  • Data: 2014-10-09 19:22:07
    Temat: Re: Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Kiedy wziąłeś i przesadziłeś.
    > Z przezorności procesowej wyraźnie zaznaczę: odniosłeś się do przypadku
    > OGÓLNEGO, nie do konkretnej wersji, w której pojazd ma przejechać
    > PRZED pieszym, po "jego stronie" i to pewnie na drodze 2x1 pas,
    > czyli tuż przed nosem - zatrzymanie *TEGO* pojazdu a "zatrzymanie
    > ruchu" w przypadku ogólnym to jakby mocno różne zbiory (oczywiście
    > JAKBY to co napisałeś było prawdziwe, to relacja byłaby prawdziwa)

    Art26.
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    jak widać nie precyzuje po której stronie owo omijanie ma zachodzić.
    Więc jeśli ktoś się zatrzyma to inne jadące w tym samym kierunku mają
    się zatrzymać. I tyle.
    Przejeżdżanie za plecami pieszego też może się tragicznie skończyć co
    już ktoś w tym wątku podparł przykladem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?