-
1. Data: 2010-11-30 10:17:24
Temat: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: neoniusz <n...@j...org>
"-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
kontrole nad autem!
-A co z ABS?
-Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko
spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.
-
2. Data: 2010-11-30 10:35:18
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
news:id2ff4$v55$1@news.onet.pl...
> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac kontrole
> nad autem!
> -A co z ABS?
> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje szybciej
> niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych nowoczesnych
> systemach, to uzywajcie ABS"
>
> Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
>
> A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
>
> Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
> ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
> rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko spowodowac
> szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.
A jak się hamuje z ABS? Bo ja myślałem że klepa w podłogę i co najwyżej
można nadrabiać ręcznym.
-
3. Data: 2010-11-30 10:58:28
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 10-11-30 10:35, Agent pisze:
>> Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo
>> nie ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i
>> dawanie rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze
>> tylko spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy
>> rajdowek.
>
> A jak się hamuje z ABS? Bo ja myślałem że klepa w podłogę i co najwyżej
> można nadrabiać ręcznym.
A myslisz, ze jak przecietny kowalski uslyszy, ze ma hamowac pulsacyjnie
(bez okreslenia czy auto z ABS czy bez) to bedzie to mialo pozytywny czy
negatywny skutek?
-
4. Data: 2010-11-30 11:35:21
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
On 30 Lis, 10:17, neoniusz <n...@j...org> wrote:
> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
> kontrole nad autem!
> -A co z ABS?
> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
> szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
> nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
-
5. Data: 2010-11-30 11:43:44
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Mateusz napisał:
> On 30 Lis, 10:17, neoniusz <n...@j...org> wrote:
>
>>"-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
>>kontrole nad autem!
>>-A co z ABS?
>>-Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
>>szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
>>nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
>
>
> To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
> Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu niz z ABSem -
na naszych
pieknych polskich drogach mozna sie przejechac przez ABS nawet w lecie, wystarczy
tarka i troche
piasku przed swiatlami.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
6. Data: 2010-11-30 12:57:49
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 11:43, Gabriel 'wilk' pisze:
> Użytkownik Mateusz napisał:
(...)
>> To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
>> Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
> Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu
> niz z ABSem
No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
uszkodzenie ABS jest ryzykowne.
> - na naszych pieknych polskich drogach mozna sie przejechac
> przez ABS nawet w lecie, wystarczy tarka i troche piasku przed swiatlami.
> pozdrawiam
Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
drogach - niezależnie od ich stanu.
-
7. Data: 2010-11-30 13:10:53
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
>
> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
> drogach - niezależnie od ich stanu.
>
Znaczy amortyzatory są za słabe.
ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
zawsze dłuższe niż bez niego.
Paweł
-
8. Data: 2010-11-30 13:21:32
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
> W dniu 2010-11-30 11:43, Gabriel 'wilk' pisze:
>
>> Użytkownik Mateusz napisał:
>
> (...)
>
>>> To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
>>> Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
>>
>> Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu
>> niz z ABSem
>
>
> No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
> uszkodzenie ABS jest ryzykowne.
Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP jesli ktos tego
wynalazku nie
lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na sile :-)
>> - na naszych pieknych polskich drogach mozna sie przejechac
>> przez ABS nawet w lecie, wystarczy tarka i troche piasku przed swiatlami.
>> pozdrawiam
>
>
> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
> drogach - niezależnie od ich stanu.
Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo OK a na tej
samej drodze w
takich samych warunkach auto z ABS pojechalo za sygnalizator (fabrycznie nowe auto -
kierowal kolega)
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
9. Data: 2010-11-30 13:24:13
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik PaweL napisał:
>>Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>>drogach - niezależnie od ich stanu.
>>
>
>
> Znaczy amortyzatory są za słabe.
>
> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
> kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
> zawsze dłuższe niż bez niego.
Dokladnie, ABS nie ma skracac drogi hamowania ale ma pozwolic na manewrowanie autem.
jednak nie
zawsze manewrowanie wystarcza i jest optymalne aby uniknac dzwonu, czasem hamowanie z
piskiem opon i
dymkiem z gum (auto bez ABS) ratuje dupe (znam to z autopsji)
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
10. Data: 2010-11-30 13:28:08
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:id2q5g$75a$...@n...onet.pl...
>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>> drogach - niezależnie od ich stanu.
> Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo OK
> a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS pojechalo za
> sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)
Ja bym wysnuł zupełnie inny wniosek niż Ty. Otóż kolega NIE UMIE używać
ABS'u. Sam też do zeszłego roku nie umiałem. Na tej grupie kilka osób mi
pomogło.
W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd. Z
ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się przekona, że
zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.