    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bezproblemowy diesel
    Date: Fri, 09 Oct 2015 18:55:56 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był
    > problem.
    > Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
    > Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

    No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
    bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
    każdej marce.
    Wrzucanie do jednego worka laguny II 1.9 dci i c4/c4gp to nieporozumienie.
    Francuzy to nie tylko renault. To tak jakby na podstawie bolączek pasata
    2.0 TDI mówić, że każdy niemieć to złom.
    Tym bardziej, że teraz w każdej marce masz osprzęt, elektronikę
    Boscha/Valeo/denso itp i tak naprawdę to do końca nie wiadomo, czy ten
    francuz jest taki zły "bo to francuz" - czy też np. do Bosch dał ciała,
    jak było w przypadku laguny.
    Od paru lat nie mam styczności z Renault, mam za to do czynienia z PSA. Na
    kilka rożnych aut tego koncernu nie ma w moim otoczeniu żadnego
    niezadowolonego użytkownika w przeciwieństwie do np. Toyoty.

    TG