-
Data: 2010-12-01 12:46:56
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:
>> Zróbmy kilka testów w różnych warunkach. Nagramy filmiki,
>> umieścimy na jutube i sprawa będzie rozwiązana. Ja mogę występować w
>> roli zielonego kierowcy w aucie z ABS. Wchodzisz?
>>
>
> Skad mieszkasz najpierw napisz.
Warszawa
>> Nie wątpię, że frajda jest większa. Ale tu nie chodzi o frajdę a o
>> bezpieczeństwo. Niestety zabawa i bezpieczeństwo w tym przypadku się
>> wykluczają.
>>
> Jak na razie to mialem tylko przypadek, ze wlasnie przez system ABS nie
> zatrzymalem sie w miejscu, w ktorym planowalem.
Ale nie wiesz gdzie byś się zatrzymał nie mając ABS w tamtej sytuacji.
Sporo osób nie mających ABS również nie zatrzymywało się tam gdzie
trzeba. Nie bez powodu są one standardem.
>> Dobrze, prowadzić i wyczuć - tzw. pieprzenie w bambus.
>>
> Dlaczego?
Bo to tylko czcze przechwałki.
>> Nie jesteś w stanie wyczuć samochodu na każdej prędkości, na każdym
>> rodzaju nawierzchni.
>
> IMHO jestes w stanie.
No to jesteś jakimś ewenementem. Oprócz Ciebie żaden człowiek nie
wyczuje lepiej poślizgu niż mechanizm badający różnice prędkości koła z
częstotliwością np. 50 razy na sekundę.
>> ABS wykryje poślizg w ułamku sekundy, kontroluje
>> każde koło niezależnie.
>
> Nie dziala to tak doskonale jak sobie wyobrazasz.
Nie raz się przekonałem, że owszem tak. Wystarczy, że jedno koło łapie
poślizg i ABS to od razu wykrywa. W samochodzie nie da się tego wyczuć,
że coś się ślizga.
>> Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
>> wszystkimi 4 kołami równocześnie.
>
> W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
> hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.
> A blokade kol latwo kontrolowac, wystarczy puscic hamulec.
Ale kiedy nastąpi Twoja reakcja? Gdy wyczujesz jakieś zmiany? Przecież
to będzie wieki po reakcji ABS'u. Czyli już jesteś w plecy bo ten czas
zamiast hamować jedziesz na zblokowanych kołach. Potem w cholerę czasu
zajmuje reakcja czyli jakaś kontra gdy samochód tańczy, dodatkowo
zmniejszenie siły hamowania. Czas kontry to również wieki w porównaniu
do tego co robi ABS.
Reasumując, w porównaniu do mechanizmu, zachowujesz się jak żółw,
tracisz cenne sekundy gdy nie hamujesz. Przy prędkości 60km/h w ciągu
1s, przejeżdżasz 20m. Więc łatwo policzyć, ile wydłużasz się droga
hamowania przez Twoje powolne kontry.
To co powyżej to sytuacja gdy przyczepność nie jest za dobra. Na dobrej
przyczepności różnice są mniejsze ale nadal są.
>> Zaczniesz kontrować? Trenowałeś to
>> przy normalnej prędkości >120 czy tylko na macie poślizgowej?
>
> Gdzie Ty masz normalna predkosc powyzej 120? Chyba tylko na autostradzie.
> Tak czy siak, kiedys sie trenowalo i w praktyce tez zdazylo sie
> wykozystac (bo mialem to szczescie zaczynac przygode z motoryzacja od
> aut bez ABS) i to nie na jakiejs macie poslizgowej.
120 to za dużo? LOL. Chciałbym (oczywiście tak teoretycznie) zobaczyć,
co byś zrobił gdy na autostradzie/ekspresówce itp. a nawet drodze
krajowej przy prędkości ok 160 będziesz musiał awaryjnie hamować. Jak
dobierzesz siłę hamowania aby przy tej prędkości nie wpaść w poślizg.
Jak to zrobisz jeżeli to będzie na łuku.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.10 12:48 Arek (G)
- 01.12.10 13:22 Karolek
- 01.12.10 15:15 Arek (G)
- 01.12.10 16:04 Karolek
- 01.12.10 17:32 Arek (G)
- 01.12.10 19:49 ToMasz
- 01.12.10 20:22 Karolek
- 02.12.10 10:58 Arek (G)
- 02.12.10 12:52 Mariusz Chwalba
- 02.12.10 12:59 Karolek
- 02.12.10 13:19 Arek (G)
- 02.12.10 14:03 Arek (G)
- 02.12.10 14:51 Karolek
- 02.12.10 16:29 Arek (G)
- 02.12.10 19:27 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie