-
Data: 2011-11-18 22:08:49
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-11-18, nazgul <x...@w...pl> wrote:
> , nie mam
>> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
>> oporów wewnętrznych.
>
> proponuję liczyć tak
> na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
> ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
> kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)
Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
stawia dodatkowy opór...
> albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
> 200 obr.min itd itp...
24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)
> bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
> ile, ale na pewno dłużej ;-)
Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
>>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
>>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
>>
>> Jeden błąd popełniłeś:
>
> nie wiadomo
Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.
>> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
>> opróżniać.
>
> a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
>
> Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
>> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
>
> możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
> śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.
> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
> -kto wie?
W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
da się być naraz w dwóch miejscach.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.11 22:14 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:17 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:20 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:24 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 23:26 Krzysiek Kielczewski
- 19.11.11 02:45 X-Man
- 19.11.11 02:52 X-Man
- 19.11.11 02:57 X-Man
- 19.11.11 03:22 X-Man
- 19.11.11 08:02 Karolek
- 19.11.11 10:17 nazgul
- 19.11.11 11:35 X-Man
- 19.11.11 11:39 X-Man
- 19.11.11 12:37 Michał sirapacz Gut
- 19.11.11 12:39 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=