    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 9 Oct 2014 10:35:50 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)

    On Wed, 8 Oct 2014, masti wrote:

    > nie znasz PoRD? to może idź się doszkolić

    Kiedy wziąłeś i przesadziłeś.
    Z przezorności procesowej wyraźnie zaznaczę: odniosłeś się do przypadku
    OGÓLNEGO, nie do konkretnej wersji, w której pojazd ma przejechać
    PRZED pieszym, po "jego stronie" i to pewnie na drodze 2x1 pas,
    czyli tuż przed nosem - zatrzymanie *TEGO* pojazdu a "zatrzymanie
    ruchu" w przypadku ogólnym to jakby mocno różne zbiory (oczywiście
    JAKBY to co napisałeś było prawdziwe, to relacja byłaby prawdziwa)

    Ad rem.
    Z tegoż właśnie PoRD, w dwu różnych wątkach, odpowiednio:
    - wykazano (na podstawie braku przepisu) że nic nie zabrania przejazdu
    jeśli pieszy nie został "zmuszony do zwolnienia lub przyspieszenia
    kroku"
    - wykazano, że zatrzymać się trzeba, jeśli inny pojazd stoi
    "w celu przepuszczenia pieszego".
    A to *nie jest* w żaden sposób "oczywiste" (że kto inny już stoi).

    > Albo skończ farmazolić.

    Khem.
    To ja poproszę o podstawę prawną zakazu przejechania "za plecami
    pieszego ale nie mu po piętach" (czyli na tyle za nim, aby
    "rozsądnie rzecz biorąc" nie czuł się zmotywowany do przyspieszenia
    kroku, dla uproszczenia rozważań, jest już w 3/4 przejścia przez
    drogę z 2x2 pasami ruchu)

    pzdr, Gotfryd