    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <q7tss4$9dg$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q861pd$ap2$1@node1.news.atman.pl>
    <5ca77f7e$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8a8fv$gt5$1@node2.news.atman.pl>
    <35b2y5hqhl8h.904w5aguig9m$.dlg@40tude.net>
    <q8bcps$jpk$1@node2.news.atman.pl>
    <oc96g82dp72d$.ptyjr1ptocrv$.dlg@40tude.net>
    <q8cupu$u4k$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb05cbb$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8qn8k$5lv$1@node1.news.atman.pl>
    <1u2w0a9yhb5cc$.wm7lsrevbakl.dlg@40tude.net>
    <q90837$gkk$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb4b244$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <q92qhe$2gc$1@node1.news.atman.pl>
    <1wlmjfe4t5inf.fc0t9rpsn1sz$.dlg@40tude.net>
    <q95dfq$hj6$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb6fa57$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9kg5h$2sv$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 22 Apr 2019 22:57:13 +0200

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 15:38:51 +0200, Marek S napisał(a):

    > Kłopot wynika z tego, że nie rozumiesz czym jest obróbka plików RAW
    > praktycznie w jakimkolwiek sofcie. Gdy ruszasz suwakami, coś tam
    > zmieniasz, to struktura RAW nie zmienia się ani odrobinę. Koniec kropka.

    Alez ja to rozumiem. Zreszta od poczatku pisalem, ze ten ARW sie jakos
    malo zmienil.

    Co nie znaczy, ze kiedys nie nie pojawi program, ktory to umozliwi.
    Tylko po co.

    Ale wracajac do IE - otwieram twoj plik, rozjasniam o 2EV (wiecej nie
    pozwala), zapisuje ... po cos ten zapis jest, zreszta troche sie ten
    plik zmienil.
    Otwieram w IE ... jest ciemniejszy niz byl po rozjasnieniu.

    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    > W obu (183, 183, 175).

    Jestes pewien ? Bo ja widze
    157, 156, 138
    151, 149, 124

    >I co z tego ma wynikać poza tym, że są identyczne, jak już napisałem?

    Ty ten obrazek zrobiles.
    Połączyles dwa takie same, a wartosc inna - taka ciekawostka :-)

    > Jak czytam tu:
    > https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge
    /en/instruction/5_3_save_adjustment.php

    > jest to plik XML. To też tekst. Nawet jeśli trzyma w bazie danych te
    > zmiany, to zawsze one są tekstem. To jest standard.

    Ale to jest plik ustawien.

    Zobacz tu
    https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge
    /en/instruction/5_1_save_as_raw.php

    Zapewne masz racje - to zapisuje oryginalne dane plus w jakis sposob
    zapamietane ustawienia - ale nie w postaci XML.
    Chyba, ze skompresowany ten XML.

    > ...plus osadzony JPG. A dane nie konfiguracujne lecz informacyjne -
    > takie jak zastosowana przesłona, czas, koordynaty GPS i kupa innych.
    > Choć być może w/w soft również tekstowe instrukcje zmian jakoś dołącza.
    > Tego nie wiem i nie chcę wiedzieć.

    Ja tam pierwsze co robie to pliki porownuje.

    I widze co jest innego, a co takiego samego.
    Choc dane sa binarne, wiec nie bardzo wiem czego dotycza.

    > Więc w tej niezmienionej części powinieneś szukać zmian, których ... nie
    > ma :-D

    Ale po co mam tam szukac zmian, skoro wiem, ze ich nie ma ?
    Ogladam sobie to, co jest inne :-)

    > Ok, ale musiałbyś kościół wyznaniowy do tej teorii utworzyć. Ja z
    > pewnością będę jedynie się uśmiechał przechodząc obok :-D

    Ja tam mysle, ze jakby mial to samo zapisac, to albo by takiej
    operacji nie bylo, albo by sie nazywala "Save a Copy".

    Ale klocic sie nie ma o co - zapisuje plik, 99% bez zmian, 1%
    zmieniony, 1% nowych danych

    > Jedyne co tego typu programy zapisują, to listę zmian w postaci tekstu.
    > Niezależnie czy będzie to w bazie danych, czy w pliku XMP/XML, czy
    > dołączony RAW.

    A tu nie ma tekstu.

    > Sprostowanie: ja to wiedziałem od samego początku, a Ty się zgodziłeś z
    > tym w poście nr 567658760.

    Ja to tez wiedzialem odkad porownalem pliki.

    A ty nie chcesz przyjac do wiadomosci od ilus postow, ze tekstu tam
    nie ma.

    Ale ... jest jeszcze mozliwosc, ze jednak zmienil dane pikseli,
    a poniewaz operacja byla prosta, a dane sa skompresowane, to zmienily
    sie tylko slowniki do dekompresji.

    > To zaczekaj do 22 wieku :-D
    > Póki co, na bazie niniejszego wątku, uważam, że to niewykonalne.

    Alez wykonalne, wystarczy zmienic parametry "naswietlania", tylko ze
    okno bedzie przepalone.

    > Sęk w tym, że ten temat miał być jedynym poruszanym w niniejszym wątku -
    > patrz tytuł.

    Ale o jest ciag dalszy

    > Dokładnie tak było. Do takiej sytuacji doprowadziłem po ekstremalnych
    > korektach nie osiągalnych w zwykłym przetwarzaniu RAW w ARW.

    Zebysmy sie zrozumieli - fotografujesz okno, przetwarzasz obrazek,
    wyswietlasz na monitorze.
    Ustawiasz monitor na tle okna, podkrecasz jasnosc, i mowisz ze obraz
    okna na monitorze jest tak samo jasny, jak okno.

    Tymczasem wiemy, ze monitor ma max 400 cd/m^2, a niebo 7000.

    Wiec sfotografuj ten monitor na tle okna, i moze jeszcze zmierz
    swiatlomierzem i monitor i widok za oknem.

    > A niebo z czym sąsiadowało?

    Z ramka monitora :-)

    > Czy sądzisz, że jeśli z tej szachownicy
    > wyodrębnić dwa pola i regulować jasność jednego z nich wyrównamy ją z
    > drugim polem, to ponieważ pola pochodzą z szachownicy Adelsona, to nie
    > ma szans by po takim wyrównaniu jasności miały ją identyczną? :-D :-D

    W sensie, ze mamy na monitorze dwa prostokaty, rozdzielone np czarnym
    obszarem ... no, dobre pytanie ...

    J.