eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziałanie ESP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-12-03 13:24:28
    Temat: Działanie ESP
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    Witam!

    Jak działa dokładnie układ ESP w samochodzie osobowym? Douczyłem się już
    na YT co daje ESP przy "teście łosia", ale mam wrażenie, że nawet przy
    ruszaniu na oblodzonej drodze ESP redukuje wpadanie w poślizg kół osi
    napędowej (jak sadzę poprzez użycie hamulców?).

    W związku z tym szukam jakiejś pogłębionej wiedzy o działaniu ESP i
    właściwej strategii współpracy kierowcy z ww. systemem.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj


  • 2. Data: 2010-12-03 13:39:30
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Jak działa dokładnie układ ESP w samochodzie osobowym? Douczyłem się już
    > na YT co daje ESP przy "teście łosia", ale mam wrażenie, że nawet przy
    > ruszaniu na oblodzonej drodze ESP redukuje wpadanie w poślizg kół osi
    > napędowej (jak sadzę poprzez użycie hamulców?).
    >
    > W związku z tym szukam jakiejś pogłębionej wiedzy o działaniu ESP i
    > właściwej strategii współpracy kierowcy z ww. systemem.

    ESP korzysta z danych czujników ABSu, położenia pedału gazu, hamulca,
    sprzęgła, czujnika położenia kąta skrętu kierownicy i dość zaawansowanego
    czujnika przyspieszeń,

    brat


  • 3. Data: 2010-12-03 14:00:07
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    więcej np tutaj
    http://www.wkl.com.pl/uklad-stabilizacji-toru-jazdy-
    esp,1,1,25?

    brat


  • 4. Data: 2010-12-03 14:58:17
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: PJ <p...@g...com>

    po sieci krąży instrukcja firmy Bosch (do użytku wewn. Volkswagena)
    która dokładnie (64 strony) opisuje ten system albo zamów za free DVD,
    link
    http://www.bosch-esperience.pl/pl/language1/informat
    ion_media.html

    P.


  • 5. Data: 2010-12-03 15:32:06
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał
    > Jak działa dokładnie układ ESP w samochodzie osobowym?

    A ktoz to moze wiedziec, oprocz programistow firmy .. Bosch ?

    > Douczyłem się już na YT co daje ESP przy "teście łosia", ale mam
    > wrażenie, że nawet przy ruszaniu na oblodzonej drodze ESP
    > redukuje wpadanie w poślizg kół osi napędowej (jak sadzę poprzez
    > użycie hamulców?).

    Ta funkcja zasadniczo nazywa sie ASR/TCS, ale ze realizacja
    podobna, to wcale bym sie nie zdziwil ze "wbudowana w ESP".
    W szczegolnosci - jak jedno kolo jest na lodzie, to duzo daje
    przyhamowanie go, bo wtedy to z drugiej strony dyfra zaczyna
    ciagnac.

    > W związku z tym szukam jakiejś pogłębionej wiedzy o działaniu ESP
    > i właściwej strategii współpracy kierowcy z ww. systemem.

    Strategia jest chyba ciagle ta sama: zachowaj odpowiednia predkosc,
    kup dobre opony, zachowaj odpowiednia predkosc, kup dobre opony ..

    J.



  • 6. Data: 2010-12-03 17:17:52
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "J.F." <
    >
    > Ta funkcja zasadniczo nazywa sie ASR/TCS, ale ze realizacja podobna,
    > to wcale bym sie nie zdziwil ze "wbudowana w ESP".
    > W szczegolnosci - jak jedno kolo jest na lodzie, to duzo daje
    > przyhamowanie go, bo wtedy to z drugiej strony dyfra zaczyna ciagnac.
    >
    >> W związku z tym szukam jakiejś pogłębionej wiedzy o działaniu ESP i
    >> właściwej strategii współpracy kierowcy z ww. systemem.
    >
    > Strategia jest chyba ciagle ta sama: zachowaj odpowiednia predkosc,
    > kup dobre opony, zachowaj odpowiednia predkosc, kup dobre opony ..

    "Wbudowana w ESP" ? raczej nie, u mnie jest i TC i ESP, sądzę, że nie
    dublowali by funkcjonalności bo i po co? Sprawdzałem ostatnio przed
    hipermarketem dzialanie tego ustrojstwa i w zasadzie oba układy spisują
    się znakomicie, ESP "wyciąga" auto z sytuacji w której niewątpliwym
    końcem byłby sliczny "bączek" - niestety ja w swojej wersji nie mam
    mozliwości wyłaczenia ani TC ani ESP więc za bardzo się tym placykiem
    nie nacieszyłem , do tego napęd na przód i zero radochy z zimy ;-)


  • 7. Data: 2010-12-03 17:49:47
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 03.12.2010 17:17, Przemysław Czaja pisze:
    > Sprawdzałem ostatnio przed hipermarketem dzialanie tego ustrojstwa
    > i w zasadzie oba układy spisują się znakomicie, ESP "wyciąga" auto
    > z sytuacji w której niewątpliwym końcem byłby sliczny "bączek"
    > - niestety ja w swojej wersji nie mam mozliwości wyłaczenia ani TC ani ESP

    Korzystając z ostatniej aury również pobawiłem się trochę DSC
    (stabilizacja toru jazdy) w moim Volvie V40 (jest wyłączalne) i tak:

    - przy ruszaniu duża różnica in plus z włączonym systemem
    - bączka można z powodzeniem zakręcić i bez i z
    - poprawianie toru jazdy poprzez odpuszczenie gazu (dociążenie przodu)
    udaje się dobrze zarówno z jak i bez
    - poprawić tor po wykonaniu zakrętu poprzez dodanie gazu zdecydowanie
    łatwiej i skuteczniej da się z _wyłączonym_ systemem! Różnica jest spora
    - jak już ryjek leci w krawężnik z włączonym systemem będzie uparcie tam
    leciał i kręcenie/niekręcenie/dodawanie gazu niewiele pomaga - odczucie
    jest trochę takie jakby coś ciężkiego uparcie pchało od tyłu i nie
    pozwalało się odkręcić
    - biegi trochę chrupią jak się je przełącza gdy system pracuje (?!)

    Mam zatem mieszane odczucia...

    S.


  • 8. Data: 2010-12-03 18:32:48
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-03 17:17, Przemysław Czaja pisze:

    > "Wbudowana w ESP" ? raczej nie, u mnie jest i TC i ESP, sądzę, że nie
    > dublowali by funkcjonalności bo i po co?

    To nie są jako tako rozłączne systemy.

    Kupując samochód który w wyposażeniu ma ABS, EBD, BAS, TC i ESP
    dostajesz samochód z jednym systemem hamulcowym który realizuje te
    wszystkie funkcje w zależności od warunków.


  • 9. Data: 2010-12-03 18:53:35
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 18:32, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-03 17:17, Przemysław Czaja pisze:
    >
    >> "Wbudowana w ESP" ? raczej nie, u mnie jest i TC i ESP, sądzę, że nie
    >> dublowali by funkcjonalności bo i po co?
    >
    > To nie są jako tako rozłączne systemy.
    >
    > Kupując samochód który w wyposażeniu ma ABS, EBD, BAS, TC i ESP
    > dostajesz samochód z jednym systemem hamulcowym który realizuje te
    > wszystkie funkcje w zależności od warunków.

    Może inaczej - podsystem ABS jest elementem pomiarowym i wykonawczym
    tych systemów. Bez nie niego cała reszta nie działa. Oczywiście nie
    tylko ABS-em ESP stoi :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 10. Data: 2010-12-03 23:55:55
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010 17:17:52 +0100, Przemysław Czaja wrote:
    >Użytkownik "J.F." <
    >> Ta funkcja zasadniczo nazywa sie ASR/TCS, ale ze realizacja podobna,
    >> to wcale bym sie nie zdziwil ze "wbudowana w ESP".
    >"Wbudowana w ESP" ? raczej nie, u mnie jest i TC i ESP, sądzę, że nie
    >dublowali by funkcjonalności bo i po co?

    To zadzwon do ASO i spytaj ile kosztuje TC a ile ESP, bo nie masz w
    swoim aucie a moze bys dokupil :-)

    >Sprawdzałem ostatnio przed
    >hipermarketem dzialanie tego ustrojstwa i w zasadzie oba układy spisują
    >się znakomicie, ESP "wyciąga" auto z sytuacji w której niewątpliwym
    >końcem byłby sliczny "bączek" - niestety ja w swojej wersji nie mam
    >mozliwości wyłaczenia ani TC ani ESP więc za bardzo się tym placykiem
    >nie nacieszyłem , do tego napęd na przód i zero radochy z zimy ;-)

    Trzeba szybciej jezdzic, to i radocha wroci :-P

    J.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: