  • 61. Data: 2009-04-30 12:20:45
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: fv <f...@c...com>

    From: *f...@c...com*

    - tak najłatwiej filtrować, bo nie zmieniam tego adresu.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 62. Data: 2009-04-30 12:33:57
    Od: i...@g...com

    On 30 Kwi, 14:17, fv <f...@c...com> wrote:

    > Znasz kogoś takiego? Ostatnio był test w Motocyklu konfrontujący tą teorię z
    rzeczywistością.
    > Okazało się, że zawodnik wyścigowy owszem, na suchym równym torze pokona ABS.
    Motocyklista z
    > wieloletnim doświadczeniem niestety został pokonany przez nowicjusza z ABS. Na
    mokrym ABS nie dał
    > szans nawet najwprawniejszym.

    Kumpel podrzucił mi kilka dni temu takiego linka:
    http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
    8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html

    Nigdy nie jeździłem na żadnym motocyklu z ABS, ale ten filmik naprawdę
    dał mi do myślenia, zwłaszcza w kontekście moich wciąż bardzo świeżych
    i nieudolnych umiejętności prowadzenia 2oo. Gdybym miał opcję przy
    kupnie nowego moto - kupić z lub bez ABS - brałbym ten z ABS. Linka
    podrzucam bo chyba nie było (nie znalazłem) a warto zobaczyć.

    --
    Jadu
    ER 5 Blau

  • 63. Data: 2009-04-30 16:04:11
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 30 Apr 2009 14:33:57 +0200, <i...@g...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > i nieudolnych umiejętności prowadzenia 2oo. Gdybym miał opcję przy
    > kupnie nowego moto - kupić z lub bez ABS - brałbym ten z ABS.

    Mnie tam przekonał z rok temu ten stary dość filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ :-)

    Ale że ABS swoje kosztuje to raczej nie będę miał w najbliższej
    przyszłości żadnego motocykla z nim. Wolę mieć motocykl bez ABS
    i jeździć. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 64. Data: 2009-04-30 16:41:45
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote in message
    > Mnie tam przekonał z rok temu ten stary dość filmik:
    (...)

    W motocyklu porownanie ABS i bez, filmik z riders - tez porownanie (chyba to
    samo co w WMC)... honda chyba chce nas wszystkich naowic na zakupo cebry z
    abs'em ;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 65. Data: 2009-04-30 20:21:57
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Mariusz Kruk napisał(a):
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"

    > A dlaczego miałaby trzymać inaczej?

    A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    mniej wiecej elipsoidalny. Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
    (albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
    dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
    maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
    przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
    wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
    prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    Ufff... Mam nadzieje, zem nie zagmatwal. ;)

  • 66. Data: 2009-04-30 20:44:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >mniej wiecej elipsoidalny.

    Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    powierzchni styku.

> [...]
    >winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza

    W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
    Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    tylko na ile faktycznie to ma wpływ.

    --
    Kruk@ -\ | 0.587785252 - cosine of the beast
    }-> epsilon.eu.org |

  • 67. Data: 2009-04-30 21:09:52
    Od: Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30-04-2009 o 22:44:56 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    napisał(a):

    > Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    > powierzchni styku.

    sorry, ze sie wpierdole, ale przyznam Ci racje:
    Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    powierzchni styku.Tarcie poza ciezarem zależy od wspolczynnika tarcia a on
    zalezy od tego jak sie oba ciala ze soba tra. Efektem tarcia jest zamiana
    energi kinetycznej w cieplna. I tak opony sie malo grzeja, drogi jeszcze
    mniej, mocno kroliki i takie tam. Najwiecej sie grzeja osobniki ludzkie
    pci przeciwnej, (az im chlodziwo porami wychodzi) Ale to w duzej mierze
    zalezy od ksztaltow i powierzchni styku.

    I zas praktyka sie grzeje z teoria?

    --
    jarek67- okolok
    Nie wazne gdzie- wazne jak. Liczy sie droga, ktorej konca nie znasz.

  • 68. Data: 2009-04-30 22:14:27
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 30.04.2009 Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > pci przeciwnej, (az im chlodziwo porami wychodzi) Ale to w duzej mierze
    > zalezy od ksztaltow i powierzchni styku.

    No pięknie to ująłeś.

    > I zas praktyka sie grzeje z teoria?

    Tylko pewne wkute na blachę uproszczenie z podstawówki, które do pojazdu
    na kołach z pneumatyczną oponą i często bieżnikiem na niejednorodnej
    nawierzchni się wyjątkowo kiepsko nadaje.

    Poczyta czy będzie walczył, oto jest pytanie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 69. Data: 2009-04-30 22:36:32
    Od: zarafiq <z...@p...onet.pl>

    Kuczu wrote:

    > No ja sie dziwie jak bez tego ludzie moga powaznie myslec o zakupac na
    > jebaju.

    Można jeździć bez ABSu i można kupować bez snip.pl ;)

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 70. Data: 2009-05-01 09:13:40
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Mariusz Kruk napisał(a):
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"

    > Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    > powierzchni styku.

    Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
    przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.

    > W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    > tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.

    No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem. Wiec mi
    tego nie tlumacz. :)

    > Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    > tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    > tylko na ile faktycznie to ma wpływ.

    Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    nie o okregu/kole.