  • 61. Data: 2009-04-26 18:49:53
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał
    [...]
    > Z przewag 50/1.4 nad 50/1.8 II nalezaloby dodac skale ostrosci.

    A to jest w takim wydaniu potrzebne do ... ?

    adam

  • 62. Data: 2009-04-26 19:54:06
    Od: j...@a...at

    On 26 Apr., 16:21, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "JA" gt12qh$3...@i...gazeta.pl

    obiektywy z najniższego przedziału cenowego.

    > Kolejny, który pisze bolesną prawdę. :) Słoiki, denka musztardówek... ;)
    > Niestety -- tak jest. Być może z tego powodu nie ma do nich nawet osłon
    > przeciwsłonecznych na standardowym wyposażeniu.

    to jest w ogole pytanie jak obiektywy straszej generacji wspolpracuja
    ze wspoczesnymi dslr ?

    nie bede uogolnial podam konkretny przyklad

    przed laty kupilem uniwersalny zoom 28-105 3,5-4 USm z prawdziwym
    Usm pierscieniowym.
    w analogu b . przyzwoity zoom sredniej klasy , maly , wygodny , dajacy
    przyzwoity rysunek , cichusienko i szybko ostrzacy.

    podpialem do c450 d

    obraz tragedia - same aberacje. nie mozna bylo wogole ustalic , w
    ktorym miejscu ustrzyl. to nie byl blad AF. na krotkim koncu najgorszy
    obraz jaki kiedykolwiek widzialem ( gorszy od kitowego 18-55) , na
    dlugim koncu nieco lepiej ale tez zle.
    odlozylem obiektyw na polke , sa na tyle dzisiaj tanie ( choc to ten z
    pierwszej serii z prawdziwym usm , nastepne byly o niebo slabsze ) ,
    ze nawet nie chcialo mi sie tracic czas na probe jego sprzedazy.

    podpialem za jakis czas w zasadzie na samym koncu prob do 50d aby sie
    upewnic , ze nie ma sensu go wyjmowac z szafy .
    i podobnie jak z 20/2,8 USM przetarlem oczy ze zdumienia.

    nagle wspanialy obraz , bardzo dobry i uwaga Lepszy czesto niz z
    24-70/2,8 L

    pomyslalem ki czort , tani zoom rysuje nie gorzej a czasami lepiej od
    drogiej L-ki.

    pomierzylem oba obiektywy i wynik zdumiewajacy.
    rozdzielczosc l-ki wyzsza , wyraznie wyzsza ale powtarzalnosc AF
    gorsza i wiekszy blad autofokusa . Niewielki juz blad AF powodowal ze
    rozdzielczosc L ki gwaltownie spadala do poziomu tego taniego.
    Dlaczego tak jest - nie wiem to fakt - byc moze duze ciezkie
    soczewki , o duzej bezwladnosci nie jest w stanie mechanizm ustawic z
    idealna precyzja?
    W 28-105 bardzo duza powtarzalnosc AF , wprawdzie maximum
    rozdzielczosci nizsze niz maximu w L ce ale dzieki malym bledom
    ostrzenia jakosc obrazu bardzo czesto w praktyce porownywalna.

    to jest moje doswiadczenie , chesz to wierz , chcesz to nie - wnioski
    wyciagaj sam - wspomne tylko, ze koncowy efekt jaki widzisz na
    zdjeciu to wynik rozdzielczosci obiektywu , dokladnosci pracy AF i
    matrycy glownie jej rozdzielczosci i absorbcji swiatla.
    Jesli sie wypuscisz w drogi potencjalnie dobry obiektyw , a ten 3
    element w aparacie nie bedzie odpowiednio wspolgral , to nadal obraz
    bedzie slabszy , niz powinen byl byc.

    XXX

  • 63. Data: 2009-04-26 20:38:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at f...@d...goo
    glegroups.com

    [..]
    : rozdzielczosc l-ki wyzsza , wyraznie wyzsza ale powtarzalnosc AF

    Artemius: PLONK....
    Es: Dlaczego go splonkowałeś?
    Artemius: Bo mnie już wkurwił tym swoim ostrzeniem...

    Eneuel: Przepraszam, ale moje Elty mają daleko idącą autonomię. ;)
    Robią to, co uznają za słuszne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2009-04-26 20:45:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl>

    > A co do jakości zdjęć to wspomniany choćby bokech z 5
    > listków przysłony, chyba nie trzeba dalej pisać.

    Ewa i Adam mieli po jednym, i nie przejmowali się tym faktem. ;)
    Mnie nie zależy na tle -- może nie tlić się wcale. ;)

    > Po za tym już pisałem że 1.4 to usm, tak jasne szkło odpala silniczek co
    > muściecie spustu, a 1.8 hasłasuje jak wkrętarka.

    Też mi to nie przeszkadza.

    > Co prawda 1.4 jest aż 800zł droższy, ale ma zalety w każdym elemencie
    > specyfikacji:
    > - metalowy bagnet - czasami prawa ręka jest potrzebna, chwyć 50d za szkło z

    Ponoć obiektyw jest tak mały, że nie ma za co chwytać. :)

    > plastikiem, trochę kiepsko
    > - 9 listków przysłony
    > - cichy i szybki usm (jasne szkło powinno mieć dobry element wykonawczy AF)
    > - szersze pierścienie

    ??

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2009-04-26 20:47:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@a...zonk.pl

    > Z przewag 50/1.4 nad 50/1.8 II nalezaloby dodac skale ostrosci.

    Co to skale ostrości?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2009-04-26 20:52:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-26 21:54:06 +0200, j...@a...at said:

    > podobnie jak z 20/2,8 USM przetarlem oczy ze zdumienia.

    Czekaj, bo nie zrozumiałem.
    Czy ten obiektyw 20/2,8 nadaje się do cyfry? Bo ja z nim miałem na 10D
    jak najgorsze doznania prawie traumatyczne.
    A Ty tu piszesz, że na 50D można się zdziwić.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2009-04-26 21:01:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-26 20:49:53 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > A to jest w takim wydaniu potrzebne do ... ?

    Wymienienia jako przewaga
    :>

  • 68. Data: 2009-04-26 21:21:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.04.2009 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl>

    > Ewa i Adam mieli po jednym, i nie przejmowali się tym faktem. ;)
    > Mnie nie zależy na tle -- może nie tlić się wcale. ;)

    To nie rozumiem :) Będziesz go stale zamykał? Bo jak nie,
    to bedzie to główny element Twoich fotografii, no ale może Ci nie zależy.

    > Też mi to nie przeszkadza.

    Jak lubisz, ale kwestia odostrzania od AF nie jest już kwestią przeszkadzania,
    tylko konkretną funkcjonalnością.

    > Ponoć obiektyw jest tak mały, że nie ma za co chwytać. :)

    Nie wiem jak 1.8, za 1.4 50d idzie nosić.

    Popatrz na pierścień ostrości w 1.8 i 1.4 to zrozumiesz

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 70. Data: 2009-04-26 21:28:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał

    > A coś z nim nie tak? Serio pytam.
    > Jest cichy, szybki i można mu "przeszkadzać" manualnie, coś ma mieć
    > więcej?

    Wiesz, nie ma 50/1.4 ring-USM żeby porównać jednego z drugim ale opinie o
    tym, że jest nieco wolniejszy niżby był z pierścieniowym silnikiem są dość
    powszechne.
    Nie żeby to miało wielkie znaczenie ale pozostaje faktem to, że w przypadku
    "standardów" Canon miał ciągle jakieś kretyńskie pomysły ; )

    adam

  • 69. Data: 2009-04-26 21:28:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > Wymienienia jako przewaga
    > :>

    I to by było na tyle ; )
    Zawsze mnie to okienko wzruszało : )))))

    adam