eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
    .nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.google.com!npeer03
    .iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
    .neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "p47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Mon, 5 Apr 2010 00:43:56 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 121
    Message-ID: <hpb5dc$r8s$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <hp8f65$h2n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hp8lgu$7gq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hpahf9$klg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hpasfj$oob$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270421741 27932 80.55.37.154 (4 Apr 2010 22:55:41
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 22:55:41 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 100404-0, 2010-04-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270042
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhri0mt.ar2.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Sun, 4 Apr 2010 22:20:35 +0200, p47 <k...@w...pl>
    > wrote:
    >
    >> Skoro jednak chce CR320 TD to zalezy mu na jego
    >> mozliwosciach.
    >
    > Cytuję:
    >
    > --8<--
    > Mam możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a
    > Mianowice 320CDI (R6).
    > --8<--
    >
    > Nie widzę tu możliwości silnika, a tylko i wyłącznie dostępność.
    >
    >> No, ale oczywiscie coś za coś,- ten ostatni ma m.in. dlatego takie
    >> mozliwości, ze jest i precyzyjnie sterowany i lepiej dostosowany do pracy
    >> w
    >> konkretnym samochodzie, a wiec trzeba to zmienić. Jasne, że będzie to
    >> wymagac więcej pracy , zachodu i umiejętności, ale MZ nie jest to
    >> niemozliwe, -nieprawda jest, ze ten silnik "nie nadaje się" jak to
    >> kategorycznie napisałeś!
    >
    > Ajajajajajaj. Jasne, a za odpowiednią liczbę miliardów dolarów
    > można zbudować w ogródku prom kosmiczny. Mówimy tu o
    > możliwościach normalnego człowieka, który ,,załatwia'' silnik, a
    > nie ośrodka badawczo-rozwojowego, czy przynajmniej tunera, który
    > od lat zajmuje się tymi sprawami (co ciekawe, oni wciąż wolą
    > remapować oryginalne ECU niż opracowywać SA).
    >
    >> Częśc z czujników, o których wspominałeś z powodzeniem można, a nawet
    >> trzeba
    >> zachować (np czujnik temp. chłodziwa, czy oleju), częśc innych urzadzeń
    >> tez
    >> (np pedał gazu), część w koncu z powodzeniem można zamarkowac
    >> odpowiednimi
    >> rezystorami,
    >
    > Zamarkować to możesz strzał grając w nogę na podwórku. Problem w
    > tym, że elektroniczny pedał gazu przede wszystkim nie używa
    > rezystorów, bo były zbyt zawodne. Po drugie, w ogóle nie musi
    > podawać napięcia do ECU, bo może gadać z nim po CAN.

    Mam coraz mocniejsze przekonanie, zety wcale nie czytasz tego, co napisałeś,
    tylko wypisujesz tu, co ci wygodnie, aby tylko wyszło, ze "się znasz";-))
    Ani nie napisałem , co wykorzystuje elektroniczny pedał gazu, a w
    szczególności ie sugerowałem, ze tam musi byc rezystor. No, a przede
    wszystkim explicite napisałem, ze ja bym go pozostawił!
    Jak inaczej chcesz sterowac silnikiem?
    >
    >> bo ich praca w ogromnej większości sprowadza się do zmiany ich
    >> rezystancji w zalezności od wartości mierzonych parametrów.
    >
    > Trzeba tylko znać te parametry. Pełne charakterystyki są
    > dostępne w serwisówce dostępnej w każdym empiku. A potem
    > obudziłeś się zlany potem... :'))))))))))))))))))))
    > (przepraszam, uśmiałem się prawie do łez). Specyfikacja ramek
    > CAN, wraz ze sposobem odmeldowania się urządzenia peryferyjnego
    > w ECU czy liczenia sum kontrolnych... przepraszam, ale jak zaraz
    > nie przestanę się głupio uśmiechać, to mnie wsadzą w kaftan...
    >
    > Immo też zamarkujesz potencjometrem? :DDDDDDDDDDDDDD
    >
    > Przede wszystkim to obecna elektronika ma bardzo dużo
    > zabezpieczeń przed pozafabryczną ingerencją oraz mechanizmów
    > uniemożliwiających pracę, jeśli jakiś element układanki się nie
    > odliczy lub nie zgłosi poprawności działania. Owszem, są ludzie,
    > którzy się na tym znają, ale to nie jest powszechna wiedza, ich
    > usługi nie są tanie i nawet to nie oznacza, że wszystko jest
    > możliwe na poziomie normalnego koleżki z ulicy.
    >
    > Często jest tak, że samo złamanie zabezpieczeń w ECU trwa kilka
    > miesięcy. A to tylko po to, by pozmieniać parę wartości w
    > mapach, a reszty się nie rusza, żeby się nie okazało, że zamiast
    > mocnego silnika wyszedł martwy silnik.
    >
    >> To wszystko jest możliwe,- zreszta w nowoczesnych łodziach także, momo
    >> wilgoci, powoli wprowadza się coraz więcej układów elektronicznych .

    Duzo słów, mało tresci! Te szczegóły nie maja większego znaczenia jesli nie
    widzi sie celu.
    Każdy zewnetrzny czujnik cyfrowego urzadzenia kontrolnego, takze w tym
    silniku, ma za zadanie przesłac ( w rozmaity sposób, jaki konkretnie t o
    jest wbrew temu co piszesz,- tu nieistotne, tak jak i "ramki" czy inne
    pakiety!) informacje o wielkosci jakiejs mierzonej przez siebie wielkości
    fizycznej. Wartości tej wielkości nie sa najczęściej dyskretne, ale ciągłe.
    Element je mierzacy najpierw przetwarza je na także ciągły, analogowy sygnał
    elektryczny, najczęsciej jest to w sposób ciągły zmienne napiecie
    elektryczne, albo zmienna rezystancja, albo tez zmienny prad będacy w znanej
    funkcji do mierzonego parametru. Dopiero potem ten analogowy, elektryczny
    sygnał albo w tej oryginalnej postaci przesyłany jest do centrali
    sterującej i tam dopiero ulega przekształceniu w odpowiednuiim przetworniku
    analogowo/cyfrowym, albo przetwarzany jest "na miejscu" i juz jako sygnał
    cyfrowy magistralą przesyłany jest do centralki.
    Tak czy inaczej, jesli po instalacji w łodzi pewne parametry zmienne w
    samochodzie są juz niepotrzebne (np informacje o wybranym biegu, czy
    poziomie sadzy w filtrze, albo jakies wskazania na tablicy) to wystarczy je
    zasymylowac podając na ten przetwornik analogowo-cyfrowy (czy w czujniku,
    czy w centralce) napiecie o odpowiedniej, stałej wartości.
    W mapach nic nie trzeba zmieniac, bo to wymagane jest wówczas, gdy chce się
    ZMIENIĆ charakterystyke silnika, a tu to nie ma miejsca!
    >
    > To ile Common Raili zeswapowałeś do łódek?
    >

    A tobie ile razy nie wyszło z CR 320 i dlaczego uważasz, że jestes wzorcem z
    Sevres mozliwości innych mechaników;-)

    Zreszta proponuję zakonczyc dyskusję, bo chyba nic pozytecznego z niej nie
    wypływa; -ani ty mnie nie przekonasz, ze "nie da się" ani zapewne ja ciebie.
    Jako człowiek pokojowy naprawde nie mam nic przeciwko temu, abyś oddawał
    pokłony tajemnemu CD320 jako nadprzyrodzonemu szczytowi wiedzy,
    nieogarnionemu myslą ludzką i nawet, jak dla mnie, możesz go codziennie
    czcić i okadzać na domowym ołtarzyku.
    ;-)

    p47

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: