    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Date: Mon, 27 Apr 2009 13:23:05 +0200
    <gssmvb$qrh$1@news.wp.pl> <gstf0q$j45$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gstf61$j9k$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gt1rho$nqo$8@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gt20f5$6ut$2@news.wp.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gt2hdk$dn8$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <s...@a...zonk.pl>

    "Michal Tyrala" s...@a...zonk.pl

    > IMO przy szkle, co ma 1-2mm (po obwodzie) luzu pierscienia AF ostrzenie
    > manualne to bajer. Wiec FTM(anual) tez.

    > Chyba jedyna porzadna mechanicznie 50tka EF jest 1.2L, tylko troche duzo
    > kosztuje jak na porzadnie zbudowany standard :/

    Wiesz... Ja tak patrzę na świat przez kolorowe (od antyrefelksów) okulary
    i myślę (czasami, nie stale -- myślenie boli) sobie, że jedna soczewka
    w moich okularach kosztuje mnie ze dwie stówy, więc taki obiektyw jednak
    musi kosztować, skoro ma tych soczewek kilkanaście lub choćby kilka...
    Do szkła dochodzi precyzyjna mechanika (jeśli jest precyzyjna) która
    akurat tanieje w oczach, ale nadal kosztuje...

    Może trzeba zaczekać z kupnem obiektywów?

    Mechanika czyni szalone postępy (widziałem na wystawie automatyki)
    soczewki chyba można budować asferyczne a nowe komputery ;) dają
    możliwość prześledzenia zachowania takiego czegoś, więc być może
    już niebawem będą nowe, zupełnie nowe obiektywy, z lepszą o niebo
    mechaniką, z asferycznymi soczewkami oraz z takimi, które mają
    postopniowaną dyspersję, dzięki czemu niwelują aberrację
    chromatyczną do zera...

    Co do listków przesłony... Jak już pisałem, Ewa i Adam mieli po
    jednym listku przesłony, figowym, ale to jednak było dawno. ;)
    Dziś te figowe listki przesłon nazywane są po prostu figami lub
    nawet majtkami.

    W obiektywach mogliby jednak dawać więcej listków do przesłaniania. ;)

    -=-

    Boli mnie wypowiedź, z której wynika, że zoom (24-70/f.2.8 -- jak
    rozumiem, jest to 24-70 L) jest o niebo lepszy od tego z topicku.
    Jeśli tak, chyba nie warto iść w stronę tej stałki.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'