  • 1. Data: 2009-04-23 22:59:24
    Temat: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to szkiełko rysuje ostro?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-04-23 23:40:30
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to szkiełko rysuje ostro?

    starsze wersje z metalowym bagnetem rysowaly ostrzej.
    Ten nowy bagnet plastikowy praktycznie nie chce zarysowac
    nieczego :)

    Roger

  • 3. Data: 2009-04-24 00:30:28
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" napisał w wiadomości:

    > Ten nowy bagnet plastikowy praktycznie nie chce zarysowac
    > nieczego :)

    Bo Nietzsche już dawno nie żyje.

    -- Zibi(nmsp)

  • 4. Data: 2009-04-24 06:03:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > starsze wersje z metalowym bagnetem rysowaly ostrzej.
    > Ten nowy bagnet plastikowy praktycznie nie chce zarysowac
    > nieczego :)

    Trzeba go zmrozić :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-04-24 08:18:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zibi" gsr16p$1jrl$...@o...icpnet.pl

    > Bo Nietzsche już dawno nie żyje.

    I na znak żałoby po nim zaprzestano budowania bagnetów
    metalowych w ogóle, czy tylko w tych obiektywach?

    Swoją drogą... Nie miałem pojęcia o tym, że ten obiektyw jest aż
    tak długo produkowany... Toż Nietzsche naprawdę od dawna nie żyje...

    -=-

    A może napiszesz coś bez natchnienia spirytusowego?

    Mam ochotę na ostre zdjęcia i chcę wiedzieć o tym, czy warto kupić ten obiektyw.
    Koszt niewielki, można by napisać, że aż żaden. :) Może też pomyślę o jakiejś Sigmie.
    Stabilizacja jest tak sobie pożyteczna, gdy mam ochotę na fotografowanie kwiatków.
    (dyndających na wietrze)
    Lepszym rozwiązaniem jest jasne i stałe szkło oraz krótkie czasy.

    1:1.8 to jakby 2 działki względem 1:3.5 -- dobrze mi wydaje się czy źle?
    (4 razy krótszy czas lub 4 razy mniej tkliwości w ISO)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-04-24 08:33:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Mam ochotę na ostre zdjęcia i chcę wiedzieć o tym, czy warto kupić ten
    > obiektyw.

    Warto, choć oczywiście zaraz ktoś napisze, że nie.

    > 1:1.8 to jakby 2 działki względem 1:3.5 -- dobrze mi wydaje się czy źle?
    > (4 razy krótszy czas lub 4 razy mniej tkliwości w ISO)

    Tu chodzi raczej o wysoką ostrość przy niewielkim domknięciu (4-5,6).
    Przymykanie obiektywów do f=8 na najnowszych matrycach jest już
    problematyczne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/

  • 7. Data: 2009-04-24 08:50:16
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Trzeba go zmrozić :)

    w azocie :)

    A tak na serio to mechanicznie obiektyw jest gowniany, ma luzy,
    AF dosc nieprezycyjny przez silnik ale optycznie to szklo jest
    zaskakujaco dobre. Po domknieciu do 3.5 bedzie juz przyzwoicie
    detaliczne :) Ja generalnie nie widzialem problemu, zeby go uzyc
    nawet od pelnej dziury.
    Warto sprawdzic przed kupnem.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 8. Data: 2009-04-24 12:31:34
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to szkiełko rysuje ostro?

    jak na tak "gowniane" wykonanie to ostro. Choc jak wzialem go pierwszy
    raz w reke to myslalem, ze to zart :-) odglos silniczka - masakra.
    Jednak biorac pod uwage relacje cena/jakosc - warto IMO. Nawet na
    otwartym udalo mnie sie kilka ostrych portretow zrobic, tylko mocno na
    GO trzeba uwazac, ale to oczywiste przy tak jasnym szkle.

    pozdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 9. Data: 2009-04-24 15:28:31
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:gsqs0e$4ip$1@inews.gazeta.pl...
    > Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to szkiełko rysuje ostro?

    nie i wogole nie bierz go pod uwage.
    rak

  • 10. Data: 2009-04-24 15:47:54
    Od: Olek <o...@u...eu>