eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Data: 2011-11-18 22:08:49
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-11-18, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > , nie mam
    >> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    >> oporów wewnętrznych.
    >
    > proponuję liczyć tak
    > na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    > ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    > kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
    stawia dodatkowy opór...

    > albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    > 200 obr.min itd itp...

    24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
    bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

    > bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    > ile, ale na pewno dłużej ;-)

    Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

    >>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
    >>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
    >>
    >> Jeden błąd popełniłeś:
    >
    > nie wiadomo

    Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

    >> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    >> opróżniać.
    >
    > a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
    >
    > Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    >> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
    >
    > możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    > śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    gaśnicy.

    > ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    > -kto wie?

    W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
    ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
    da się być naraz w dwóch miejscach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: