eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 71. Data: 2009-05-01 09:59:42
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >>>>>>Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >>>>A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >>>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >>>mniej wiecej elipsoidalny.
    >> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    >> powierzchni styku.
    >Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
    >przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.

    Owszem, ale guma działa raczej we wszystkie strony tak samo (nie
    słyszałem o oponach, które miałyby kierunkowo utwardzaną mieszankę
    (zresztą, jak to zrobić?)).

    >>>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    >>>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    >>>przyczepnosci. [...]
    >>>Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    >>>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >>>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    >>>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    >> W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    >> tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
    >No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem.

    Noooo... W mocno dużym.

    >> Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    >> tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    >> tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
    >Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    >nie o okregu/kole.

    Zauważ, że koło też jest elipsą. ;-)
    A poważnie - o ile jestem w stanie sobie wyobrazić duże znaczenie np.
    bieżnika w błocie, czy odkształceń opony w przypadku opon diagonalnych w
    starych samochodach, o tyle wydaje mi się (acz przyznam, że twardych
    danych nie mam), że w przypadku współczesnych opon będzie to miało dużo
    mniejsze znaczenie.

    --
    Kruk@ -\ | Professors do it with class.
    }-> epsilon.eu.org |
    http:// -/ |
    |


  • 72. Data: 2009-05-01 13:19:43
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 01 May 2009 11:13:40 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    > Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    > nie o okregu/kole.

    Ja tam się nie znam, ale gdzie spojrzę, tam używają pojęcia
    ,,traction circle'', ,,circle of traction'', ,,circle of
    forces'':

    http://autopedia.com/stuttgart-west/Physics/StuttPhy
    sics07.html
    http://www.dur.ac.uk/r.g.bower/PoM/pom/node23.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_of_forces
    http://python.rice.edu/~arb/Courses/615_circle.pdf

    Choć owszem, trzeba wziąć pod uwagę, że toczenie koła ogumionego
    to skomplikowana sprawa, a trzeba jeszcze brać pod uwagę to, że
    tych kół w pojeździe mamy więcej niż jedno, a środek ciężkości
    lubi sobie ,,wędrować''.


    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl
    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 73. Data: 2009-05-01 14:16:48
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01-05-2009 o 00:14:27 kakmar <k...@g...com> napisał(a):

    >>>
    >>
    > Tylko pewne wkute na blachę uproszczenie z podstawówki, które do pojazdu
    > na kołach z pneumatyczną oponą i często bieżnikiem na niejednorodnej
    > nawierzchni się wyjątkowo kiepsko nadaje.
    >
    > Poczyta czy będzie walczył, oto jest pytanie.
    >

    Powiem krotko tak:
    sila tarcia nie zalezy od powierzchni wtedy i tylko wtedy, kiedy ciała są
    idealnie gładkie i na dodatek znajdują sie w prozni. W Praktyce zas
    zależy pośrednio. Głównie w dwójnasposób. wpierw poprzez dlugość granicy
    ośrodków, po drugie zaś przez różnice ciśnien zewnętrznego i miedzy
    ośrodkami. A po trzecie od chropowatości powierzchni trących i na dodatek
    od (poprzez termodynamike gazów) od cisnienia i wilgotności powietrza. A
    wogole nie chce mi sie przypominac z podstawówki. Tarcie statyczne nie
    zależało od siły probującej wprawic cialo w ruch. A wogole to tarcie jest
    przyczyną wiekszej ilosci zmartwien i komplikacji niz sie nam wydaje.
    Kiedy wszystko sobie zaczniemy oglądać pod mikroskopem, w rozdzielczości
    milychsekund i bedziemy rejestrowac mileCelsjusze mW nanometry i inne
    pierdolki, to pozalyjemy, ze to nie jest proste jak w podstawowce. I tym
    milym akcentem nakazuje Wam sie bawic.

    --
    jarek67- okolok
    Nie wazne gdzie- wazne jak. Liczy sie droga, ktorej konca nie znasz.


  • 74. Data: 2009-05-03 17:07:09
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 30 Apr 2009 00:35:02 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Sadze, ze w tym konkretnym przyadku zamiast jechac na wprost z
    >> zablokowanym tylnym kolem (z powodu braku ABSu balem sie skorzystac z
    >> przedniego hamulca) dalbym rade wyhamowac w luku i zmiescic sie
    >> omijajac zielone.
    >
    > A ja sądzę (bazując na opisie), że mogłeś też nic nie robić, tylko
    > zacisnąć zwieracze i była szansa, żeby wydało ;-) Czasem grunt, to nie
    > przeszkadzać motocyklowi jechać. I tak, wiem że to nie łatwe.

    E, nie. Jak juz pisalem na srodku zakretu byly tory kolejowe na takim
    garbie. Nie daloby sie po nich przejechac w zlozeniu.

    Jak ktos ma swoja teorie przejechania tego zakretu z predkoscia 40km/h to
    mozna go znalezc tutaj:
    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&q=K
    rokowa,+Pucki,+Pomorskie,+Polska&sll=37.0625,-95.677
    068&sspn=34.587666,79.101563&ie=UTF8&cd=2&geocode=FU
    rbQwMdtiEVAQ&split=0&ll=54.772004,18.319101&spn=0.01
    2303,0.038624&z=15

    :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 75. Data: 2009-05-03 17:12:44
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 30 Apr 2009 08:49:14 +0200) ktos podajacy sie za KJ Siła Słów
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Poza tym highside by sie nie zdazyl, bo od razu z
    >> premedytacja zablokowalem tylne kolo i nie zamierzalem pozwolic mu sie
    >> krecic.
    >
    > No jakby tyl przeszedl zablokowany z piasku na asfalt to mogl w tym
    > momencie w innym kierunku dawac opor i mogloby byc roznie.
    > Rozumiem ze zalozenie bylo takie ze zablokowany tyl ujedzie na zewnatrz
    > i da zaciesnic zakret ?

    Zalozenie bylo takie, zeby maksymalnie wytracic predkosc a pozniej
    zastanowic sie co robic dalej.

    >> Zreszta przy tej predkosc chyba i tak nie bylby mozliwy (?).
    >
    > Jest mozliwy przy wrecz smiesznych predkosciach - byl tu taki film jak
    > gosc wyjezdza z salonu i robi highside jeszcze na parkingu.

    OK, szczesliwie po prostu pojechalem w zielone.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

strony : 1 ... 7 . [ 8 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: