-
Data: 2011-11-18 22:08:49
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-11-18, nazgul <x...@w...pl> wrote:
> , nie mam
>> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
>> oporów wewnętrznych.
>
> proponuję liczyć tak
> na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
> ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
> kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)
Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
stawia dodatkowy opór...
> albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
> 200 obr.min itd itp...
24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)
> bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
> ile, ale na pewno dłużej ;-)
Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
>>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
>>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
>>
>> Jeden błąd popełniłeś:
>
> nie wiadomo
Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.
>> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
>> opróżniać.
>
> a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
>
> Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
>> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
>
> możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
> śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.
> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
> -kto wie?
W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
da się być naraz w dwóch miejscach.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.11 22:14 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:17 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:20 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:24 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 23:26 Krzysiek Kielczewski
- 19.11.11 02:45 X-Man
- 19.11.11 02:52 X-Man
- 19.11.11 02:57 X-Man
- 19.11.11 03:22 X-Man
- 19.11.11 08:02 Karolek
- 19.11.11 10:17 nazgul
- 19.11.11 11:35 X-Man
- 19.11.11 11:39 X-Man
- 19.11.11 12:37 Michał sirapacz Gut
- 19.11.11 12:39 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=