-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!nn
rpd.internetia.pl
From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Date: Thu, 30 Apr 2009 22:44:56 +0200
Organization: Samodzielna, Całkowicie Oddana, Trupa Terminatorów. Astronauci Także
Atakują Czasami Ale Mało Aktywnie
Lines: 36
Message-ID: <s...@e...rdc.pl>
References: <gt98v3$a3j$1@news.onet.pl> <gt99k2$3u3$1@inews.gazeta.pl>
<gt9avj$o4e$4@news.wp.pl> <gt9i9j$ch5$1@inews.gazeta.pl>
<gta0fe$adv$1@news.wp.pl> <s...@p...homelinux.net>
<s...@l...wkurw.org> <gtajv0$54e$2@news.onet.pl>
<s...@e...rdc.pl> <gtd16a$fna$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: epsilon.rdc.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1241125012 7714 77.252.106.53 (30 Apr 2009 20:56:52 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Apr 2009 20:56:52 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Orig-Path: epsilon.rdc.pl!not-for-mail
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
X-Truskawki: Z cukrem i śmietaną
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596399
[ ukryj nagłówki ]epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
>>>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
>> A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
>mniej wiecej elipsoidalny.
Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
powierzchni styku.
>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
>przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
>(albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
>dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
>maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
>przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
>wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
>prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
--
Kruk@ -\ | 0.587785252 - cosine of the beast
}-> epsilon.eu.org |
http:// -/ |
|
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.09 21:09 Jaroslaw Zawiła
- 30.04.09 22:14 kakmar
- 30.04.09 22:36 zarafiq
- 01.05.09 09:13 zbigi
- 01.05.09 09:59 Mariusz Kruk
- 01.05.09 13:19 Robert Rędziak
- 01.05.09 14:16 Jaroslaw Zawiła
- 03.05.09 17:07 Piotr Klimek
- 03.05.09 17:12 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=