  • Data: 2011-09-07 23:06:04
    Temat: Re: Czułość radia lampowego bez anteny ferrytowej (Mazur)
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 07 Sep 2011 19:51:28 +0200, Atlantis <n...@n...pl> wrote:
    > Hmm... Wczoraj znalazłem jeszcze jedną usterkę, która składała się na
    > niską czułość - jedno z wyprowadzeń ceweczki przy gniazdku antenowym
    > urwało się tak, że na początku trudno było to zauważyć. Po zlutowaniu
    > wszystkiego tak, jak być powinno radio zagrało nawet pod dotknięciu
    > palcem wejścia antenowego (tak, upewniłem się wcześniej, czy przypadkiem
    > nie ma na nim jakiegoś wysokiego napięcia).
    >
    > Jednakże nie za długo cieszyłem się odbiorem. Dzisiaj zauważyłem, że
    > głośność wyraźnie się zmniejszyła, w końcu audycja znikła z głośnika
> [...]

    A może podczas eksperymentowania zmieniły się warunki propagacji?
    Albo zmiany jakiejś pojemności lub indukcyjności pod wpływem
    temperatury?

    Tak czy inaczej, zacząłbym od pomierzenia prądów i napięć na
    elektrodach i porównania z podanymi na schemacie (jeśli są) albo
    z parametrami katalogowymi.

    Co do lamp, to myślę, że warto im pomierzyć emisję. Najprościej -
    lampę ze spiętymi siatkami i anodą podłączyć jako diodę i zmierzyć
    prąd. Można w ten sposób uszeregować posiadane lampy (jednego typu)
    od "najlepszej" do "najgorszej".

    --
    Artur Stachura