  • 1. Data: 2014-04-09 21:24:00
    Temat: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    Witam.

    Szukając aparatu dla żony, biorąc pod uwagę jej preferencje zawęziłem
    opcje do:
    - Nikon D7100
    - Canon EOS 70D
    - Sony A77

    Wiem że w internecie pełno jest różnego rodzaju porównań i recenzji, ale
    ponieważ zawsze warto zaczerpnąć dodatkowych opinii chętnie przyjmę
    sugestie co do wyboru :)

    - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.
    - system nie ma znaczenia - pierwsza lustrzanka po zmianie z 'bridge'

    --
    pozdrawiam
    S.W.

  • 2. Data: 2014-04-09 21:48:33
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "S.W." <n...@m...maila> wrote:

    > Szukając aparatu dla żony, biorąc pod uwagę jej preferencje zawęziłem
    > opcje do:
    [...]

    > - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.

    To trochę zbyt krótka lista żeby móc coś doradzić.

    > - Sony A77

    Jeśli brak nacisku na wideo - wyraźnie odradzam.

    Nie wykluczam zresztą, że Sony wkrótce je porzuci (mają już całkiem
    sporo sukcesów pod tym względem: modeli aparatów więcej niż szkieł do
    nich, niedługo liczba systemów przekroczy liczbę szkieł...*** :))

    (***jeśli się bierze pod uwagę specjalizowane szkła pod wideo i
    specjalizowane pod fotografię; porzucenie lustrzanek APS-C, porzucenie
    lustrzanek FF, stagnację w SLT APS-C - może właśnie porzucenie, zastój w
    SLT FF - wybór na "superkamerę" NEX-a/alfy FF, a nie SLT, a te ich
    ostatnie alfy FF takie jakieś nie do końca dorobione, bez stabilizacji,
    wyboru formatów zdjęć - coś jakby szybki ruch, żeby czymś zneutralizować
    konkurencję...).

    > - Canon EOS 70D

    Słaba matryca.

    > - Nikon D7100

    Dlaczego nie mirrorless?

    Zgrabniutkie są m4/3 (niedawno w system wszedł chiński Kodak, teraz
    JVC), Sony z pełną parą wchodzi w FF (może coś jeszcze napiszę na ten
    temat). Chyba cały czas są dostępne niedrogie 1" Nikony1 w sam raz dla
    ambitnych amatorek. Może Samsung?

    Oczywiście wybierając system wybiera się szkła - na to bym
    popatrzył. Po co komu korpus z kitem?

    A jak nie mirrorless, to super jakość/cena mają np. Pentaksy: K-5 i
    K-3.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2014-04-09 22:18:57
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2014-04-09 21:24, S.W. pisze:
    > Witam.
    >
    > Szukając aparatu dla żony, biorąc pod uwagę jej preferencje zawęziłem
> [...]

    Błąd zasadniczy. Zaraz pojawi się ktoś z sekty Pentaksa i wytłumaczy,
    dlaczego.

  • 4. Data: 2014-04-10 01:13:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

> [...]
    > lustrzanek FF, stagnację w SLT APS-C - może właśnie porzucenie, zastój w
    > SLT FF - wybór na "superkamerę" NEX-a/alfy FF, a nie SLT

    To SLT to jest przestarzałe, szczerze mówiąc :-)
    No nie tak jak ruchome lustro, bez przesady. Problem był w tym, że
    mirrorlessom zawsze czegoś krytycznego brakowało. Może teraz już tak
    nie jest / nie będzie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2014-04-10 08:40:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    zaczerpnąć dodatkowych opinii chętnie przyjmę

    > sugestie co do wyboru :)
    >

    > - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.
    >
    > - system nie ma znaczenia - pierwsza lustrzanka po zmianie z 'bridge'

    trudno bedzie znalezc osobe , ktore posiada/ fotografuje tymi dwoma aparatmi dluzszy
    czas i zna je dobrze. a wiec o rzetelne porownanie uzytkownikow to bedzie raczej
    trudno.
    obydwa aparaty to aktualnie szczyt techniki w zakresie lustrzanek aps-c.
    nikon aktualnie ma lekka przewage w zakresie tnalnym obrazu - co ma znaczenie dla
    subiektywnie odbieranej jakosci zdjecia. ma tez wyzsza rozdzielczosc ale ta moze nie
    jsst decydujaca.

    ergonomia - musi zona sama zdecydowac.
    gdybym mial dzisiaj kupic to jednak zdecydowalbym sie na nikona.
    rozwiazanie canona , z ktorego byl tak dumny przed wielu laty - kolko na sciance
    tylnej wcale takie wygodne nie jset , a co najgorsze noszac aparat na pasku lubi sie
    samo przestawic.

    wprawdzie celownik lustrzany to technologia zamierajaca , majaca sporo wad , ale i
    te zalete , ze za iles tam lat zona bedzie mogla opowiadac swoim wnukom jak to sie
    kiedys fotografowalo lustrzankami . cos jak dzisiaj opowiesci jakie to kiedys byly
    super lustrzanki dwuobiektywowe start / rolleiflex.
    ( wlasnie uruchomilem cos takiego starego i daje to radoche przy fotografowaniu
    wieksza jak cyfra - zdjecia zobacze dopiero za tydzien , a kazde kosztuje dopiero w
    formie negatywu ok 3-4 zlotych - zmusza wiec do myslenia - ale to O.T.)

    ze wzgledu na nieco lepszy zakres tonalny , co ma znaczenie w praktyce , wybralbym
    nikona. Do obydwu systemow mozna dostac tez optyke najwyzszej i najnizszej klasy , a
    wiec z dooborem obiektywu nie bedzie problemu. pod tym wzgledem oby systemy sa
    rownowartosciowe.

  • 6. Data: 2014-04-10 10:06:36
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > sugestie co do wyboru :)
    >
    > - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.
    > - system nie ma znaczenia - pierwsza lustrzanka po zmianie z 'bridge'

    Kup jej coś z bezluster, Olek E-M10 albo jakiś Fuji w systemie X, to już
    w zależności jakich szkieł oczekuje.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2014-04-10 12:37:43
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > przyjmę sugestie co do wyboru :)
    >
    > - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.
    > - system nie ma znaczenia - pierwsza lustrzanka po zmianie z 'bridge'

    Jesli maci znajomych z Nikonami brać Nikona, jeśli z Canonami - brać
    Canona itd.
    Albo lepiej bezlusterkowca, lekkie to i mniejsze, dla kobiecej ręki
    szczególnie.
    pzdr

    --
    --- xyz

  • 8. Data: 2014-04-10 13:27:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Canona itd.
    >
    > Albo lepiej bezlusterkowca, lekkie to i mniejsze, dla kobiecej ręki

    a jesli sie ma znajomych z nikonamiu i canonami to brac obydwa?

    a jesli sie nie ma znajomych - to nie kopowac?

  • 9. Data: 2014-04-10 14:01:01
    Od: Dominik <d...@g...com>

    > Szukając aparatu dla żony,
    > - musi dobrze leżeć w mniejszej dłoni.
    > - system nie ma znaczenia - pierwsza lustrzanka po zmianie z 'bridge'

    ze względu na stosunek wartości: rozmiar apartu/rozmiar matrycy - moja żona
    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona
    pozdrawiam
    Dominik
    https://www.flickr.com/photos/dominikon/

  • 10. Data: 2014-04-10 15:29:32
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-09 20:48, Mariusz [mr.] pisze:

    > [...]

    > To trochę zbyt krótka lista żeby móc coś doradzić.

    Generalnie powyższe obejrzała, potrzymała i teraz się nie może zdecydować

    Bezlusterkowce i inne NEXy odpadają...

    > Jeśli brak nacisku na wideo - wyraźnie odradzam.

    Raczej typowa fotografia, wideo okazjonalnie.

    > Słaba matryca.

    Słaba w sensie rozmiaru? rozdzielczości czy jakości?

    Wg. http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100/13
    i http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100/17
    nie wypada chyba tak źle w porównaniach...

    > Dlaczego nie mirrorless?

    W ogóle nie jest brany pod uwagę jako opcja.

> [...]
    > JVC), Sony z pełną parą wchodzi w FF (może coś jeszcze napiszę na ten
    > temat). Chyba cały czas są dostępne niedrogie 1" Nikony1 w sam raz dla

    Wiem. Ja się zastanawiam jak jest z budowaniem systemu na bazie
    bezlusterkowców. Kompatybilnością i dostępnością obiektywów (także
    używanych) i akcesorii

    > Oczywiście wybierając system wybiera się szkła - na to bym
    > popatrzył. Po co komu korpus z kitem?

    Wiadomo - zestaw z kitem na początek. Nikon i Canon mają z tego co widzę
    spory rynek wtórny szkieł...

    > A jak nie mirrorless, to super jakość/cena mają np. Pentaksy: K-5 i
    > K-3.

    Nie wspomniałem o jeszcze jednym czynniku istotnym dla kobiety -
    względnie rozumiana 'estetyka' aparatu. Pentaksy jakoś nie podeszły

    --
    SW