  • 1. Data: 2010-11-30 10:17:24
    Temat: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
    kontrole nad autem!
    -A co z ABS?
    -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
    szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

    Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!

    A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!

    Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
    ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
    rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko
    spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.

  • 2. Data: 2010-11-30 10:35:18
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko spowodowac
    > szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.

    A jak się hamuje z ABS? Bo ja myślałem że klepa w podłogę i co najwyżej
    można nadrabiać ręcznym.

  • 3. Data: 2010-11-30 10:58:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-30 10:35, Agent pisze:

    > A jak się hamuje z ABS? Bo ja myślałem że klepa w podłogę i co najwyżej
    > można nadrabiać ręcznym.

    A myslisz, ze jak przecietny kowalski uslyszy, ze ma hamowac pulsacyjnie
    (bez okreslenia czy auto z ABS czy bez) to bedzie to mialo pozytywny czy
    negatywny skutek?

  • 4. Data: 2010-11-30 11:35:21
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 30 Lis, 10:17, neoniusz <n...@j...org> wrote:
> [...]
    > szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    > nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

    To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
    Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !

  • 5. Data: 2010-11-30 11:43:44
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mateusz napisał:

    > To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
    > Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
    Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu niz z ABSem -
    na naszych
    pieknych polskich drogach mozna sie przejechac przez ABS nawet w lecie, wystarczy
    tarka i troche
    piasku przed swiatlami.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2010-11-30 12:57:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 11:43, Gabriel 'wilk' pisze:
    > Użytkownik Mateusz napisał:
    (...)
    > Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu
    > niz z ABSem

    No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
    uszkodzenie ABS jest ryzykowne.

    > - na naszych pieknych polskich drogach mozna sie przejechac
    > przez ABS nawet w lecie, wystarczy tarka i troche piasku przed swiatlami.
    > pozdrawiam

    Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    drogach - niezależnie od ich stanu.

  • 7. Data: 2010-11-30 13:10:53
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    > drogach - niezależnie od ich stanu.

    Znaczy amortyzatory są za słabe.

    ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
    kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
    zawsze dłuższe niż bez niego.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-11-30 13:21:32
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > (...)

    > No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
    > uszkodzenie ABS jest ryzykowne.
    Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP jesli ktos tego
    wynalazku nie
    lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na sile :-)

    > Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    > drogach - niezależnie od ich stanu.
    Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo OK a na tej
    samej drodze w
    takich samych warunkach auto z ABS pojechalo za sygnalizator (fabrycznie nowe auto -
    kierowal kolega)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-11-30 13:24:13
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik PaweL napisał:

    > Znaczy amortyzatory są za słabe.
    >
    > ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
    > kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
    > zawsze dłuższe niż bez niego.
    Dokladnie, ABS nie ma skracac drogi hamowania ale ma pozwolic na manewrowanie autem.
    jednak nie
    zawsze manewrowanie wystarcza i jest optymalne aby uniknac dzwonu, czasem hamowanie z
    piskiem opon i
    dymkiem z gum (auto bez ABS) ratuje dupe (znam to z autopsji)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2010-11-30 13:28:08
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:id2q5g$75a$...@n...onet.pl...

    > Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo OK
    > a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS pojechalo za
    > sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)

    Ja bym wysnuł zupełnie inny wniosek niż Ty. Otóż kolega NIE UMIE używać
    ABS'u. Sam też do zeszłego roku nie umiałem. Na tej grupie kilka osób mi
    pomogło.

    W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
    terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
    przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd. Z
    ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się przekona, że
    zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.