    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autoalarm - goła syrena?
    Date: Thu, 4 Feb 2010 13:13:38 +0100

    Z tego co ja wiem, są jakieś przepisy (nie wiem jakie) zabraniające tego by
    można było automatycznie lub zdalnie zatrzymać pojazd będący w ruchu bo może
    to spowodować śmiertelny wypadek lub katastrofę drogową. Tu ludzkie życie
    (życie przestępców także) stawia się ponad martwe mienie. Technicznie
    przecież nie jest to żaden problem: samochód mógłby być unieruchomiony
    autmatycznie lub "ręcznie" np za pomocą telefonu niezależnie gdzie by się
    znajdował.
    To jest podobne założenie do tego że alarm w przypadku nieuprawnionego
    użycia nie może przestrzelić siedzenia, porazić prądem osoby we wnętrzu
    samochodu lub wypełnić wnętrza pojazdu trującym gazem. Nie może nawet
    uwięzić złodzieja we wnętrzu. Technicznie przecież mógłby to zrobić bez
    najmniejszego przoblemu.

    Natomiast nie ma żadnych przeciwskazań do tego aby dowolną techniką
    uniemożliwić uruchomienie pojazdu. Z kolei w intereseie producentów pojazdów
    i ubezpieczycieli jest jednak by auta były w jakimś odsetku kradzione. To
    zwiększa sprzedaż samochodów i ubezpieczeń. Proste alarmy montowane przez
    producentów to z kolei niski koszt produkcji.
    --
    Jakare