    From: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czułość radia lampowego bez anteny ferrytowej (Mazur)
    Date: Thu, 8 Sep 2011 11:25:05 +0200

    Dzień dobry

    Użytkownik "Atlantis" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4e67af0d$0$2487$65785112@news.neostrada.pl...
    > Hmm... Wczoraj znalazłem jeszcze jedną usterkę, która składała się
    > na
    > niską czułość - jedno z wyprowadzeń ceweczki przy gniazdku antenowym
    > urwało się tak, że na początku trudno było to zauważyć. Po
    > zlutowaniu
    > wszystkiego tak, jak być powinno radio zagrało nawet pod dotknięciu
    > palcem wejścia antenowego (tak, upewniłem się wcześniej, czy
    > przypadkiem
    > nie ma na nim jakiegoś wysokiego napięcia).
    [...]
    Ta "ceweczka" to filtr eliminatora pośredniej (p. cz.). W razie
    konieczności można ją śmiało pominąć (zewrzeć). W tym fragmencie toru
    odbiornika jest bezpiecznie. Całość jest odseparowana od reszty
    kondesatorem separującym, a i tak sygnał trafia na siatkę lampy.
    Proponuję zaglądnięcie do schematu.

    [...]
> [...]
    > lampa
    > nie łączy z podstawką - ruszanie nimi jednak też nie dało efektu. W
    > końcu zacząłem żonglować posiadanymi ECH21 i bingo - jedna z tych,
    > które
    > wstępnie zaklasyfikowałem jako zużyte zagrała, aczkolwiek również
    > bardzo
    > cicho. Przełożyłem tą, która była na początku - cisza. Wygląda więc
    > na
    > to, że ostatnia lampa, która jako tako działała - padła. Opisane
    > objawy
    > pasują do utraty emisji czy powinienem szukać przyczyny gdzieś
    [...]

    Mogła uszkodzić się lampa, ale w to wątpię. Jeżeli przed chwilą było
    OK, a potem NOK to przyczyny szukałbym raczej gdzie indziej. Sugeruję
    sprawdzić i dokładnie pomierzyć żarzenia wszystkich lamp, potem
    pomierzyć na podstawkach napięcia. Przeanalizować. Być może któraś z
    lamp pracuje bez obciążenia - rozsypała się jakaś cewka filtra w
    obwodzie anodowym. Możliwości jest mnóstwo, ale przeanalizowanie stanu
    urządzenia z miernikiem i schematem powinno dość szybko dać odpowiedź.

    Na priv masz info o mierniku lamp.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski