    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CCTV - jak lista, grupa, forum ?
    Date: Thu, 24 Sep 2009 21:58:56 +0200

    marko1a wrote:

    > Stosowanie skrętki jest ekonomicznie uzasadnione np. w budynkach gdzie jest
    > sieć ethernet i mamy do dyspozycji wolne kable do wykorzystania w CCTV.

    Pojedyncza skrętka jest tańsza od koncentryka, o wieloparowej nie
    wspomnę. Warkocz kilkunastu koncentryków? - nie, z tego już wyrośliśmy.

    > Zauważ że
    > konwertery koncentryk/skrętka to także coś, co powoduje dodatkową awaryjność
    > a w CCTV nie można sobie na to pozwolić.
    > Nie są to także tanie urządzenia.
    > Pasywny balun dobrej firmy kosztuje około 20-30zł.

    Kolejna zaleta - w razie przepięcia przeważnie wymieniasz balun, a nie
    kamerę.

    > Wspomniałeś że skrętka wraz z konwerterami jest nieco lepsza.

    A przeczytaj dokładnie.

    > odbicia i nie możność stosowania w praktyce lini dłuższych niż 40-60m

    ~700m na pasywnej i to po kablach i szafach telefonicznych. Dla mnie
    jakość obrazu by nie przeszła, ale klient nie miał wysokich wymagań. A
    odbić żadnych nie ma.

    > 1,5 kilometra po skrętce można osiągnąć z aktywnymi konwerterami ale koszt
    > jednego aktywnego konwertera to koszt powyżej 100zł. (średnio 200-300zł)

    A za ile robisz transmisję 1,5 km i po czym?

    > Światłowody? Czemu nie, ale kosztowne i tylko w naprawdę uzasadnionej
    > konieczności - np. duża odległość.

    Klient wymaga, klient płaci. Najkrótszy światłowód ma jakieś 250m - jest
    wg. mnie całkowicie uzasadniony.

    Mirek.