  • Data: 2012-03-31 22:36:14
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1t050cp46yg6t$.17c9awb9czg9d.dlg@40tude.net...

    > P.S.
    > http://www.chemat.com.pl/html/index2.php?w=&id=7&sta
    rt=61635
    > cena za kg, opakowanie 100 arkuszy, bo chyba nie 300zl za pasek niklu
    > 25x250x0.025mm czystosci zaledwie 99.5%
    >
    > PPS. Ten mikrofon to jakies specjalne cudo ? Bo nie bardzo wierze w
    > mozliwosc amatorskiej naprawy. Pewnie sie okaze ze folia fikusnie pogieta.
    > A ona w ogole niklowa, czy np z metalizowanego mylaru ?

    W mikrofonach pomiarowych stosuje się zwykle membrany z niklu (5-25 um) lub
    z nierdzewki.
    Mechanika jest prosta, folia rozciągnięta na "tamburybku" 1/2 cala i
    nasadzony na to pierścień z zewnątrz oraz wszystko pomiędzy tym tamburynkiem
    i pierścieniem zalutowane . Ważne aby zamocować to równo bo póżniej ten
    tamburynek jest nakręcany na głowicę mikrofonu która naciąga folię dość
    solidnie. Ja wierzę, że da się to zrobić ręcznie ew. przy pomocy prostych
    narzędzi pomocniczych. Problem z tym jest taki, że dystans do płytki z
    potencjałem 200 V wynosi 25 um i nie można sobie pozwolić na rysy i
    chropowatości powierzchni bo będą ekstremalnie zwarcia, trzaski czy szumy.
    Tu zdjęcie poglądowe znalezione w sieci - mikrofon 1 cal. (tu ZTCW folia
    nierdzewna mikrofon Bruel&Kjaer)

    http://www.dw-electronics.com/uploads/products/pict0
    009jpg55162.jpg

    Moja stara folia wygląda na wytwór elektrolityczny z jednej lustro z drugiej
    mat.
    Z zeznań znajomego który przy podobnych rzeczach robił opowiadał, że
    wykonywano to nanosząc na szkło i później odrywając warstwę - widac
    przylegała słabo? czy to prawda - nie wiem. Technoligii dokładnie nie znam,
    galowanizernie które obdzwoniłem dziś mają się zastanowić czy i jak jest to
    wykonalne. Dla mnie istotna w metodzie glawanicznej jest dobrana grubość
    która powinna odpowiadać tej zniszczonej.
    Najcieńsza folia z Twojego linku ma 25 u - to przypuszczam ze 4x za grubo,
    będe mierzył dokładnie jak zajade do znajomej firmy z precyzyjnymi
    miernikami i po potwierdzeniu możliwości technicznych wykonania folii.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz