-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
<57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<57dbafb3$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Date: Fri, 16 Sep 2016 19:08:12 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 45
Message-ID: <57dc2701$0$12549$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
X-Trace: 1474045697 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12549 83.30.126.55:56417
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588695
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA685B17E3344Abudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>> Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.
>>>> Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly.
>>>> A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym
>>>> silnikiem, a potrafi pojechac 160.
>>
>>>Ale przy tych 160 pali z 15...
>
>> Duze auto, to i pali.
>> Ale sam fakt, ze potrafi pojechac 160, podczac gdy osobowy z takim
>> silnikiem np 180, o czyms swiadczy.
>
>Byc moze. Ale o czym?
O tym, ze opory nie sa duzo wieksze.
Co prawda moc potrzebna do pokonania oporu aerodynamicznego zalezy od
predkosci do 3 potegi, i taka drobna roznica sie potraja, ale biorac
pod uwage wieksza powierzchnie czolowa takiego dostawczaka, wieksza
mase ... to mi wychodzi, ze wspolczynnik Cx ma podobny.
P.S. Ciekawa tabelka
https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coeffi
cient
Wychodzi na to, ze przecietne wspolczesne auto, ma calkiem niezly
wspolczynnik, ponizej 0.3, i jest znacznie lepsze od 2CV, garbusa
oryginalnego, czy new Beetle.
I od Lamborghini Countach czy Ferrari F50. No, niespodzianka ...
widac to tylko ladnie wyglada :-)
O, jest i VW Vanagon - taki "dostawczak", 0.44
Ale widac tez, ze mozna jeszcze duzo poprawic ...
P.S. Od lat mnie ciekawi ... jak sie w samochodzie mierzy Cx, to
mierza/licza powierzchnie czolowa dokladnie, czy tak byle jak -
szerokosc*wysokosc, i jeszcze
bez czy z lusterkami ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
- 17.09.16 23:37 Przyjazny
- 18.09.16 00:01 masti
- 18.09.16 11:00 Budzik
- 18.09.16 12:17 RadoslawF
- 18.09.16 13:43 masti
- 18.09.16 13:49 T.
- 18.09.16 14:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=