  • Data: 2014-05-04 14:19:35
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > ok jakie konkretnie szk�a stosujesz 20mm 30mm i 15 mm kt�re maja
    >
    > rozdzielczo�� wystarczaj�c� dla matrycy np 37mpx takiej jak jest w A7R.

    nie ma czegos takiego . to jakies przesady z czasow kiedy ludzie czerpali wiedze z
    forow czytajac na wzajem wypowiedzi niedoukow.

    aby wykorzystac mozliwosci optyki , rozdzielczosc liniowo w kazdym kierunku matrycy
    winna byc 2 razy wieksza od rozdzielczosci optyki. Powierzchniowo wiec 4 razy -
    wowczas digitalizacja obrazu analogowego przebiego z mozliwie niskim stratami.
    poniewaz tak nie jest , wprowadza sie do matryc filtry dolnoprzepustowe , ktore sa
    jednoczesnie fitrami AA , aby obnizyc za wysoka rozdzielczosc optyki.
    ostatnio dzieki wydajnym procesorom , udaje sie uzyskac efekt AA na drodze
    rachunkowej.

    przed laty pisano z duma , ze dany obiektyw osiaga np tylko 6 mpx i nie potrzeba
    bardziej rozdzielczych matryc jak np 8 mpx - to prawda osiagal ale na mnatycy np
    10 mpx.
    ten sam obiektzyw na matrycy 36 mp da rozdzielczosc obrazu rzedu np 24 mpx.

    to jest pokloscie blednych sformulowan optycznych , ktorzy mierzyli rozdzielczosc nie
    obiektywow jak pisali , a ukladu obiektyw - matryca.
    dopiero od pewnego czasu , kiedy zaczalem zwracac na to uwage pisza , ze jest to
    rozdzielczosc obiektyw - matryca i trzeba dodac jeszcze droga obrachunkowa.

    nie myl formalnej rozdzielczosci matrycy z rozdzielczoscia odwzorowania.

    do matrycy 36 mpx mozesz podpinac spoko kazdy obiektyw , w ten sposob nie obnizysz
    rozdzielsczosci odwzorowania tego obiektywu , co najwyzej moze okazac sie , ze taka
    sama moznaby uzyskac np dla matryc 24 mpx. nic w tym ztlego nie ma. w praktyce dobra
    optyka pozwala na osiagniecie ok 70-80% formalnej rozdzielczosc matrycy.

    inaczej mowiac majac matryce o b wysokiej rozdzielczosci niczego nie ograniczasz ,
    niczego nie limitujesz.

    na lekki spacer zabieram najczesciej c5 mk2 + c15/2,8

    lub Nd800 + s15/2,8

    raczej ten pierwszy.
    jest z czego cropowac , a calosc jest lekka.

    nie mam potrzeby , gdyz ciezar mi nie przeszkadza , ale na dlugofalowe wycieszki
    wybralbym a7 ( bez R ) 28-70 , ewtl 2 stalki.

    ostatnio zabieram tez bronice 6 cm z jednym obiektywm 75 lub 40 mm wazy ok 1,5 kg -
    nie doskwiera ciezar , a radocha z dzwieku klapiacego lustra - nieporowbnywalna.

    wlasciwie produkuje sie tyle chlamu fotograficznego , ze nieco utrudnien moze wyjsc
    tylko fotografii na dobre.