eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny... › Re: CBF1000- rynek wtorny...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Date: Thu, 30 Apr 2009 22:21:57 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <gtd16a$fna$1@news.onet.pl>
    References: <gt98v3$a3j$1@news.onet.pl> <gt99k2$3u3$1@inews.gazeta.pl>
    <gt9avj$o4e$4@news.wp.pl> <gt9i9j$ch5$1@inews.gazeta.pl>
    <gta0fe$adv$1@news.wp.pl> <s...@p...homelinux.net>
    <s...@l...wkurw.org> <gtajv0$54e$2@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1241122826 16106 85.255.255.43 (30 Apr 2009 20:20:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Apr 2009 20:20:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <s...@e...rdc.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090429-0, 2009-04-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596393
    [ ukryj nagłówki ]

    Mariusz Kruk napisał(a):
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
    >
    >>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>
    >>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >
    > A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >
    A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    mniej wiecej elipsoidalny. Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
    (albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
    dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
    maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
    przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
    wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
    prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    Ufff... Mam nadzieje, zem nie zagmatwal. ;)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: