eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny... › Re: CBF1000- rynek wtorny...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!nn
    rpd.internetia.pl
    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Date: Thu, 30 Apr 2009 22:44:56 +0200
    Organization: Samodzielna, Całkowicie Oddana, Trupa Terminatorów. Astronauci Także
    Atakują Czasami Ale Mało Aktywnie
    Lines: 36
    Message-ID: <s...@e...rdc.pl>
    References: <gt98v3$a3j$1@news.onet.pl> <gt99k2$3u3$1@inews.gazeta.pl>
    <gt9avj$o4e$4@news.wp.pl> <gt9i9j$ch5$1@inews.gazeta.pl>
    <gta0fe$adv$1@news.wp.pl> <s...@p...homelinux.net>
    <s...@l...wkurw.org> <gtajv0$54e$2@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl> <gtd16a$fna$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: epsilon.rdc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1241125012 7714 77.252.106.53 (30 Apr 2009 20:56:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Apr 2009 20:56:52 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Orig-Path: epsilon.rdc.pl!not-for-mail
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
    X-Truskawki: Z cukrem i śmietaną
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596399
    [ ukryj nagłówki ]

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >>>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >> A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >mniej wiecej elipsoidalny.

    Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    powierzchni styku.

    >Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    >nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    >przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
    >(albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
    >dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
    >maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
    >przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
    >wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
    >prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    >winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    >dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.

    W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
    Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    tylko na ile faktycznie to ma wpływ.


    --
    Kruk@ -\ | 0.587785252 - cosine of the beast
    }-> epsilon.eu.org |
    http:// -/ |
    |

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: