi się jakoś strasznie mułowaty ze względu na dysk
    1,8cala. W takich komputerach to wyłącznie SSD.

    > No właśnie jest choćby to Vaio Z, 1.5 kg wydestylowanej mocy. Tylko
    > cena bardzo poważna i niepoważnie wycięte VT.

    Widocznie trafiasz z potrzebami tam, gdzie większość zadawala się albo
    atomami, albo większymi komputerami. Osobiście też wolę komputer 4kg co ma
    absolutnie wszystko i 1kg który jak na swoją wagę i wymiary ma bardzo
    dużo. Jak szukałem czegoś pokroju 14" thinkapadów T.. to niestety nie było
    czegokolwiek godnego uwagi. Wtedy jednak nie kupowałbym eee.

    > Czyli jednak jest Sony timer...

    Co tu sony ma do rzeczy? Problem leżał w nvidii i użyciu nieprawidłowego
    podkładu pod gpu. Uszkodzenie było więc tylko kwestią czasu. Marka była
    niezależna ale pierwsze leciały te, które się potwornie grzały bo
    temperatura przyśpieszała reakcję. Konkretna firma nie ma tu wiele do
    rzeczy, bo problem występuje w HP, Dell i innych. Sam dwa razy doświadczyłem.

> [...]
    > ma Core2 Duo P9600 (2.66GHz), GeForce 9300, matrycę 1600x900,
    > port HDMI, porządną obudowę, 5.5h na baterii i waży 1.5kg.

    Da się owszem, ale ktoś to jeszcze musi kupować. Kolega ma to vaio, które
    rozmiarem niewiele różni się od cowiększej komórki. Też jest okropnie
    drogie i raczej jako ciekawostka, a nie komputer do wszystkiego.
    Podział o którym wspominam jest naturalny i oczywisty. Raz na jakiś czas
    pojawi się coś wybiegającego w jedną i drugą stronę (jak np eee touch) ale
    widać że to tylko właśnie ciekawostki, a nie główna linia producentów.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 57. Data: 2009-05-24 14:03:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > OK, rozumiem.

    Już i tak wyszło, że to dell, firma o której wiele ludzi miało dobre
    zdanie. Niestety chyba kryzys im znacznie obniżył jakość produkcji.

    > Osz, *wamać : (
    > Jakby to nie stanowiło problemu to spytaj i skrobnij parę słów.

    Jutro mogę podpytać go. Komputer kupował na początku roku i chyba to jest
    e6500 z tego co pamiętam. Z tego co wiem to mu się to okropnie wieszało i
    były problemy z driverami. Jak to było tak niedorobione jak u mnie to się
    nie dziwię że go wkurzało.

> [...]
    > Zwróciłem uwagę na Delle z tych serii, których ostatnio jakoś wysyp się
    > pojawił, w dosć dobrych cenach, na gwarancji.

    Wysyp się pojawił bo i pojawiły się dell-e made in Poland. Niestety
    problemów było naprawdę sporo. Jak przed kupnem dzwoniłem do kolegi z
    sklepu komputerowego to mi stanowczo odradzał mówiąc o strasznych
    problemach i wielu reklamacjach, jednak nie posłuchałem i mam za swoje.
    T41 jest całkiem fajny, ale swoje lata ma, ja sobie o nim myślałem jako
    backup - na wypadek takich awarii jak teraz, jednak eee okazał się być nad
    wyraz fajnym zastępstwem,

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 58. Data: 2009-05-24 19:11:00
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    dominik pisze:

    > Już i tak wyszło, że to dell, firma o której wiele ludzi miało dobre
    > zdanie. Niestety chyba kryzys im znacznie obniżył jakość produkcji.

    Znajomy kupił w zeszłym roku notebook Della, i to w Belgii.
    Po jakimś czasie zawiasy zaczęły wygniatać wgłębienia w obudowie i nie
    chcieli uznać reklamacji. TenTypTakMa.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 59. Data: 2009-05-24 19:19:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński wrote:
    > Znajomy kupił w zeszłym roku notebook Della, i to w Belgii.
    > Po jakimś czasie zawiasy zaczęły wygniatać wgłębienia w obudowie i nie
    > chcieli uznać reklamacji. TenTypTakMa.

    Ostatnio o dellu same złe opinie :( Niestety też nic dobrego nie powiem i
    też słyszę takie denne hasło.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 60. Data: 2009-05-25 16:59:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > Osz, *wamać : (
    > Jakby to nie stanowiło problemu to spytaj i skrobnij parę słów.

    Ok, dowiedziałem się, chodzi o e6500 i wieszanie się bez powodu tego.
    Wszystkie testy niby ładnie przechodzi, ale raz na jakiś czas idzie w
    kosmos bez powodu zupełnie. Kolega podkreślał, że bardzo nie poleca, bo
    strasznie dużo nerwów zjadł na tym. Może jak już to zainteresuj się e6400
    bo ten model jest dłużej na rynku, więc może nie robią sobie takich jaj,
    chociaż jak będzie miał nalepkę "made in poland"... to lepiej kup tanią
    chińszczyznę.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564