  • 71. Data: 2009-04-27 00:16:28
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > To nie rozumiem :) Będziesz go stale zamykał? Bo jak nie,
    > to bedzie to główny element Twoich fotografii, no ale
    > może Ci nie zależy.

    Raczej nie przeszkadza mi to. Tło rozmyję w szopie.
    Po zamknięciu do 3.5 lub mocniej będę miał wszędzie
    ostro tam, gdzie będzie mi na tej ostrości zależało.

    > Jak lubisz, ale kwestia odostrzania od AF nie jest już kwestią
    > przeszkadzania, tylko konkretną funkcjonalnością.

    1.8 nie można doostrzyć ręcznie a 1.4 można?

    > Nie wiem jak 1.8, za 1.4 50d idzie nosić.

    Więc bagnet w 1.8 ozstanie uszkodzony?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2009-04-27 00:53:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > 1.8 nie można doostrzyć ręcznie a 1.4 można?

    Jak masz 450D i nie planujesz zmiany to Ci to doostrzanie będzie potrzebne
    jak umarłemu kadzidło ; )

    > Więc bagnet w 1.8 ozstanie uszkodzony?

    Nie sądzę. Ja się ze swoim nie opierdzielałem, czasami łapałem 20D z gripem
    za obiektyw. Raz zaliczył solidną glebę i sprawował się bez zarzutu.
    Ten obiektyw ma _tylko_ dwa felery - ta cholerna przysłona i zwykły
    silnik... ale jeśli Ci to pasuje to nie ma sensu szarpać cię na 1.4.
    Reszta mimo wszechobecnego plastiku jest wystarczająco solidna.

    Poza haczącym przełącznikiem AF/MF _nigdy_ nie słyszałem o tym obiektywie
    aby padł lub połamał się w nim bagnet.
    Słyszał/doświadczył ktoś ?
    Nikon natrzaskał kiedyś plasticzaków kitowców (28-80 chyba ?) i często
    ludzie ukręcali je w bagnecie, Canona nie pamiętam ani z niczyich relacji
    ani z przeglądu aukcji.

    adam

  • 73. Data: 2009-04-27 05:27:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 23:01:51 +0200, JA wrote:

    > Wymienienia jako przewaga

    :-)

    Ja dosc czesto uzywam do ulatwienia startu AFowi (a po aparatach bez AF
    mam miarke w oczach i AF ma ze mna latwe zycie ;))

    Swoja droga, powodzenia w szukaniu nieskonczonosci na 50/1.8 II :)
    (dla tych co nie wiedza: nie, nie wystarczy pokrecic do oporu)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 74. Data: 2009-04-27 05:36:09
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 21:21:01 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski wrote:
    > Jak lubisz, ale kwestia odostrzania od AF nie jest już kwestią przeszkadzania,
    > tylko konkretną funkcjonalnością.

    IMO przy szkle, co ma 1-2mm (po obwodzie) luzu pierscienia AF ostrzenie
    manualne to bajer. Wiec FTM(anual) tez.

    Chyba jedyna porzadna mechanicznie 50tka EF jest 1.2L, tylko troche duzo
    kosztuje jak na porzadnie zbudowany standard :/

  • 75. Data: 2009-04-27 05:50:10
    Od: j...@a...at

    On 26 Apr., 22:52, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Czekaj, bo nie zrozumiałem.
    > Czy ten obiektyw 20/2,8 nadaje się do cyfry? Bo ja z nim miałem na 10D
    > jak najgorsze doznania prawie traumatyczne.
    > A Ty tu piszesz, że na 50D można się zdziwić.
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    dokladnie

    z 450 d 20/2,8 usm to byla tragedia.
    zero ostrosci same aberacje

    tutaj zdjecie robione z reki tym obiektywem w ciemnym pomieszczeniu za
    pomoca c50d wcisnij lupke.
    jest pomniejszone do 2000 px nie mam oryginalu , nie bylo ostrzone o
    ile pamietam
    bez specjalnej obrobki to tylko prosta wgladowka jpeg z rawu zrobiona
    infrawiuwem.

    obiektyw pracuje wysmienicie

    i tak samo jest z pozostalymi obiektywami.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#532
    7896104891109202

    XXX

  • 76. Data: 2009-04-27 05:54:25
    Od: j...@a...at

    On 26 Apr., 22:38, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > j...@a...at f...@d...goo
    glegroups.com

    > [..]
    > : rozdzielczosc l-ki wyzsza , wyraznie wyzsza  ale powtarzalnosc AF
    >
    > Artemius: PLONK....
    >       Es: Dlaczego go splonkowałeś?
    > Artemius: Bo mnie już wkurwił tym swoim ostrzeniem...
    >
    >   Eneuel: Przepraszam, ale moje Elty mają daleko idącą autonomię. ;)
    >           Robią to, co uznają za słuszne. :)
    >
    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    a teraz zamiast sie wkurwiac rusz wlasna mozgownica.
    czasem lepiej jest uzyc wlasnej paly nawet nie calkiem sprawnej niz
    myslec linkami.

    masz 4 obiektywy , o ktorych twierdzisz ze wszystkie sa d.d.

    nie sa to obiektywy dobre , ale potrafia prawidlowo i ostro zarysowac.
    lepiej jak roznego rodzaju wynalazki robione kiedys w japoni pod
    nazwami cosina , voitgländer i sam nie wiem co.

    jesli wszystkie 4 obiektywy sa d.d. i tak fatalnie rysuja to moze nie
    jest to problem w optyce obiektywow a w puszcze lub AF ? he ?

    kup piaty a bedziesz mial to samo.

    XXX

  • 77. Data: 2009-04-27 11:05:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@a...zonk.pl

    > Swoja droga, powodzenia w szukaniu nieskonczonosci na 50/1.8 II :)
    > (dla tych co nie wiedza: nie, nie wystarczy pokrecic do oporu)

    IMO w żadnym nie wystarczy pokręcić do oporu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2009-04-27 11:09:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 49f50219$...@n...home.net.pl

    > Jak masz 450D i nie planujesz zmiany to Ci to doostrzanie będzie potrzebne jak
    umarłemu kadzidło ; )

    Są co najmniej dwa różne do/od/ostrzenia. Czy mówimy o tym samym?

> [...]

    ukręcali je w bagnecie, Canona nie pamiętam ani z
    > niczyich relacji ani z przeglądu aukcji.

    Mam kombinerki, którymi wbijam gwoździe, tak więc
    aparatem fotograficznym nie muszę tego robić. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 79. Data: 2009-04-27 11:23:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@a...zonk.pl

> [...]

    > Chyba jedyna porzadna mechanicznie 50tka EF jest 1.2L, tylko troche duzo
    > kosztuje jak na porzadnie zbudowany standard :/

    Wiesz... Ja tak patrzę na świat przez kolorowe (od antyrefelksów) okulary
    i myślę (czasami, nie stale -- myślenie boli) sobie, że jedna soczewka
    w moich okularach kosztuje mnie ze dwie stówy, więc taki obiektyw jednak
    musi kosztować, skoro ma tych soczewek kilkanaście lub choćby kilka...
    Do szkła dochodzi precyzyjna mechanika (jeśli jest precyzyjna) która
    akurat tanieje w oczach, ale nadal kosztuje...

    Może trzeba zaczekać z kupnem obiektywów?

    Mechanika czyni szalone postępy (widziałem na wystawie automatyki)
    soczewki chyba można budować asferyczne a nowe komputery ;) dają
    możliwość prześledzenia zachowania takiego czegoś, więc być może
    już niebawem będą nowe, zupełnie nowe obiektywy, z lepszą o niebo
    mechaniką, z asferycznymi soczewkami oraz z takimi, które mają
    postopniowaną dyspersję, dzięki czemu niwelują aberrację
    chromatyczną do zera...

    Co do listków przesłony... Jak już pisałem, Ewa i Adam mieli po
    jednym listku przesłony, figowym, ale to jednak było dawno. ;)
    Dziś te figowe listki przesłon nazywane są po prostu figami lub
    nawet majtkami.

    W obiektywach mogliby jednak dawać więcej listków do przesłaniania. ;)

    -=-

    Boli mnie wypowiedź, z której wynika, że zoom (24-70/f.2.8 -- jak
    rozumiem, jest to 24-70 L) jest o niebo lepszy od tego z topicku.
    Jeśli tak, chyba nie warto iść w stronę tej stałki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2009-04-27 11:42:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Są co najmniej dwa różne do/od/ostrzenia. Czy mówimy o tym samym?

    Ja myślę o czymś na co się woła FTM, a Ty ?
    Jeśli mówimy o doostrzaniu po ustawieniu ostrości (lub w trakie) przez AF to
    jak dla mnie FTM na 40D był czasami przydatny, a w wielu sytuacjach
    nierzydatny ze względu na to co było (lub czego nie było) widać na matówce.
    450D pewnie ma nieco słabszy wizjer i dlatego manualne poprawki mogą być
    niewykonalne.

    > Mam kombinerki, którymi wbijam gwoździe, tak więc
    > aparatem fotograficznym nie muszę tego robić. ;)

    To tym bardziej ; )

    adam