  • Data: 2012-03-31 15:08:50
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Dawnymi czasy rzucili mnie na studenckie praktyki robotnicze do
    > galwanizerni. Na różna rzeczy się tam napatrzyłem. Między innymi
    > na galwanizację tworzyw sztucznych (ABS). Podstawaową warstwą,
    > nakładaną zaraz po aktywacji powierzchni, był tam bodajże nikiel.
    > W tym przypadku galwanizowanie tworzywa sztucznego (np. w postaci
    > folii) może być niezłym pomysłem. Wpisanie w googla "galwanizacja
    > abs" daje całkiem dobre wyniki.

    Obecnie stosuje się podobno pallad, stosunkowo rzadka warstwa (pojedyncze
    atomy, które osadzają się w siatce tworzywa), dopiero potem niklowanie i
    chromowanie.

    Przed laty kumpel pisał pracę dyplomową o klejeniu i metalizowaniu teflonu.
    Tutaj najpierw bombardowano teflon jonami metalu (nie powiedział jakiego).
    Potem można było metalizować teflon czym się chciało, a także kleić do
    czegokolwiek.

    Waldek