  • 71. Data: 2010-12-04 20:59:30
    Temat: Re: BMW za dobre na œnieg...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 20:38:54 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
    > gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?

    Piszę o autach, w których masz wpływ na zachowanie obu osi za
    pomocą układów sterowania autem. A nie jednej.

    > po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
    > prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.

    No i? Ogólnie do jazdy samochodem potrzebna jest czujność.
    Szczególnie jak się intensywnie korzysta z prawego pedału. Brak
    ewentualnych kłopotów większości wynika z tego, że trzymają się
    z daleka od granicy przyczepności.

    > Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
    > FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.
    > A RWD nie ma zadnej. Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
    > kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
    > I co zrobisz ?

    To ja nie żyję? Ajajajajaj! Co ja teraz zrobię? Pedał gazu ma
    więcej niż dwa położenia. Czasem trzeba ruszyć praktycznie bez
    gazu. Duży silnik to umożliwia.

    Nie miałem takiej przygody. Owszem, w tamtym roku jeździło mi
    się ciut gorzej, bo kupiłem auto z parchatymi zimówkami. W tym
    roku mam nówki sztuki (żaden cymes, niektórzy wręcz uważają że
    to guano dekady, Uniroyale MS 66 plus), nawet nie musiałem nic
    wrzucać do bagażnika. Ruszanie na lodzie tez już zaliczyłem,
    dało się.

    Tylko że ja zaczynałem swoje jeżdżenie od RWD (Polonez). I RWD
    jest dla mnie naturalne.

    > No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
    > FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.

    Za to czasami rozpaczliwie próbują się ,,wyciągnąć z zakrętu''.
    Po stycznej. Możesz kręcić kierownicą do woli, samochód i tak
    jedzie prosto.

    > A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?

    Mnie? Banana na ryju. I większy zapas przyczepności na osi
    kierowanej.

    > Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
    > od RWD ?

    Wszystko zależy od prędkości i kąta skrętu kół. Może się nie
    udać. Ostatnią stłuczkę miałem właśnie w FWD, na dohamowaniu.
    Syfek był na zakręcie, a na przeciwnym pasie objawił się inny
    koleżka.

    r.
    _____________

  • 72. Data: 2010-12-04 21:04:09
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 20:38:54 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A jakie tam sa zalety RWD ?

    Mniejszy promień skrętu. Lepsza przyczepność na suchej drodze, przy
    przyśpieszaniu. Przy poślizgu w kiepskich warunkach koła kierowane
    nie tracą przyczepności. A z poślizgu wychodzi się intuicyjnie,
    ściągając nogę z gazu.

    Żeby bardziej wpadały w poślizgi od FWD, to nie zauważyłem.

    A do śniegu, naturalnie, najlepiej nadaje się AWD.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 73. Data: 2010-12-04 21:23:47
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-04 20:46, J.F. pisze:

    > Ale trzeba wcisnac, a Pszemol moze miec ten problem ze nie potrafi tak
    > obsluzyc pedalu zeby nie zerwac :-)

    A no tak, jest różnica ... w sumie ja też mogę tylko musnąć ...
    ino hamulec ;)

    6008

  • 74. Data: 2010-12-04 21:27:25
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 19:59:30 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 20:38:54 +0100, J.F
    >
    > No i? Ogólnie do jazdy samochodem potrzebna jest czujność.
    > Szczególnie jak się intensywnie korzysta z prawego pedału. Brak

    Nie trzeba

    > ewentualnych kłopotów większości wynika z tego, że trzymają się
    > z daleka od granicy przyczepności.

    No to czemu w RWD ta granica jest znacznie blizej ? :-)

    Nie bylem zielonym kierowca jak wsiadlem do sierry. A jednak potrafila
    mnie zaskoczyc.

    > To ja nie żyję? Ajajajajaj! Co ja teraz zrobię? Pedał gazu ma
    > więcej niż dwa położenia. Czasem trzeba ruszyć praktycznie bez
    > gazu. Duży silnik to umożliwia.

    No i co - i tak nie dasz rady. Nie jedzie, nie jedzie .. buksuje.

> [...]
    > to guano dekady, Uniroyale MS 66 plus), nawet nie musiałem nic
    > wrzucać do bagażnika. Ruszanie na lodzie tez już zaliczyłem,

    No widzisz, ja jednak relatywnie sporo jezdzilem po gorskich drogach,
    czesto nieodsniezanych. Koniec koncow sierra mnie dowiozla wszedzie
    gdzie chcialem, chyba ze snieg byl po podwozie .. ale jednak w trunych
    warunkach RWD ma manewrowosc zerowa.

    >Mnie? Banana na ryju. I większy zapas przyczepności na osi
    >kierowanej.

    Czyli trzeba miec rajdowe zapedy i jeszcze odpowiednie warunki.
    Bo jakos nie bardzo sobie wyobrazam "stawiania bokow" na publicznych
    drogach.

> [...]
    > udać. Ostatnią stłuczkę miałem właśnie w FWD, na dohamowaniu.
    > Syfek był na zakręcie, a na przeciwnym pasie objawił się inny

    A jakbys jechal RWD to by bylo inaczej ?

    J.

  • 75. Data: 2010-12-04 21:33:39
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Wybacz, to są dupy, nie kierowcy.

    A co, według Ciebie łatwiej ruszyć zakopanym RWD niż zakopanym FWD?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 76. Data: 2010-12-04 21:38:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 21:04:09 +0100, Mariusz Chwalba wrote:

    >Mniejszy promień skrętu.

    Granada miala faktycznie znakomity, ale inne niekoniecznie.
    Moze jeszcze odszukasz w archiwum porownanie Pontica Grand Prix z BMW
    528.

    >Lepsza przyczepność na suchej drodze, przy przyśpieszaniu.

    Przy wiekszych mocach, bo przy mniejszych bez znaczenia praktycznego.

    >Przy poślizgu w kiepskich warunkach koła kierowane
    >nie tracą przyczepności. A z poślizgu wychodzi się intuicyjnie,
    >ściągając nogę z gazu.

    Oj, polemizowalbym :-)

    J.

  • 77. Data: 2010-12-04 21:51:11
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 21:38:58 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Granada miala faktycznie znakomity, ale inne niekoniecznie.
    > Moze jeszcze odszukasz w archiwum porownanie Pontica Grand Prix z BMW
    > 528.

    Przecież półoś ogranicza możliwe wychylenie koła. RWD ma po prostu większe
    pole do popisu. Co nie oznacza, że można to spieprzyć.

    > Przy wiekszych mocach, bo przy mniejszych bez znaczenia praktycznego.

    Mowa była o segmencie premium, nespa? W tanich autach, oczywiście, FWD
    praktyczniejsze i tańsze. Co było jakby punktem będącym przedpiścy.

    Z którym? :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 78. Data: 2010-12-04 22:15:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 21:51:11 +0100, Mariusz Chwalba wrote:

    >Przecież półoś ogranicza możliwe wychylenie koła. RWD ma po prostu większe
    >pole do popisu. Co nie oznacza, że można to spieprzyć.

    No i widac w BMW spieprzono, bo miala praktycznie taki sam jak w/w
    pontiac.

    >Mowa była o segmencie premium, nespa?

    Niby tak, ale to nadal dyrektorskie limuzyny, a nie sportowe
    bulwarowki. Chyba ze dyrektor ktory kupil szesciolitrowa limuzyne
    wymaga tez szybkiego ruszania a nie piszczenia :-)

    >Z którym? :-)

    Z oboma. I traca przyczepnosc, i wcale nie wystarczy nogi z gazu
    zdjac.

    J.

  • 79. Data: 2010-12-04 22:34:13
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > Mnie? Banana na ryju. I większy zapas przyczepności na osi
    > kierowanej.

    Z tym bananem, to dlatego że auto fajnie bokami chodzi.

  • 80. Data: 2010-12-04 22:34:15
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 22:15:03 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]
    > No i widac w BMW spieprzono, bo miala praktycznie taki sam jak w/w
    > pontiac.

    > Niby tak, ale to nadal dyrektorskie limuzyny, a nie sportowe
    > bulwarowki.

    To dziwnie segment definiujesz. Bo mnie mieści się w nim np. SLK i TT.
    Ciężko je za limuzyny uznać.

    > Z oboma. I traca przyczepnosc, i wcale nie wystarczy nogi z gazu
    > zdjac.

    No to polemizuj:

    Jak masz utratę przyczepności ze względu na wychylenie kół, to przednie
    idą w uślizgu. W RWD masz wtedy kontrolę nad osią tylną. W FWD masz
    kontrolę nad niczym.

    Jak masz utratę przyczepności ze względu na zbytnie przyśpieszanie,
    to w RWD masz kontrolę nad kołami skrętnymi. A w FWD nad, nadal,
    niczym.

    RWD mają opinię łatwo wpadających w poślizg, bo montuje się toto w
    autach z mocniejszymi silnikami. Mając więcej nm na kołach łatwiej
    się poślizgać.

    Oprócz tego RWD jest obiektywnie niezaprzeczalnie lepsze od FWD,
    bo mam. :P

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba