  • 1. Data: 2009-04-29 07:54:35
    Temat: autokanibalizm oleju w lagach ?
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    Eloł,
    Wczoraj wieczorem zmieniałem (w sumie to kumpel zmieniał a ja tylko pomagałem)
    olej w lagach.
    Moto jest w moich rekach od dwu lat. Czas najwyszy było zmieniać bo to jakaś
    kupa już była nie zawieszenie.
    W serwisówce jest napisane ze trzeba wlać ciut ponad 700 ml.
    Starego oleju wylaliśmy z kazdej lagi jakieś 400-450 ml gluta.
    Wiem ze poprzedni włascicel wymieniał olej w lagach w autoryzowanym serwisie.
    Dla utrudnienia dodam ze nie miałem jakichkolwiek wycieków, poceń itp.

    Drogie Bravo czy brak rzeczonych 300 ml per laga to:
    a) kombinatoryka serwisu który w ramach oszczędności musiał zuzyć jedna litrowa
    flaszkę oleju do lag miejsce dwu flaszek (tu sie moje polactwo odezwało)
    b) olej w lagach zmienia swoje własciwości fizyczne (od płynu do gluta) tak
    bardzo ze zmienia swoją objętość
    c) podczas jazdy zmienia się w gaz/spala sie/paruj?CHGW co jeszcze ze znika
    d) żadne z powyższych tylko....

    Pytamboniewiem

    Pozdr
    SiW

  • 2. Data: 2009-04-29 08:16:46
    Temat: Re: autokanibalizm oleju w lagach ?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-29 09:54:35 +0200, "SiW" <r...@y...com> said:

    > Drogie Bravo czy brak rzeczonych 300 ml per laga to:

    To jakbyś napisał w jakim motocyklu, może łatwiej byłoby wywróżyć.

    > a) kombinatoryka serwisu który w ramach oszczędności musiał zuzyć jedna litrowa
    > flaszkę oleju do lag miejsce dwu flaszek (tu sie moje polactwo odezwało)

    Tak duże niedolanie oleju raczej byłoby czuć.

    > b) olej w lagach zmienia swoje własciwości fizyczne (od płynu do gluta) tak
    > bardzo ze zmienia swoją objętość

    A jesteś pewien że wypłukaliście cały szlam ze środka?

    > c) podczas jazdy zmienia się w gaz/spala sie/paruj?CHGW co jeszcze ze znika

    Tak. CHGW - czyli wycieka przez zużyte uszczelniacze. Zwłaszcza w UPSach.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 3. Data: 2009-04-29 08:32:33
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    SiW pisze:

    > Pytamboniewiem

    Z olejem w lagach jest jak ze skarpetami w pralce. Znikaja i nikt nie
    wie gdzie.
    Wrzucasz 10 skarpet, wyciagasz 9. Wlewasz 500 ml oleju, po roku zlewasz
    350.
    Taki lajf.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-04-29 08:59:23
    Od: "SiW" <r...@y...com>

> [...]
    > wie gdzie.
    > Wrzucasz 10 skarpet, wyciagasz 9. Wlewasz 500 ml oleju, po roku zlewasz

    Pralka... ...taaa...

    Przemawia to do mojej rozbuchanej wyobraźni.
    Moja DRZ400S czasem rzeczywiście przejawia mentalność narowistej pralki.

    A niedolanie oleju: tutaj jest pełna regulacja zawieszenia i to co było
    nakręcone było jakies mocno dziwne. To znaczy ustawione prawie najtwardziej na
    dobicu a odbicie tak w połowie. I na 100% nic nie pociekło.