  • Data: 2011-11-19 10:17:26
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: nazgul <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    > na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu

    tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy
    zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika.

    > kupa elementów
    > stawia dodatkowy opór...

    to wolisz polegac na swoim przekonaniu niż na (chociaż przybliżonych
    wyliczeniach?

    > 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
    > bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

    > Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

    jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
    jałowego i po sprawie.

    > Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

    wyborne. to się nazywa uproszczenie.

    > To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    > gaśnicy.

    oooooghhhh
    masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu
    gaśnica/wydech - mało?

    > W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    > tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.

    turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja
    paliwo/tlen w cylindrze.