eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria turbo diesla
    Date: Fri, 18 Nov 2011 22:13:13 +0100
    Organization: male zet
    Lines: 32
    Message-ID: <ja6hpb$6sb$3@usenet.news.interia.pl>
    References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl> <ja39bi$b4g$1@news.mm.pl>
    <ja3f6h$vg8$1@usenet.news.interia.pl> <ja3ppe$gjj$1@news.mm.pl>
    <ja3ur2$r52$2@usenet.news.interia.pl> <ja421o$9if$1@inews.gazeta.pl>
    <ja42mf$bui$1@inews.gazeta.pl> <ja4653$kav$1@inews.gazeta.pl>
    <ja499d$qgo$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
    NNTP-Posting-Host: apn-77-115-250-227.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1321650795 7051 77.115.250.227 (18 Nov 2011 21:13:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 21:13:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.18) Gecko/20110320
    SeaMonkey/2.0.13
    In-Reply-To: <ja499d$qgo$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414480
    [ ukryj nagłówki ]


    >>>>>>> Niby czym?
    >>>>>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
    >>>>>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
    >>>>> Wessana zostanie i zmielona.
    >>>> Zatrzyma się na filtrze powietrza.
    >>> wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...
    >> To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?
    >
    > żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego
    > silnika w moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc
    > wystarczy ze pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie
    > zadział jak wyłączę zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy
    > przed wciągnięciem czegoś do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak
    > krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemożliwością. Ale
    > jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet przewód od smarowania
    > turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym miejscu przy
    > filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą. Najważniejsze w
    > tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji jak
    > silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
    > krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie
    > nawet jak zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty
    > i tak będa nikłe w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie
    > zrobimy... dlatego warto się przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi
    > zawczasu i ułożyć plan działania na taką sytuację.

    Tego nie uczą w salonach samochodowych i na kursach jazdy.
    :)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: