eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny... › Re: CBF1000- rynek wtorny...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Date: Fri, 01 May 2009 11:13:40 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <gteed9$1cq$1@news.onet.pl>
    References: <gt98v3$a3j$1@news.onet.pl> <gt99k2$3u3$1@inews.gazeta.pl>
    <gt9avj$o4e$4@news.wp.pl> <gt9i9j$ch5$1@inews.gazeta.pl>
    <gta0fe$adv$1@news.wp.pl> <s...@p...homelinux.net>
    <s...@l...wkurw.org> <gtajv0$54e$2@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl> <gtd16a$fna$1@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1241169129 1434 85.255.255.43 (1 May 2009 09:12:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 1 May 2009 09:12:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <s...@e...rdc.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090430-0, 2009-04-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596436
    [ ukryj nagłówki ]

    Mariusz Kruk napisał(a):
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >
    >>>>>Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>>>
    >>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >>>
    >>>A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >>
    >>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >>mniej wiecej elipsoidalny.
    >
    > Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    > powierzchni styku.

    Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
    przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.

    >>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    >>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    >>przyczepnosci. [...]
    >>Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    >>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    >>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    >
    > W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    > tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.

    No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem. Wiec mi
    tego nie tlumacz. :)

    > Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    > tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    > tylko na ile faktycznie to ma wpływ.

    Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    nie o okregu/kole.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: