  • 81. Data: 2009-04-27 12:02:20
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    Zobacz na:

    http://chomikuj.pl/darekw1967/FOTO/EF-50_1.8+II

    Mam porobione jeszcze inne testy i dolacze to pozniej.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 82. Data: 2009-04-27 12:41:49
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Swoja droga... Nie mialem pojecia o tym, ze ten obiektyw jest az
    >tak dlugo produkowany...

    Jest to szklo zrobione na FF czyli mozesz
    wstawic do Canona 5D i tez porobisz nim sobie ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 83. Data: 2009-04-27 14:37:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.04.2009 Dariusz W. <d...@z...pl> napisał/a:

    > Witaj !

    > Jest to szklo zrobione na FF czyli mozesz
    > wstawic do Canona 5D i tez porobisz nim sobie ;)

    Chyba jako zatyczka :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 84. Data: 2009-04-27 15:27:30
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Chyba jako zatyczka :)

    Tak, bardzo dobrze rysujaca zatyczka za niewielkie pieniadze ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 85. Data: 2009-04-27 15:32:35
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to szkie?ko rysuje ostro?

    Zobacz sobie tu...

    http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_50_18ii

    Masz ponad 25 tys zdjec zrobione tym szklem.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 86. Data: 2009-04-27 21:31:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 49f59a2c$...@n...home.net.pl

    > Ja myślę o czymś na co się woła FTM, a Ty ?

    Najpierw pomyślałem o FTM, bo akurat blisko było (w linijkach i literkach)
    do FTM, ale później pomyślałem, że może chodzi o coś innego, skoro spór
    o bokeh się toczył [pod górę jakaś]... ;)

    Więc jak? 50/1.4 ma FTM a 50/1.8 nie ma FTM?

    > Jeśli mówimy o doostrzaniu po ustawieniu ostrości (lub w trakie) przez AF to jak
    dla mnie FTM na 40D był czasami przydatny, a w
    > wielu sytuacjach nierzydatny ze względu na to co było (lub czego nie było) widać na
    matówce. 450D pewnie ma nieco słabszy wizjer i
    > dlatego manualne poprawki mogą być niewykonalne.

    Są zdecydowanie awykonalne przy AF fazowym (lustro i wizjer) ale FTM przydaje
    się mimo tego. Czasami trzeba wstępnie naostrzyć, aby AF zauważył to, na czym
    mnie zależy... Ręczne przełączanie AF/MF jest koszmarem...

    No i jest AF kontrastowy... A tam jest poletko do popisu, bo jest lupka...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 87. Data: 2009-04-27 21:33:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dariusz W." 9...@1...0.0.1

    > http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_50_18ii

    > Masz ponad 25 tys zdjec zrobione tym szklem.

    A RAWki?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 88. Data: 2009-04-27 22:52:20
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 15:01:59 +0000, Sergiusz Rozanski raczył(a) był(a)
    napisać:

    > Dnia 26.04.2009 Eneuel Leszek Ciszewski

    .pl

    > Nie, kosztuje 300zl taniej, po co mam wydać 300+1100 jak mogę tylko
    > 1100zł?
    >
    > 1.8 jak go wziąłem do ręki to wydał mi się gorzej wykonany niż kit, miał
    > luzy i zacięcia na pierścieniach i w ogóle jakiś taki rozlatały. Może
    > jakbym go tylko w domu używał to by przetrwał troche, ale w plenerze,
    > kiepsko.

    A tak w ogóle to po co komu 50mm na cropie? Jako portretówka? To już
    lepiej kupić 85 f/1.8. Ewentualnie jako zapchajdziura, między
    szerokokątnym, a jakimś 70-200, jak ktoś nie lubi kitów.
    Mi zdarza się używać 50 f/1.8 głównie do zdjęć 'allegrowych', martwej
    natury itp. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby dokładać pieniądz do
    f/1.4.

  • 89. Data: 2009-04-27 23:09:51
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 22:50:10 -0700, jansal raczył(a) był(a) napisać:

    > z 450 d 20/2,8 usm to byla tragedia. zero ostrosci same aberacje
    Niech ktoś mi wyjaśni co ma korpus do aberracji? Bo jakoś nie mogę
    zrozumieć.

  • 90. Data: 2009-04-27 23:17:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

> [...]
    > o bokeh się toczył [pod górę jakaś]... ;)
    >
    > Więc jak? 50/1.4 ma FTM a 50/1.8 nie ma FTM?

    1.8 ma mechaniczny "sprzęg" ale na upartego da się podkręcić ostrość (byle
    jednocześnie AF nie odpalić).

> [...]
    > mnie zależy... Ręczne przełączanie AF/MF jest koszmarem...
    >
    > No i jest AF kontrastowy... A tam jest poletko do popisu, bo jest lupka...

    No to zdecydowanie wygodniej byłoby mieć USM z FTM.

    adam