  • 1. Data: 2009-04-24 06:00:28
    Temat: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@g...pl>

    > jutro pewnie opiszę jak to wygląda w praniu

    Pierwsze wrażenia z użycia Nikon Capture NX, UFRawa i RT.

    Do testowania używałem rawa z ujęciem, którego ważne elementy były
    niedoświtlone o około 1EV. Rozpiętość sceny bardzo duża - nie zmierzyłem.
    Generalnie nie chciałem, żeby było łatwo :)

    W zasadzie obraz ze wszystkich konwertreów jest podobny. Pomijam kwestie
    obsługi - do każdego można się przyzwyczaić.
    Pliki z NX mają bardzo ładnie usuniętą AC. AC najbardziej się rzuca w oczy
    przy obróbce w RT. Niby można próbować ją korygować, ale wraz z NX jest
    lepiej. Z UFRawa też wychodzi AC ale taka trochę delikatniejsza.
    Korekcja AC w NX związana jest też z odszumianiem.
    NX działał na Virtualboxie i win xp. Dlatego nie będę wypowiadał się na temat
    szybkości działania.

    Taki obraz jak daje NX bez problemu można uzyskać z zastosowaniem RT czy
    UFraw, ale odszumianie trzeba zastosować na włąsną rękę.
    Przy odbitce 30x40 normalny widz nie zauważy różnicy - co więcej nie pozna
    się czy to był D700 czy D80 (pod warunkiem, że nie było wymagane iso powyżej
    400 :)).

    PP

    No to jeszcze został mi ACR do przetestowania i będę miał pełny obraz.