eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAnaliza emisji spalin › Re: Analiza emisji spalin
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!news.neodome.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gigan
    ews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Analiza emisji spalin
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5df9db28$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <qte49d$kqr$1@gioia.aioe.org>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Fri, 20 Dec 2019 09:37:18 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qte49d$kqr$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <5dfc8840$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.53.78
    X-Trace: 1576831040 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 89.64.53.78:48478
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668641
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:

    > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
    > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

    Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
    wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
    Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.

    W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
    kilometrów.
    W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.

    Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
    tylko na chwilę.

    A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
    nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
    zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
    tak jeździ.
    Oczywiście dymiąc i robiąc syf.



    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: