  • Data: 2014-05-08 00:44:39
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > na wysieczki a7 / a7r + 2 dobre stalki daja zestaw do ktorego m43 nie
    > podskoczy a wcale nie jest zdecydowanie ciezej .
    > duza matryca pozwala na ograniczeni liczby obiektywow - dzieki
    > mozliwoscia cropowania z takim wynikiem praktycznym jak na malej
    > matrycy przed cropowaniem.

    Obawiam się że w kontekście wycieczkowym m4/3 podskoczy i to
    z łatwością, dzięki obiektywom w rodzaju 14-140, 14-150 mm.
    Dowolna liczba stałek nie zapewni uniwersalności, jaką ma w terenie
    jeden uniwersalny zoom. Te 28-70 i 24-70 (chyba jedyne względnie
    uniwersalne zoomy E FF) niestety nie zapewnią podobnej jakości na długim
    końcu co m4/3. Połowę tego, tak. Do APS-C w ogóle nie ma sensu
    porównywać.

    BTW na www.sony.pl jest tylko i wyłącznie jeden obiektyw E FF
    o ogniskowej dłuższej niż 70 mm, i to jest zoom 70-200/4. Gdzie te "parę
    stałek"? Tu w ogóle są tylko dwie stałki, 35 i 55 mm.

    W tej chwili jedyny teoretycznie możliwy sposób zakupu tego A7(R) (przy
    założeniach podobnych do m4/3 z 14-140 itp) to jest z 28-70/3.5-5.6 oraz
    jednocześnie z 70-200/4. Tańsze to to raczej od m4/3 nie będzie, lżejsze
    także nie, no i niestety dochodzi wymiana obiektywów w terenie. Wciąż
    też przegra z pojedynczym APS-C na długim końcu, ale przynajmniej dla
    mnie 200 mm FF byłoby akceptowalne ("w zamian" dostajemy trochę lepszą
    jakość przy krótkich ogniskowych).

    Brak względnie małego, zapewne ciemnego ale naprawdę uniwersalnego zooma
    - to jest problem.
    --
    Krzysztof Hałasa