-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
ria.pl!not-for-mail
From: "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Awaria turbo diesla
Date: Fri, 18 Nov 2011 22:13:13 +0100
Organization: male zet
Lines: 32
Message-ID: <ja6hpb$6sb$3@usenet.news.interia.pl>
References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl> <ja39bi$b4g$1@news.mm.pl>
<ja3f6h$vg8$1@usenet.news.interia.pl> <ja3ppe$gjj$1@news.mm.pl>
<ja3ur2$r52$2@usenet.news.interia.pl> <ja421o$9if$1@inews.gazeta.pl>
<ja42mf$bui$1@inews.gazeta.pl> <ja4653$kav$1@inews.gazeta.pl>
<ja499d$qgo$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-250-227.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1321650795 7051 77.115.250.227 (18 Nov 2011 21:13:15
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 21:13:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.18) Gecko/20110320
SeaMonkey/2.0.13
In-Reply-To: <ja499d$qgo$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414480
[ ukryj nagłówki ]
>>>>>>> Niby czym?
>>>>>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
>>>>>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
>>>>> Wessana zostanie i zmielona.
>>>> Zatrzyma się na filtrze powietrza.
>>> wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...
>> To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?
>
> żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego
> silnika w moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc
> wystarczy ze pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie
> zadział jak wyłączę zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy
> przed wciągnięciem czegoś do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak
> krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemożliwością. Ale
> jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet przewód od smarowania
> turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym miejscu przy
> filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą. Najważniejsze w
> tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji jak
> silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
> krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie
> nawet jak zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty
> i tak będa nikłe w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie
> zrobimy... dlatego warto się przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi
> zawczasu i ułożyć plan działania na taką sytuację.
Tego nie uczą w salonach samochodowych i na kursach jazdy.
:)
zyga
--
--force --nodeps --all
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.11 22:08 Krzysiek Kielczewski
- 18.11.11 22:14 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:17 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:20 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:24 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 23:26 Krzysiek Kielczewski
- 19.11.11 02:45 X-Man
- 19.11.11 02:52 X-Man
- 19.11.11 02:57 X-Man
- 19.11.11 03:22 X-Man
- 19.11.11 08:02 Karolek
- 19.11.11 10:17 nazgul
- 19.11.11 11:35 X-Man
- 19.11.11 11:39 X-Man
- 19.11.11 12:37 Michał sirapacz Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga
- 2024-12-19 Kolejny biegły
- 2024-12-19 Taka ciekawostka skrzyżowaniowa
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki