  • 1. Data: 2009-04-29 09:21:43
    Temat: Supermoto wystawianie nogi
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
    zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?

    Ostatnio jechalem za czlowiekiem na SM i w kazdym nawet lekkim zakrecie
    wystawial noge, ale nie dotykal nia ziemi.

    Lans? :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2009-04-29 09:30:05
    Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 11:21:43 +0200, Piotr Klimek
    <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

    > Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
    > zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?

    Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
    blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.

    No i współczynnik lansu +50%. ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 3. Data: 2009-04-29 09:35:43
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:30:05 +0200) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
    > blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.

    Hm, a ile wazy taka noga? 10kg?

    > No i współczynnik lansu +50%. ;-)

    Tak myslalem :)

  • 4. Data: 2009-04-29 09:37:41
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Piotr Klimek napisał(a):
    > Ostatnio jechalem za czlowiekiem na SM i w kazdym nawet lekkim zakrecie
    > wystawial noge, ale nie dotykal nia ziemi.

    U nas w Kraku jezdzi sie tez tak sportami. Kazdy zakret. A jak juz
    prosta to lyyyycha! I koles zmienia adidaski dwa razy na sezon.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 5. Data: 2009-04-29 09:57:33
    Od: fv <f...@c...com>

    Piotr Klimek wrote:
    > Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:30:05 +0200) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Hm, a ile wazy taka noga? 10kg?

    Noga waży mało, ale całe ciało już więcej. W tej technice chodzi o to aby jak
    największą część masy
    kierownika przenieść do wewnątrz zakrętu. Podobnie jak przy zejściu na kolano,
    podstawowa sprawa to
    przesunięcie tyłka z siodełka a nie przeszlifowanie ochraniacza.

    Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest niczym dziwnym... Z
    całą pewnością
    zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 6. Data: 2009-04-29 10:00:05
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:
    > I koles zmienia adidaski dwa razy na sezon.

    Znaczy jednak przyciera ? Podobno w przyszlym sezonie maja wejsc do
    sprzedazy adidaski z wymiennymi slizgaczami. Wymieniasz slizgacz i
    adidas jak nowy. Hardcorowcy przynitowuja do adidasow blachi. Ale to juz
    extremum jest.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-04-29 10:10:07
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:57:33 +0200) ktos podajacy sie za fv
> [...]

    podstawowa sprawa to
    > przesunięcie tyłka z siodełka a nie przeszlifowanie ochraniacza.

    Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
    zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.

    > Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest niczym dziwnym...
    Z całą pewnością
    > zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.

    Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?

  • 8. Data: 2009-04-29 10:14:28
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-29 11:21:43 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
    > zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?

    Normalnie to nie jest podpieranie, ale o tym już napisali koledzy.
    Gdzieniegdzie widuje się gości jadących szurając butem po asfalcie, ale
    to nie jest za zdrowe.
    A ja już jest sytuacja, że trzeba się podeprzeć, to alternatywą dla
    niej jest elegancki szlifik na boku.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 9. Data: 2009-04-29 10:15:34
    Od: fv <f...@c...com>

    Piotr Klimek wrote:
    > Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
    > zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.

    Y?

    > Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?

    Przecież by sobie kostki połamali przy trafieniu w ziemię...

    http://www.youtube.com/watch?v=BneHbgaQr-0&feature=r
    elated

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 10. Data: 2009-04-29 10:21:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-29 12:10:07 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
    > zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.

    W supersportach cała konstrukcja siedzenie-kierownica-podnóżki jest
    zbudowana wokół łatwego zwieszania się to z jednej, to z drugiej. W SM
    - nie, one mają geny cross/enduro i z racji innego stylu jazdy, jest
    inna pozycja, bardziej zbliżona do protoplastów. Zresztą przy pozycji
    wiszącej ciężko byłoby wejsć w zakręt w stylu sado-maso - łamiąc
    motocykl i na poślizgu tylnego koła.

    > Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?

    Owszem, bywa to potrzebne.