eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <57dbafb3$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Fri, 16 Sep 2016 19:08:12 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <57dc2701$0$12549$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
    X-Trace: 1474045697 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12549 83.30.126.55:56417
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588695
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA685B17E3344Abudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>> Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.
    >>>> Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly.
    >>>> A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym
    >>>> silnikiem, a potrafi pojechac 160.
    >>
    >>>Ale przy tych 160 pali z 15...
    >
    >> Duze auto, to i pali.
    >> Ale sam fakt, ze potrafi pojechac 160, podczac gdy osobowy z takim
    >> silnikiem np 180, o czyms swiadczy.
    >
    >Byc moze. Ale o czym?

    O tym, ze opory nie sa duzo wieksze.
    Co prawda moc potrzebna do pokonania oporu aerodynamicznego zalezy od
    predkosci do 3 potegi, i taka drobna roznica sie potraja, ale biorac
    pod uwage wieksza powierzchnie czolowa takiego dostawczaka, wieksza
    mase ... to mi wychodzi, ze wspolczynnik Cx ma podobny.


    P.S. Ciekawa tabelka
    https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coeffi
    cient

    Wychodzi na to, ze przecietne wspolczesne auto, ma calkiem niezly
    wspolczynnik, ponizej 0.3, i jest znacznie lepsze od 2CV, garbusa
    oryginalnego, czy new Beetle.
    I od Lamborghini Countach czy Ferrari F50. No, niespodzianka ...
    widac to tylko ladnie wyglada :-)

    O, jest i VW Vanagon - taki "dostawczak", 0.44

    Ale widac tez, ze mozna jeszcze duzo poprawic ...

    P.S. Od lat mnie ciekawi ... jak sie w samochodzie mierzy Cx, to
    mierza/licza powierzchnie czolowa dokladnie, czy tak byle jak -
    szerokosc*wysokosc, i jeszcze
    bez czy z lusterkami ...

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: